آیا عصاره اکالیپتوس خواص ضد‌آکنه دارد؟

zahra
شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر: به گزارش بخش علمی شرکت دانش‌بنیان داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر، تحقیقات علمی جدید نشان می‌دهد عصاره اکالیپتوس دارای اثرات مهارکنندگی بر غدد سباسه است.

شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر:

اکالیپتوس بومی استرالیاست و در این قاره غذای اصلی موجود در وعده غذایی خرسهای کوالا محسوب می‌شود. امروزه این گیاه در سراسر جهان ازجمله ایالات‌متحده کشت می‌شود. اکالیپتوس گونه‌های بسیاری دارد. برخی گونه‌های آن به اندازه گل‌های تزئینی و برخی دیگر به اندازه درختان بزرگ است. در سال۱۳۴۲ بیش از ۳۰گونه مختلف توسط آقای دکتر ثابتی دراختیار سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور قرار گرفت تا نتیجه رشد و مقاومت آنها در شرایط مختلف کشور مورد مطالعه قرار گیرد (ثابتی، ۱۳۷۳).

خواص عصاره اکالیپتوس برای پوست‌های آکنه‌دار

تحقیقات علمی جدید نشان می‌دهد که عصاره اکالیپتوس خواص ضد‌آکنه دارد.

به گزارش بخش علمی شرکت دانش‌بنیان داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر، تحقیقات علمی جدید نشان می‌دهد عصاره اکالیپتوس دارای اثرات مهارکنندگی بر غدد سباسه است و جوش صورت را کنترل می‌کند. آکنه یکی از شایع‌ترین مشکلات جوانان بین ۱۴تا ۳۰سالگی است که با فولیکول‌های ملتهب در صورت، کمر، سینه و نیز افزایش ترشح سبوم و تکثیر باکتری پروپیونی باکتریوم آکنه شناخته می‌شود. سایر عواملی که آکنه را به صورت ثانویه تشدید میکنند عبارت است از باکتری‌های استافیلوکوکوس آرئوس، سودوموناس آئروژینوزا، اشریشیاکلی و

برای درمان آکنه، این روزها عصاره اکالیپتوس حرف اول را می‌زند

در حال حاضر درمانهای مختلف موضعی و سیستمیک در بازار برای کنترل این بیماری موجود است اما بیشتر آنها با عوارض جانبی همچون خارش، قرمزی، لایه‌برداری پوست، سوزش و حساسیت به نور همراه است. از سوی دیگر، ایجاد مقاومت آنتی‌بیوتیکی باکتری پروپیونی باکتریوم آکنه و سایر سوشهای باکتری تحقیقات جدید را برای درمان جایگزینی را ضروری کرده است. نتایج بالینی نشان میدهد عصاره اکالیپتوس باعث کاهش ترشح سبوم و کاهش اندازه غدد سباسه میشود و در‌نتیجه آکنه را کنترل می‌کند.

شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر:

شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر در سال ۱۳۶۰ تحت عنوان لابراتوار دکتر جهانگیر با هدف تولید محصولات بهداشتی نظیـر شامپو و مایع ظرفشویی در خرم آباد لرستان شروع به کار و سپس فعالیت خود را درجهـت تولید ظروف پلی اتیلنی و سفیدکننده توسعه داد. این شرکت در سال ۱۳۷۳ موفـق به اخذ مجوز ساخت دارو از وزارت صنایع و بهداشت و  همچنین موفق به اخذ مجوز افزایش ظرفیت و تولید محصـولات جدید دارویی، آرایشی و بهداشتی شد. ارائه محصولات متنوع و با کیفیت با توجه به نزدیک به سه دهه تجربه در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی و بهره‌گیری از مواد اولیه با کیفیت بالا «مواد طبیعی و به‌خصوص عصاره‌های گیاهی براساس مطالعات علمی خواص  این مواد» و کنترل کیفیت مداوم و دقیق مواد اولیه و همچنین محصولات تولید شده از مزایای محصولات شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر  به شمار می‌آیند.

برای ارتباط با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

دفتر مرکزی:

تلفن: ۸۸۹۰۹۰۷۵ 021

021۸۸۹۰۹۱۲۶

 فکس: 021۸۸۹۰۱۹۳۸

سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۱۵۷۲

واحد فروش ۱-021۸۸۹۴۱۴۰۰ داخلی ۱

آدرس: تهران خیابان استاد نجات الهی خیابان شهید صارمی شرقی شماره ۳۵ طبقه دوم-  کدپستی: ۱۵۹۸۹۴۵۷۱۳

کارخانه:

تلفکس:

۰۶۶۳۳۴۰۳۹۹۸

۴۰۲۶۵۵ ۰۶۶۳۳

آدرس: لرستان خرم آباد کیلومتر ۷ جاده اهواز شهرک صنعتی شماره یک

وب سایت: www.parmoon.co

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ