آفتاب سوختگی چه علائمی دارد؟

شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر: علائم آفتاب سوختگی معمولا موقت است. اما آسیب سلول‌های پوستی اغلب دائمی است که ممکن است اثرات طولانی‌مدت جدی مانند سرطان پوست ایجاد کند.

شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر:

آفتاب سوختگی  به قرمزی پوست پس از تماس با آفتاب یا سایر نورهای فرابنفش اطلاق می‌شود.

علائم آفتاب سوختگی

اولین علائم آفتاب سوختگی ممکن است پس از چند ساعت پدیدار نشوند. تاثیر کامل آفتاب ممکن است تا 24ساعت یا بیشتر پدیدار نشود.

علائم احتمالی عبارتند از:

  • قرمزی و حساسیت پوست به لمس
  • ایجاد تاول چند ساعت تا یک روز
  • واکنش‌ها (‌برخی اوقات مسمومیت به نور گفته می شود) شامل تب، لرز، تهوع یا راش
  • لایه‌برداری از پوست نواحی چندین روز پس از آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی را جدی بگیرید!

علائم آفتاب سوختگی معمولا موقت است. اما آسیب سلول‌های پوستی اغلب دائمی است که ممکن است اثرات طولانی‌مدت جدی مانند سرطان پوست ایجاد کند. از زمانی که پوست دردناک و قرمز می‌شود آسیب ایجاد می‌شود، 6‌تا 48‌ساعت پس از تماس با نورخورشید بدتر می‌شود.

چرا آفتاب سوخته می‌شویم؟

آفتاب سوختگی زمانی ایجاد می‌شود که میزان تماس با نورخورشید یا سایر منابع نور فرابنفش فراتر از توانایی ملانین برای حفاظت از پوست باشد. ملانین رنگدانه محافظتی پوست است. آفتاب سوختگی در شخص با پوست خیلی روشن ممکن است کمتر از 15‌دقیقه تماس با آفتاب نیم‌روز روی می‌دهد، در‌حالی که شخص تیره پوست ممکن است تماس مشابه را ساعت‌ها تحمل کند.

شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر:

شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر در سال ۱۳۶۰ تحت عنوان لابراتوار دکتر جهانگیر با هدف تولید محصولات بهداشتی نظیـر شامپو و مایع ظرفشویی در خرم آباد لرستان شروع به کار و سپس فعالیت خود را درجهـت تولید ظروف پلی اتیلنی و سفیدکننده توسعه داد. این شرکت در سال ۱۳۷۳ موفـق به اخذ مجوز ساخت دارو از وزارت صنایع و بهداشت و  همچنین موفق به اخذ مجوز افزایش ظرفیت و تولید محصـولات جدید دارویی، آرایشی و بهداشتی شد. ارائه محصولات متنوع و با کیفیت با توجه به نزدیک به سه دهه تجربه در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی و بهره‌گیری از مواد اولیه با کیفیت بالا «مواد طبیعی و به‌خصوص عصاره‌های گیاهی براساس مطالعات علمی خواص  این مواد» و کنترل کیفیت مداوم و دقیق مواد اولیه و همچنین محصولات تولید شده از مزایای محصولات شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر  به شمار می‌آیند.

برای ارتباط با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

دفتر مرکزی:

تلفن: ۸۸۹۰۹۰۷۵ 021

021۸۸۹۰۹۱۲۶

 فکس: 021۸۸۹۰۱۹۳۸

سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۱۵۷۲

واحد فروش ۱-021۸۸۹۴۱۴۰۰ داخلی ۱

آدرس: تهران خیابان استاد نجات الهی خیابان شهید صارمی شرقی شماره ۳۵ طبقه دوم-  کدپستی: ۱۵۹۸۹۴۵۷۱۳

کارخانه:

تلفکس:

۰۶۶۳۳۴۰۳۹۹۸

۴۰۲۶۵۵ ۰۶۶۳۳

آدرس: لرستان خرم آباد کیلومتر ۷ جاده اهواز شهرک صنعتی شماره یک

وب سایت: www.parmoon.co

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ