از لیپوماتیک انتظار کاهش وزن به میزان معجزه‌آسا نداشته باشید!

zahra
دکتر حمید شریفیان، بورد تخصصی جراحی: امروز کمتر کسی را می بینید که در‌مورد روش لیپوماتیک چیزی نشنیده باشد یا به‌طور کل با این روش آشنایی نداشته باشد. لیپوماتیک یکی از روش‌های بادی کنترینگ یا پیکرتراشی است. به‌طور کلی پیکرتراشی به‌معنای برداشتن چربی‌های ناخواسته (البته چربی‌های ناخواسته الزاما به معنی چاقی نیستند) است. اما با اینکه شاید در‌مورد روش لیپوماتیک برخی‌ها اطلاعاتی در دست داشته باشند اما خیلی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که این روش برای افرادی که مشکل چاقی مفرط و مرضی دارند، یک راه‌حل مناسب است. در صورتی که لیپوماتیک درمانی برای چاقی نیست. افرادی مبتلا به چاقی مرضی در صورت داشتن شرایط لازم باید از روش های جراحی برای کاهش وزن‌شان استفاده کنند.

دکتر حمید شریفیان، بورد تخصصی جراحی:


امروز کمتر کسی را می بینید که در‌مورد روش لیپوماتیک چیزی نشنیده باشد یا به‌طور کل با این روش آشنایی نداشته باشد. لیپوماتیک یکی از روش‌های بادی کنترینگ یا پیکرتراشی است. به‌طور کلی پیکرتراشی به‌معنای برداشتن چربی‌های ناخواسته (البته چربی‌های ناخواسته الزاما به معنی چاقی نیستند) است. اما با اینکه شاید در‌مورد روش لیپوماتیک برخی‌ها اطلاعاتی در دست داشته باشند اما خیلی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که این روش برای افرادی که مشکل چاقی مفرط و مرضی دارند، یک راه‌حل مناسب است. در صورتی که لیپوماتیک درمانی برای چاقی نیست. افرادی مبتلا به چاقی مرضی در صورت داشتن شرایط لازم باید از روش های جراحی برای کاهش وزن‌شان استفاده کنند.

بیماران لیپوماتیک افرادی هستند که تجمع ناخواسته چربی دارندو از نظر اندکس توده بدن در ردیف بیماران مبتلا به چاقی مرضی قرار نمی گیرند.

 چربی چه مناطقی را می توان با لیپو درمان کرد؟

شکم، سردل، پشت،پهلو، بازوها و پاها. اگر افراد به‌صورت موضعی در این نواحی با چاقی مواجه هستند، می‌توانند کاندیدای خوبی برای انجام لیپوماتیک باشند. به‌خصوص که آب شدن چربی‌های این قسمت از بدن کار دشواری است و به‌راحتی با کمک رژیم غذایی از بین نمی‌روند. به‌علاوه افرادی که با مشکل چاقی موضعی مواجه هستند، گاهی اوقات هنگام پیروی از رژیم غذایی صورت‌شان هم لاغر می‌شود، اما لیپوماتیک به این افراد کمک می‌کند تنها چربی‌های نا خواسته  موضعی را از بین ببرند.

آیا احتمال آمبولی در این روش بالاست؟

سوالی که برخی افراد درمورد این روش می‌پرسند این است که آیا خطر آمبولی در این روش بالاست؟! در پاسخ به این سوال باید بگویم که هر عمل جراحی ممکن است با عوارضی همراه باشد. در جراحی های زیبایی هم ممکن است خطر آمبولی وجود داشته باشد. به‌طور کلی خطر آمبولی دراعمالی که بیش از یک ساعت‌و‌نیم به طول بینجامند بالا می‌رود. همچنین زمانی خطر آمبولی بالا می‌رود که کاندیدا به‌درستی انتخاب نشده باشد. به‌عنوان مثال افرادی که حدود 20یا حتی 30کیلوگرم اضافه وزن دارند و توسط این روش 15تا 16 یا حتی 20کیلوگرم لیپو می‌شوند و ساعت عمل به‌دلیل لیپو بیش از اندازه طولانی‌تر می‌شود، خطر آمبولی هم به‌مراتب در این افراد بالاتر می‌رود. اما اگر بیمار به درستی انتخاب شود و در چاقی مرضی نداشته باشد، می‌توان با برخی اقدامات این خطر را به حداقل رساند.

اگر فردی قصد داشته باشد حجم کمی از بدنش را به‌عنوان مثال غبغب یا بازو را لیپوماتیک کند، می‌تواند با یک بی‌حسی موضعی این کار را انجام دهد. روش عمل به این صورت است که ابتدا به محل عمل سرم و داروهای لازم تزریق می شود، بعد از تزریق رگ‌ها تنک شده و خون‌ریزی بعدی کاهش می یابد. سپس با کمک دستگاه لیپوماتیک چربی‌ها  از بدن خارج می شوند. اگر میزان تخلیه چربی بیشتر از حد یک غبغب یا بازو باشد ترجیح بر این است که بیمار تحت بیهوشی خفیف یا بیهوشی عمومی قرار گیرد. پس حتما باید چربیها را تخلیه کرد و اگر چربی خارج نشود، تقریبا می‌توان گفت عملی برای بیمار انجام نشده است.. بعد از اینکه چربی از بدن خارج شد پوست شروع به جمع شدن می‌کند.

آیا کیفیت و شرایط پوست برای انجام لیپو مهم است؟

تفکر اشتباه دیگری که ممکن است از زبان برخی‌ها شنیده باشید این است که هر فردی می‌تواند بدون هیچ محدودیتی کاندیدای مناسبی برای این عمل باشد. درصورتی که این‌طور نیست چراکه بیمارراعلاوه بر شرایط بی‌ام‌ای، باید از نظر پوستی هم بررسی شود. ما بیماری را لیپوماتیک می‌کنیم که پوستش خاصیت جمع شدگی داشته باشد. همه ما می‌دانیم، بیمارانی که خیلی وزن کم می‌کنند ممکن است پوست‌شان دچار افتادگی شود،  چراکه وقتی زیر پوست چربی وجود نداشته باشد شل و آویزان می‌شود. لیپوماتیک مانند لاغری عمل می‌کندو درواقع چربی‌ها را از بدن خارج می‌کند، به‌همین دلیل پوست باید طی این عمل فرصت جمع شدگی داشته باشد. اما سوال اینجاست که آیا هر پوستی قابلیت جمع شدگی دارد؟ در پاسخ باید بگویم نه. پوستی که ترک‌های فراوان دارد جمع نمی‌شود، پس هر بیماری را نمی‌توان لیپوماتیک کرد، بیماری مناسب این عمل است که پوست خوب داشته باشد، یعنی افتادگی و ترک زیاد نداشته باشد.

مزیت روش لیپوماتیک نسبت به سایر روش‌های قبلی چیست؟

یکی از مزیت‌های این روش این است، مقدار چربی که از بدن خارج می‌شود یکنواخت‌تر است. همچنین چربی که بیرون می‌آید با آسیب بافتی کمتری همراه است و خونریزی‌اش کمتر است. در‌نتیجه کیفیت پوست و کیفیت کار بهتر است.

دکتر حمید شریفیان، بورد تخصصی جراحی:


 دارای بورد تخصصی جراحی(دانشگاه شهید بهشتی)، دیپلمات بورد جراحی زیبایی امریکا(ID )و دیپلمات بورد بین المللی جراحی زیبائی(لندن)هستند. وی  با داشتن مدارج فوق و ضمن عضویت در آکادمی جراحی زیبائی آمریکا، آکادمی جراحی زیبائی اروپا و عضویت دائم انجمن زیبایی ایتالیا و همچنین با داشتن سال ها تجربه در زمینه انواع جراحی های زیبایی یکی از جراحان صاحب نام در منطقه خاورمیانه به شمار می روند. دکتر شریفیان جراحی زیبایی را نزد پروفسور پیر فورنیه و در پاریس فرا گرفتند و پس از آن چندین سال در دبی مشغول به کار بوده اند. دکتر شریفیان در حال حاضر در تهران مستقر هستند و به دعوت مراکز جراحی کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایه، جهت انجام اعمال جراحی زیبایی به آن کشورها عزیمت می نمایند.


جهت ارتباط با دکتر شریفیان با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122252257

02122262116

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، اول ظفر، ساختمان سبز، شماره 7، آپارتمان 24

وب سایت: www.drsharifian.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ