لیفت صورت اما این بار با نخ

zahra
دکتر حمید شریفیان، بورد تخصصی جراحی: جوانسازی صورت یکی از روش‌های جراحی در حیطه زیبایی است. البته برای جوانسازی صورت از روش‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. یکی از روش‌های مرسوم برای انجام این کار کشیدن پوست صورت است که از گذشته این روش انجام می‌شده است.

دکتر حمید شریفیان، بورد تخصصی جراحی:


جوانسازی صورت یکی از روش‌های جراحی در حیطه زیبایی است. البته برای جوانسازی صورت از روش‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. یکی از روش‌های مرسوم و متداول برای انجام این کار کشیدن پوست صورت به کمک برش  است. البته طب در سال‌های اخیر بیشتر به سمت روش‌های کم‌تهاجمی رفته است، یعنی برای درمان برخی مشکلات  سعی بر آن دارد تا ازبرش و اسیب کمتری استفاده شود. متاسفانه برخی بیماران به اشتباه فکر می‌کنند که هر روش جدید  نقش چوبی جادویی را دارد و قادر است درمان هر درد بی‌درمانی باشد. اما بهتر است بدانید که در جراحی به‌خصوص جراحی زیبایی چنین چیزی امکان‌پذیر نیست و هر مشکلی روش درمانی مختص به خود را دارد. همچنین همه افراد نمی‌توانند کاندیدای مناسبی برای همه روش‌های درمانی باشند، به‌عنوان مثال ممکن است یک درمان برای فردی مناسب و برای فرد دیگر قابل انجام نباشد.

از روش لیفت با نخ چه می‌دانید؟

جوانسازی با نخ روش کمتر تهاجمی است که معمولا برای خانم‌های میانسال یا به‌طور کلی خانم‌های بالای 35سال تا حدود 55 سال انجام می‌شود. البته برای انجام این کار باید کیفیت پوست، میزان افتادگی صورت و سایر موارد بررسی شود. برای انجام این روش نیازی به ایجاد برش و حتی زدن بخیه نیست. امروزه از نخ های سیلویت و PDO برای این کار استفاده می شود. نخ‌های PDO، قابل جذب هستند (‌یعنی بعد از مدتی در بدن جذب می‌شود) ولی نخ‌های سیلوئتنخ های غیر قابل جذبی هستند که بر روی آن ها تعدادی دوک های فابل جذب نصب شده است(کیفیت و تکنولو‍‍زی بالاتری دارند). نخ های سیلوئت از یک سوراخ ریز وارد صورت می‌شوند و ایت نرتیب دوک‌ها زیر پوست قرار می گیرند . با کشیدن نخ‌ها پوست بالا کشیده شده  و جذب شدن دوک‌ها، پوست بالا کشیده شده را فیکس می‌کند. این روش بدون هیچ برش یا بخیه‌ای انجام می‌شود و به همین دلیل نیازمند بیهوشی عمومی، بستری در بیمارستان، تورم و خونمردگی بعدی نیست.

در چه نواحی از بدن می‌توان از مزایای نخ‌های سیلوئت بهره‌مند شد؟

  • کشیدن تمام صورت و گردن
  • کشیدن ناحیه وسط صورت و بوجود آوردن گونه
  • کشیدن زاویه فک
  • کشیدن گردن
  • ·           بالا بردن ابرو

در مجموع اکثر نواحی صورت را که دچار افتادگی شده‌اند می توان با این روش درمان کرد. تعداد نخ هایی که برای هر قسمت استفاده می شود متفاوت  است. به‌عنوان مثال برای گردن از دو نخ برای هر طرف، و برای هر ابرو از یک نخ استفاده می شود. بنابر این، هزینه این عمل به تعدا نخ های مصرفی بستگی دارد.

ماندگاری این نخ‌ها چقدر است؟

باید این نکته را گوشزد کنم که هیچ روشی وجود ندارد که برای همیشه مانع پیر شدن افراد شود. افزایش سن، گذر زمان و عوامل محیطی خواه‌ناخواه باعث پیر شدن افراد می‌شوند.

با کمک روش کشیدن پوست صورت با نخ  چهره و ظاهر افراد به صورتی واضح و مشهود جوانتر و زیباتر می شود، البته به شرط آنکه فرد کاندیدای مناسبی برای این روش باشد. مثلا فردی که افتادگی واضح و شدید پوست صورت دارد ،کاندیدای مناسبی برای این روش نیست و باید از روش های جدی تر مثل کشیدن پوست صورت با جراحی استفاده کند.

دوره نقاهت چقدر است؟

کشیدن پوست صورت با را می‌توان هم با بی‌حسی موضعی و هم با بیهوشی خفیف انجام داد. این روش دوره نقاهت خاصی را دربر ندارد، ولی ممکن است بعد از انجام عمل، بیمار ورم مختصری داشته باشد . اگر  این عمل صحیح و درست انجام شود  درد، تورم و کبودی به‌همراه ندارد. استفاده از کمپرس یخ پس از عمل کمک کننده است  و بیمار می تواند بعد از مدت کوتاهی فعالیت های عادی خود را شروع کند. 

دکتر حمید شریفیان، بورد تخصصی جراحی:


 دارای بورد تخصصی جراحی(دانشگاه شهید بهشتی)، دیپلمات بورد جراحی زیبایی امریکا(ID )و دیپلمات بورد بین المللی جراحی زیبائی(لندن)هستند. وی  با داشتن مدارج فوق و ضمن عضویت در آکادمی جراحی زیبائی آمریکا، آکادمی جراحی زیبائی اروپا و عضویت دائم انجمن زیبایی ایتالیا و همچنین با داشتن سال ها تجربه در زمینه انواع جراحی های زیبایی یکی از جراحان صاحب نام در منطقه خاورمیانه به شمار می روند. دکتر شریفیان جراحی زیبایی را نزد پروفسور پیر فورنیه و در پاریس فرا گرفتند و پس از آن چندین سال در دبی مشغول به کار بوده اند. دکتر شریفیان در حال حاضر در تهران مستقر هستند و به دعوت مراکز جراحی کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایه، جهت انجام اعمال جراحی زیبایی به آن کشورها عزیمت می نمایند.


جهت ارتباط با دکتر شریفیان با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122252257

02122262116

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، اول ظفر، ساختمان سبز، شماره 7، آپارتمان 24

وب سایت: www.drsharifian.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ