راهکارهای طبیعی برای رهایی از جوش!

zahra
شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر: جوش بدن باعث آزار و ناراحتی فرد می‌شود و رهایی از آن سخت است. درمان‌های گیاهی و بهداشتی موضعی اندکی برای درمان آن موجود است

شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر:

جوش بدن باعث آزار و ناراحتی فرد می‌شود و رهایی از آن سخت است. درمان‌های گیاهی و بهداشتی موضعی اندکی برای درمان آن موجود است؛ در صورتی که به‌دنبال رهایی از جوش بدن در طولانی‌مدت هستید، نیاز است رژیم تغذیه‌ای، بهداشت و شیوه زندگی خود را تغییر دهید.

راهکارهای طبیعی

در گام اول شما را با راهکارهای طبیعی برای درمان جوش آشنا می‌کنیم.


۱– یکی از روش‌های درمان طبیعی برای رفع این مشکل استفاده از روغن درخت چای است.
مقدار کمی از روغن درخت چای را روی یک پد کتانی استریل قرار دهید و آن را روی جوش‌های خود منتشر کنید. روغن درخت چای به‌خوبی بنزیل پراکسیداز عمل می‌کند. بنزیل پراکسید‌از یک ترکیب شیمیایی است که در کرم‌های ضدآکنه به‌کار می‌رود. دقت کنید روغن درخت چای با چشم‌های‌تان تماس نداشته باشد. از این روغن برای آکنه روزاسه استفاده نکنید.

۲ جوش‌شیرین یکی دیگر از درمان‌های طبیعی برای ازبین بردن جوش است.
جوش‌شیرین یک لایه‌بردار طبیعی است و سلول‌های مرده پوست که موجب مسدود شدن منافذ پوست و درنتیجه آکنه شده‌اند را از بین می‌برد. همچنین این ماده اسیدیته لایه فوقانی پوست را کاهش می‌دهد. دو قاشق غذا‌خوری جوش‌شیرین را با آب مخلوط کنید و خمیر به‌دست آمده را روی آکنه بمالید. صورت‌تان را کاملا با آن ماساژ دهید و روی جای جوش متمرکز شوید. بگذارید چند دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب شست‌وشو دهید.

3- آلوئه‌ورا یکی دیگر از درمان‌های طبیعی برای رفع جوش و آکنه است.
آلوئه‌ورا حاوی ترکیباتی است که خواص ضدباکتری دارند. علاوه بر این چربی‌های اضافی، آلودگی و سلول‌های مرده که موجب مسدود شدن مجرای فولیکول شده‌اند را حذف می‌کند.
آلوئه‌ورا رشد سلولی را تحریک می‌کند به‌طوری‌که سلول‌های آسیب‌دیده سریع‌تر بهبود می‌یابند و اسکار کمتر تشکیل می‌شود. این گیاه یک ضدالتهاب طبیعی است که قرمزی، التهاب و درد را کاهش می‌دهد، دارای خواص آرام‌بخشی است و از تشکیل جای زخم به‌طور موثر جلوگیری می‌کند. آلوئه‌ورا را از عطاری‌ها تهیه کرده و برای هر بار استفاده قسمت کمی از آن را از پایین ساقه برش داده و شیره‌ای که از آن بیرون خواهد آمد را با همان ساقه باز شده به آرامی روی جوش‌ها بزنید و بگذارید خوب خشک شود. این کار را یک تا دو بار در روز انجام دهید.
4- با استفاده از ترکیب سرکه سیب و آسپیرین نیز می‌توانید جوش بدن را درمان کنید.
برای درست کردن این ترکیب، ۹۰‌میلی‌لیتر آب معدنی مقطر را با ۱۵‌میلی‌لیتر سرکه سیب مخلوط کنید. ۵‌عدد قرص آسپیرین را خرد کنید و در محلول مذکور حل کنید. این ترکیب طبیعی را روی پوست دو بار در روز با تمرکز بر نواحی دارای جوش بدن استفاده کنید.
آسپیرین یک ترکیب طبیعی است و حاوی خواص ضدآکنه است.

درمان‌های پزشکی و بهداشتی

گام دوم برای رفع مشکل جوش‌های بدن درمان‌های پزشکی و بهداشتی است که سعی می‌کنیم به‌طور مختصر شما را با این درمان‌ها آشنا کنیم.
۱– جوش بدن را می‌توانید با یک پاک‌کننده حاوی اسید سالیسیلیک درمان کنید. این ماده دارای خواص ضدالتهاب است. بسیاری از محصولات ضدآکنه حاوی این ترکیب هستند.
اسید سالیسیلیک بالاترین لایه پوست را به‌راحتی جدا می‌کند، درنتیجه منافذ به‌سادگی پاک می‌شوند و انسداد نخواهند داشت. همچنین دارای خواص ضدباکتری است.

۲ از کرم حاوی بنزین پراکسیداز استفاده کنید. برای کسب نتایج بهتر از بنزین پراکسیداز ۵ و ۱۰درصد استفاده کنید.
این ماده سلول‌های مرده پوست را دفع می‌کند، درنتیجه منافذ سریع‌تر پاک می‌شوند و باکتری‌ها به بیرون دفع می‌شوند. در صورتی که کرم در دسترس نبود از ژل حاوی بنزین پراکسیداز استفاده کنید.

  ۳ موضع جوش را با آلفا هیدروکسی اسید مرطوب کنید. رژیم پاکسازی را با لوسیون‌های حاوی آلفا هیدروکسی اسید دنبال کنید. این ترکیب به‌خودی‌خود یک لایه‌بردار و مرطوب‌کننده است. با غلظت‌های ۵ و ۱۰درصد آغاز کنید. غلظت‌های بالاتر را پزشک نسخه می‌کند. غلظت ۱۵‌درصد آلفا هیدروکسی اسید نقاط قرمز و قهوه‌ای پوست ناشی از آکنه را برطرف می‌کند.

۴ از اسپری‌های تمیزکننده استفاده کنید. این اسپری‌ها حاوی غلظت بالایی از ترکیباتی که قبلا ذکر کردیم، هستند و خصوصا برای قسمت‌هایی از بدن که دسترسی به آنها سخت است، مناسب هستند. برای کسب نتایج مناسب براساس دستورالعمل آنها عمل کنید. معمولا، اسپری‌ها را می‌توانید یک تا دو بار در روز استفاده کنید.

۵ از یک شاور ژل یا صابون پزشکی استفاده کنید. در صورتی که به‌طور معمول به جوش بدن مبتلا می‌شوید، از شاور ژل در هفته اول استفاده کنید و سپس از شامپو روغن درخت چای برای از بین بردن جوش بدن استفاده کنید.

۶ از پزشک متخصص پوست درخصوص درمان‌های مناسب سوال کنید. ممکن است نیاز به درمان‌های دیگری داشته باشید و پزشک متخصص آنتی‌بیوتیک خوراکی مانند مینوسایکلین یا تتراسایکلین تجویز کند.

شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر:

شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر در سال ۱۳۶۰ تحت عنوان لابراتوار دکتر جهانگیر با هدف تولید محصولات بهداشتی نظیـر شامپو و مایع ظرفشویی در خرم آباد لرستان شروع به کار و سپس فعالیت خود را درجهـت تولید ظروف پلی اتیلنی و سفیدکننده توسعه داد. این شرکت در سال ۱۳۷۳ موفـق به اخذ مجوز ساخت دارو از وزارت صنایع و بهداشت و  همچنین موفق به اخذ مجوز افزایش ظرفیت و تولید محصـولات جدید دارویی، آرایشی و بهداشتی شد. ارائه محصولات متنوع و با کیفیت با توجه به نزدیک به سه دهه تجربه در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی و بهره‌گیری از مواد اولیه با کیفیت بالا «مواد طبیعی و به‌خصوص عصاره‌های گیاهی براساس مطالعات علمی خواص  این مواد» و کنترل کیفیت مداوم و دقیق مواد اولیه و همچنین محصولات تولید شده از مزایای محصولات شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر  به شمار می‌آیند.

برای ارتباط با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

دفتر مرکزی:

تلفن: ۸۸۹۰۹۰۷۵ 021

021۸۸۹۰۹۱۲۶

 فکس: 021۸۸۹۰۱۹۳۸

سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۱۵۷۲

واحد فروش ۱-021۸۸۹۴۱۴۰۰ داخلی ۱

آدرس: تهران خیابان استاد نجات الهی خیابان شهید صارمی شرقی شماره ۳۵ طبقه دوم-  کدپستی: ۱۵۹۸۹۴۵۷۱۳

کارخانه:

تلفکس:

۰۶۶۳۳۴۰۳۹۹۸

۴۰۲۶۵۵ ۰۶۶۳۳

آدرس: لرستان خرم آباد کیلومتر ۷ جاده اهواز شهرک صنعتی شماره یک

وب سایت: www.parmoon.co

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1395-05-18 - 09:55 پاسخ

خیلی‌خوب بود