پماد سوختگی با خواص ضد‌میکروبی و ضددردی تولید شد!

zahra
شرکت باند و گاز و پنبه کاوه: با کمک این پماد سوختگی می‌توانید انواع سوختگی‌های درجه یک، دو و سه را درمان کنید.

شرکت باند و گاز و پنبه کاوه:

موارد مصرف این  پماد سوختگی چیست؟

با کمک این پماد می‌توانید انواع سوختگی‌های درجه یک، دو و سه را درمان کنید.

ترکیبات این پماد برای درمان سوختگی چیست؟

یکی از ترکیبات اصلی این دارو گیاه Arnebia Euchroma (ابوخلسا) یا همان هواچوبه است. دو ماده موثر این دارو Alkanin و shikonin با کمک به تکثیر فیبروبلاست، سنتز کلاژن و نیز با اثر سینرژی Antiseptic برای از بین بردن باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها در سطح پوست بدن و در بافت‌های زنده، به درمان زخم به‌طور معجزه‌آسایی کمک می‌کند.  این دارو حاوی ماده Hyperforin نیز هست که یکی از خواص مهم آن، کنترل رشد سلول‌های لنفوسیت T سیستم ایمنی بدن است که نقش بسیار مهمی را در روند واکنش‌های التهابی دارد.

ماده Hyperforinچیست؟

Hyperforin یک مهارکننده قوی آنزیم‌های 1-cox و LO-5 است که خاصیت ضدالتهاب و ضددرد قدرتمندی دارد. علاوه بر آن، دارای خواص آنتی‌بیوتیکی موضعی و اثرات ضدباکتری، ضدقارچ و ضدویروس است.

موم عسل در این پماد چه کاربردی دارد؟

وجود ترکیب موم عسل در این دارو، باعث می‌شود عفونت به سرعت از بین برود، درد به سرعت کاهش یابد، پوست انداختن بافت نکروز شده تحریک شود و ساخت اپی‌تلیوم تسریع شده همچنین التیام سوختگی به سرعت و با کمترین اثر انجام شود.

سوختگی درجه 1

در این نوع سوختگی، پوست آسیب دیده است و فقط اپیدرم و قسمتی از درم (اما نه همه درم) را درگیر می‌کند و به بافت‌های زیرین آسیب نمی‌رساند.

علل این سوختگی: عموما ریختن مایعات داغ (مثل آب جوش یا چای داغ) روی پوست، سوختگی خفیف یا شعله آتش، آفتاب سوختگی شدید و… هستند.

از نظر ظاهری: محل سوختگی دارای قرمزی قابل‌توجه، تاول و ظاهری توری مانند یا شبکه‌ای شکل است و معمولا شکاف‌های کوچکی در اپیدرم و تاول‌های بزرگ پر از مایع دیده می‌شوند.

علائم آن: مشخصه این نوع سوختگی، درد بسیار شدید و عمیق است و محل سوختگی به کوچک‌ترین تماس، حتی تماس با جریان هوا و لباس، واکنش داده و سبب درد شدید می‌شود.

سوختگی درجه 2

علاوه بر اپیدرم، درم هم از بین رفته و آثار سوختگی عمیق‌تر است.

سوختگی درجه 3

در این نوع سوختگی علاوه بر پوست و لایه درم، لایه‌های زیرین پوست و بافت‌های زیرین نیز از بین رفته‌اند. عمق سوختگی به شدت حرارت عامل سوزاننده و مدت تماس آن با پوست ارتباط دارد.

علل این نوع سوختگی: عموما جریان الکتریکی، مواد شیمیایی بسیار قوی مانند فسفر سفید، اسید و… است.

نحوه درمان به همان ترتیب سوختگی درجات قبل: ابتدا موضع زخم را با سرم نرمال سالین شست‌و‌شو داده و سپس دارو را روی پارچه مخصوص پانسمان گذاشته و روی موضع زخم قرار داده شود. هر 12ساعت یک‌بار پانسمان تعویض شود تا زمانی که عفونت از بین رفته و بافت آسیب‌دیده ترمیم شود.

نحوه درمان سوختگی‌ها به چه صورت است؟

برای کلیه سوختگی‌ها با درجات یک و2و3 سطح سوختگی متفاوت، نخست موضع زخم را با سرم نرمال سالین شست‌وشو داده و سپس پماد را روی پد مخصوص پانسمان گذاشته و روی موضع زخم قرار داده شود.

 این توصیه‌ها را جدی بگیرید!

1- توصیه می‌شود برای درمان سریع‌تر و آسان‌تر از پدهای آماده آغشته به پماد «پد سوختگی ابوخلسا» (که به‌صورت تک پدی و چند پدی تولید می‌شود) استفاده شود.

2- توصیه می‌شود حتما برای زخم‌های درجه 2و 3 با کارشناسان زخم مشورت کنید.

آیا این پماد‌ها عوارض جانبی هم دارند؟

تاکنون عوارض جانبی یا منع مصرف برای پماد ذکر نشده است. افرادی که سابقه قبلی حساسیت به گیاه ابوخلسا را دارند از مصرف این دارو خودداری کنند.

هشدار

* از تماس دارو با چشم بپرهیزید.

* دارو از دسترس کودکان دور نگه داشته شود.

* از مصرف داروهای تاریخ گذشته خودداری کنید.

شرایط نگهداری را توضیح می‌دهید.

دارو را در دمای کمتر از 20‌درجه سانتی‌گراد، دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری کنید و از یخ‌زدگی محافظت نمایید.

شرکت باند و گاز و پنبه کاوه:

شرکت کاوه تولید کننده محصولات یکبار مصرف پزشکی و بهداشتی با دو نام تجاری گل (انواع پنبه) و کاوه (انواع گاز، انواع باند، انواع پد، نخ باریم، انواع بتادین و اسکراب) است.

ضمنا محصولات دانش بنیان پماد سوختگی، پماد زخم بستر، پماد زخم دیابت با نام تجاری ابوخلساء، پماد دردهای عضلانی و مفصلی با نام تجاری زنجبیل، کرم نرم تن رفع کننده ترک دست و پا و کرم پروتینه ویتامینه با نام تجاری نیو نیز در سبد عرضه کالاهای شرکت کاوه قرار دارد.

برای ارتباط با شرکت کاوه با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

0212205030

فکس: 02122055665

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر ، روبروی پارک ملت، کوچه عاطفی، شماره ١٠٦

وب سایت:

kavehbgc.com/fa

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ