ایمپلنت، بهترین راه برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته!

mousavi
کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر شفیعی: ایمپلنت یا کاشت دندان یکی از درمان های دندانپزشکی است. در این درمان جایگزینی دندان به صورت دائم است. انتخاب نوع ایمپلنت به شرایط بیمار، وضعیت استخوان و نوع پروتز بستگی دارد.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر شفیعی:

ایمپلنت یا کاشت دندان یکی از درمانهای دندانپزشکی است. در این درمان جایگزینی دندان به صورت دائم است. انتخاب نوع ایمپلنت به شرایط بیمار، وضعیت استخوان و نوع پروتز بستگی دارد. ایمپلنت در بهترین شرایط مانند دندان طبیعی به مراقبت نیاز دارد و فشار بی‌اندازه بر ایمپلنت صحیح نیست. دندانپزشک بعد از انتخاب نوع ایمپلنت، با‌توجه به شرایط بیمار با انجام عمل جراحی، پین فلزی (Fixture) را در استخوان قرار میدهد. پروتزی که روی آن قرار میگیرد متفاوت است و ممکن است ثابت یا متحرک باشد.

آیا می‌دانید ایمپلنت…؟!

ایمپلنت پین‌های باریکی هستند که از تیتانیوم خالص سازگار ساخته شده است که درون استخوان فک گذاشته می‌شود. دندان متحرک، قابل اتصال به این ایمپلنت‌ها هستند. حدود 3 تا 6‌ماه زمان لازم برای رشد و ترمیم استخوان اطراف ایمپلنت است. هنگام انتخاب ایمپلنت میزان استخوان در دسترس، میزان استحکام استخوان و زمان گذاشتن ایمپلنت در نظر گرفته می‌شود. اگر استخوان کافی برای گذاشتن ایمپلنت در دسترس نباشد می‌توان در شرایط خاص مقداری استخوان برگرفته از نقاط دیگر پیوند زد. همچنین برحسب میزان سختی استخوان انواع پیچ‌دار و بدون پیچ ایمپلنت انتخاب می‌شود. ایمپلنت می‌تواند بلافاصله بعد ازدست رفتن دندان و کشیدن آن یا پس از زمان طولانی ترمیم، جایگزین شود. شکل ایمپلنت مانند ریشه دندان طبیعی است. بعد از‌دست رفتن دندان در صورت عدم جایگزینی سریع با ایمپلنت امکان تحلیل استخوان و کاهش توانایی جویدن و کج شدن دندان‌های کناری است. اگر گذاشتن با تاخیر ایمپلنت پیشنهاد می‌شود ایمپلنت‌های کوچک‌تر و استوانه‌ای به‌دلیل در دسترس بودن استخوان کمتر استفاده می‌شود.

مکان گذاشتن ایمپلنت و نوع سیستم مناسب تنها به‌وسیله معاینه‌ای که دندانپزشک انجام می‌دهد با درنظر گرفتن سایر شرایط قابل بیان است. میزان حجم و دانسیته استخوان فک، تعداد و موقعیت و استحکام دندان‌های طبیعی فرد، شرایط لثه، شرایط و تعداد دندان‌های فک مقابل از عوامل مهم حین معاینه است.

مراقبت‌های بعد از درمان

سعی کنید تا ۲۴‌ساعت بعد از جراحی استراحت کنید.

روز اول غذای سرد، نرم و سبک میل کنید.

تف نکنید و در صورت نیاز به آرامی آب دهان خود را تخلیه کنید.

داروهای تجویز شده توسط دندانپزشک را طبق دستور استفاده کنید و از مصرف خودسرانه دارو بپرهیزید.

روز اول دهان را شست‌وشو ندهید.

مشروبات الکلی مصرف نکنید.

اگر از بیهوشی در جراحی استفاده شده به هیچ عنوان رانندگی نکنید.

بعد از هر وعده غذا با احتیاط مسواک زده و دهان خود را شست‌وشو دهید.

در صورت تجویز دهانشویه کلرهگزیدین، نخست مسواک زده سپس دهان را با آب نمک رقیق و گرم شست‌وشو داده، آنگاه به مدت ۳۰‌ثانیه دهانشویه را در دهان غرغره کرده و بعد از بیرون ریختن آن تا ۳۰دقیقه، نوشیدنی یا غذا میل نکنید.

در صورتی که پروتز متحرک دارید تا یک هفته از آن استفاده نکنید.

چنانچه از بخیه غیر‌قابل جذب استفاده شده است، ۷‌تا ۱۰‌روز بعد برای کشیدن بخیه‌ها به کلینیک مراجعه کنید.

تا یک هفته از فعالیتهای سنگین بدنی و ورزشی بپرهیزید.

تا یک هفته سیگار نکشید.

از زمان جراحی ایمپلنت معایناتی برای بیمار در‌نظر گرفته میشود که باید آنها را رعایت کنید. زمان انجام این معاینات به این شرح است: روز پس از جراحی یک هفته پس از جراحی یک ماه پس از جراحی ۲ ماه پس از جراحی

کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر شفیعی:

کلینیک دکتر شفیعی تنها کلینیکی است که برای تمام درمان‌های انجام شده کارت ضمانت نامه صادر می کند.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر شفیعی واقع در تهران به پشتوانه تجربه و دانش تیم تخصصی خود و برخورداری از متخصصان مجرب همچنین استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و بهره‌گیری از مرغوب‌ترین مواد و هزینه‌های قابل‌قبول و مناسب، بهترین نتایج ممکن را در زمینه دندانپزشکی به بیماران ارائه می‌دهد. ما نهایت تلاش خود را به کار می‌بندیم تا کلیه مراجعه‌کنندگان متناسب با نیازها و شرایط خود بهترین خدمات را دریافت کنند و نگرانی و اضطراب‌شان هنگام ورود به کلینیک بر اثر برقراری رابطه‌ای گرم و دوستانه با متخصصان و دیگر همکاران برطرف شود. مهم‌ترین اولویت ما در کلینیک دکتر شفیعی آرامش بیماران است.
شما عزیزان برای ارتباط با مطب دکتر شفیعی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن تماس:

02177894892

02177491682

02177136672

02177808879

02177244464

آدرس: خیابان رسالت، بعد از چهارراه سرسبز، بین مدائن و مهر، پلاک 492

وب سایت: drshafiei.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ