قبل از پروتز سینه، حتما باید بدانید چه نکاتی لازم است!

zahra
دکتر حمید شریفیان، بورد تخصصی جراحی: تقریبا یکی از شایع‌ترین عمل‌های زیبایی که خانم‌ها امروزه انجام می‌دهند پروتز سینه است. پروتز سینه درواقع روشی برای بزرگ کردن سینه با یک جسم خارجی است؛ البته روش‌های دیگری هم برای بزرگ کردن سینه وجود دارد که معروف‌ترین آن ها استفاده از چربی است. مشکلی که در زمینه تزریق چربی وجود دارد این است که معمولا خانم‌هایی از روش پروتز سینه استفاده می‌کنند که اندام لاغری دارند به‌همین دلیل این افراد چربی کافی برای تزریق چربی در ناحیه سینه ندارند .

دکتر حمید شریفیان، بورد تخصصی جراحی:


تقریبا یکی از شایع‌ترین عمل‌های زیبایی که خانم‌ها امروزه انجام می‌دهند پروتز سینه است. پروتز سینه درواقع روشی برای بزرگ کردن سینه با یک جسم خارجی است؛ البته روش‌های دیگری هم برای بزرگ کردن سینه وجود دارد که معروف‌ترین آن ها استفاده از چربی است. مشکلی که در زمینه تزریق چربی وجود دارد این است که معمولا خانم‌هایی از روش پروتز سینه استفاده می‌کنند که اندام لاغری دارند به‌همین دلیل این افراد چربی کافی برای تزریق چربی در ناحیه سینه ندارند .

چه افرادی کاندیدای جراحی پروتز سینه هستند؟

افرادی که لاغر اندام هستند و سایز سینه‌های‌شان از حد نرمال کوچک‌تر است. به‌طور کلی این عمل صرفا برای بزرگ کردن سینه به کار برده نمی‌شود و مثل سایر اعمال زیبایی دارای طیف است که این طیف از دخترهای جوانی که کاملا بدون سینه هستند شروع شده و حتی خانم‌هایی که سینه‌های بزرگی داشته‌اند  اما به دلایل مختلفی از‌جمله لاغری، زایمان و… سینه‌های‌شان دچار تغییرات سایزی شده را دربر می‌گیرد. با این حال باز بیشترین مخاطب پروتز سینه افرادی هستند که سایز سینه‌های‌شان کوچک‌تر از حد نرمال است.

پروتزهای امروزی از چه موادی تشکیل شده‌اند؟

پروتزهایی که امروزه برای سینه مورد استفاده قرار می‌گیرند، از مواد ایمن و مطمئنی استفاده شده‌اند. جنس‌شان از سیلیکون، البته سیلیکون طبی است. خیلی اوقات ممکن است از افراد شنیده باشید که جنس برخی پروتزها از آب نمک است در حقیقت آب نمکی در کار نیست، بلکه داخل این پروتزها با سرم نرمال سالین (سرم نمکی) پر شده است. در حال حاضر بیشترین پروتزی که برای سینه استفاده می‌شود پروتزهای سیلیکونی هستند که با ژل سیلیکون طبی پر می‌شوند.

آیا بعد از عمل پروتز سینه باید نگران جای زخم باشیم یا نه؟!

 معمولا بیمارانی که اندازه سینه‌شان از حد طبیعی کوچک‌تر است برای انجام این عمل نیازی به ایجاد برش‌های بزرگ ندارند. این عمل اصولا با برش‌های کوچک انجام می شود. برش این عمل معمولا زیر خط سینه یا زیر بغل و به اندازه 4تا 5سانتی‌متر است. پروتزها می‌توانند هم روی عضله و هم زیر عضله قرار باشند. البته تصمیم‌گیری در مورد این موضوع بستگی به شرایط بیمار و نظر جراح دارد؛ و نمی توان برای همه بیماران از یک روش واحد استفاده کرد.

آیا پروتز باعث اختلال در باروری می‌شود؟

پروتز و نحوه قرار گیری آن در سینه هیچ ارتباط مستقیمی با باروری و دوران بارداری خانم‌ها ندارد. همچنین پروتز سینه در شیردهی هم هیچ اختلالی ایجاد نمی‌کند. به‌عنوان مثال خانمی که سینه‌اش را پروتز نکرده ممکن است در دوران شیردهی، سینه‌اش شیر کافی نداشته باشد اما در مقابل فردی که پروتز کرده ممکن است در زمان شیردهی شیر کافی داشته باشد. به‌طور کلی اگر توانایی شیر دادن در سینه یک فرد باشد چه پروتز گذاشته باشد و چه نگذاشته باشد این توانایی به قوت خود باقی می‌ماند و گذاشتن پروتز هیچ اختلالی را در این زمینه ایجاد نمی‌کند.

پروتز همراه با لیفت!

همان‌طور که اشاره کردیم کاندیداهای پروتز سینه به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ یکی از این افراد کسانی هستند که اندازه سینه‌شان مناسب بوده اما به دلایل مختلف مثل بارداری، شیردهی، زایمان، کاهش وزن و… نه تنها سایز سینه کاهش پیدا کرده بلکه دچار افتادگی هم شده است. مانند یخی که آب شده و براساس جاذبه به سمت پایین کشیده می‌شود. این دسته از افراد علاوه بر انجام پروتز نیاز به لیفت سینه هم دارند. برای انجام این عمل دیگر نمی‌توان با کمک یک برش کوچک اقدامات لازم را انجام داد و نیاز است که از برش‌های دیگری(دور سر سینه یا برش سوراخ کلید)استفاده کرد. در‌مورد انتخاب سایز هم باید بگویم که فرد کاندیدا می‌تواند در‌مورد اندازه و سایز پروتزها صاحب‌نظر باشد اما با این حال برای انتخاب سایز مناسب باید مواردی مثل سرشانه، دور قفسه سینه، قد، وزن و برخی موارد دیگر در نظر گرفته شود.

پروتز سینه، فرد را مستعد سرطان سینه می‌کند؟

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که کاندیداهای پروتز سینه می‌پرسند این است که آیا  پروتز سینه سرطان‌زاست؟ یا فردی که پروتز سینه گذاشته باشد، سرطان می‌گیرد؟ در جواب این سوال باید بگویم که ازاین روش برای بازسازی سینه زنانی که به دلیل سرطان پستان مجبور به تخلیه سینه خود شده اند هم استفاده می شود بنابراین وقتی برای بازسازی پس از سرطان از پروتز استفاده می شود سایر افراد هم می توانند بدون ترس از پروتز برای بزرگ کردن سینه های خود استفاده کنند.

دکتر حمید شریفیان، بورد تخصصی جراحی:


 دارای بورد تخصصی جراحی(دانشگاه شهید بهشتی)، دیپلمات بورد جراحی زیبایی امریکا(ID )و دیپلمات بورد بین المللی جراحی زیبائی(لندن)هستند. وی  با داشتن مدارج فوق و ضمن عضویت در آکادمی جراحی زیبائی آمریکا، آکادمی جراحی زیبائی اروپا و عضویت دائم انجمن زیبایی ایتالیا و همچنین با داشتن سال ها تجربه در زمینه انواع جراحی های زیبایی یکی از جراحان صاحب نام در منطقه خاورمیانه به شمار می روند. دکتر شریفیان جراحی زیبایی را نزد پروفسور پیر فورنیه و در پاریس فرا گرفتند و پس از آن چندین سال در دبی مشغول به کار بوده اند. دکتر شریفیان در حال حاضر در تهران مستقر هستند و به دعوت مراکز جراحی کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایه، جهت انجام اعمال جراحی زیبایی به آن کشورها عزیمت می نمایند.


جهت ارتباط با دکتر شریفیان با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122252257

02122262116

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، اول ظفر، ساختمان سبز، شماره 7، آپارتمان 24

وب سایت: www.drsharifian.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ