کدام بینی‌ها نیاز به جراحی زیبایی دارند؟!

zahra
دکتر حمید شریفیان، بورد تخصصی جراحی: شایع‌ترین عمل زیبایی، جراحی زیبایی بینی است. افرادی که قوز بینی دارند یا نوک بینی‌شان به سمت پایین است، پره‌های بینی‌شان بزرگ‌تر از حد طبیعی است یا قد بینی کشیده‌ای دارند، ممکن است ترغیب شوند برای اصلاح این موارد دست به جراحی بینی بزنند. البته برخی افراد دیگر حتی باوجود مشکلات جزئی خواهان عمل جراحی زیبایی بینی هستند. اما به‌طور کلی قبل از ذکر هر نکته‌ای باید به کاندیداهای عمل بینی این موضوع را گوشزد کنیم که زمانی این افراد می‌توانند کاندیدای خوبی برای عمل زیبایی باشند که برای تصمیم خود دلیل قانع‌کننده‌ای داشته باشند، صرفا به‌خاطر حرف دیگران یا تقلید از رفتار بعضی اطرافیان یا حتی شبیه شدن به چهره خاصی دست به این جراحی نزنند. همچنین بهتر است بدانند که جراحی بینی راهی برای حل کردن مشکلات شخصی، روحی و اجتماعی نیست و صرفا جنبه زیبایی یا اصلاح اشکالات ظاهری دارد.

دکتر حمید شریفیان، بورد تخصصی جراحی:

شایع‌ترین عمل زیبایی، جراحی زیبایی بینی است. افرادی که قوز بینی دارند یا نوک بینی‌شان به سمت پایین است، پره‌های بینی‌شان بزرگ‌تر از حد طبیعی است یا قد بینی کشیده‌ای دارند، ممکن است ترغیب شوند برای اصلاح این موارد دست به جراحی بینی بزنند. البته برخی افراد دیگر حتی باوجود مشکلات جزئی خواهان عمل جراحی زیبایی بینی هستند. اما به‌طور کلی قبل از ذکر هر نکته‌ای باید به کاندیداهای عمل بینی این موضوع را گوشزد کنیم که زمانی این افراد می‌توانند کاندیدای خوبی برای عمل زیبایی باشند که برای تصمیم خود دلیل قانع‌کننده‌ای داشته باشند، صرفا به‌خاطر حرف دیگران یا تقلید از رفتار بعضی اطرافیان یا حتی شبیه شدن به چهره خاصی دست به این جراحی نزنند. همچنین بهتر است بدانند که جراحی بینی راهی برای حل کردن مشکلات شخصی، روحی و اجتماعی نیست و صرفا جنبه زیبایی یا اصلاح اشکالات ظاهری دارد.

اگر این مشخصات ظاهری را دارید، می‌توانید جزو کاندیداهای جراحی باشید!

یکی از نکاتی که قبل از جراحی بینی باید مدنظر قرار گیرد این است که آیا بینی صاف است یا کج (یعنی اینکه آیا بینی انحراف دارد یا نه)؟. نکته دیگری که باید بررسی کنیم این است که آیا بینی قوز دارد یا نه، همچنین قوز بینی در چه درجه‌ای است؟. مسئله سوم که باید بررسی شود  نوک بینی است که آیا خوش‌تراش است یا پهن که البته پهن بودن بینی هم درجات مختلفی دارد. نکته آخر این است که آیا پره‌ها کوچک‌اند یا بزرگ؟ قرینه‌اند یا نه؟ این موارد نکات اصلی هستند که قبل از جراحی پزشک متخصص باید آنها را بررسی کند. بعد از بررسی، پزشک با کمک بیمار تصمیم می‌گیرد که این نواقص چگونه اصلاح شوند. اما در مورد اصلاح نواقص بینی باید به این نکته اشاره کنم که به‌طور کلی اصولا در زیبایی‌شناسی سادگی بهترین مسئله است. با این حال باید تغییرات و اصلاحات به‌خصوص در ناحیه بینی به صورتی انجام شوند که بعد از مدتی باعث دلزدگی فرد نشوند، به‌همین دلیل اگر بینی به‌صورت طبیعی اصلاح شود در آینده برای فرد مشکلی ایجاد نمی‌کند. همچنین افراد نباید از مدل خاصی به‌خصوص در این زمینه تبعیت کنند چرا‌که همان‌طور که می‌دانیم مد بعد از مدتی تغییر خواهد کرد. نکته دیگری که باید در جراحی بینی لحاظ شود این است که بینی با سایر اعضای صورت تناسب داشته باشد و نباید صرفا به خود بینی و سایز آن به تنهایی توجه کرد.

برای انجام این جراحی بهتر است نوع بیهوشی چه باشد؟

جراحی زیبایی بینی را می‌توان هم با بی‌حسی موضعی و هم  بی‌حسی موضعی وخواب عمیق و هم بیهوشی عمومی انجام داد. اما به‌طور کلی ترجیح بر این است که جراحی بینی با بیهوشی عمومی انجام شود، اما الزامی در کار نیست. توصیه می‌شود جراحی بینی با بی‌حسی موضعی انجام نشود چراکه بیمار خاطره بدی پیدا می‌کند.

در‌مورد عمل ترمیمی هم توضیحی می‌دهید؟

عمل جراحی بینی جزء عمل‌هایی است که ممکن است در بعضی افراد نیاز به ترمیم یا روتوش داشته باشد . به‌طور کلی نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم این است که افراد بعد از جراحی بینی، توجه‌شان نسبت به خودشان بیشتر می‌شود و مرتبا جلوی آینه بینی عمل شده را بررسی می‌کنند. اما برخی افراد ظاهر اصلی بینی را قبل از جراحی فراموش می‌کنند و از یاد می‌برند که پره‌های بینی قبل از عمل اختلاف‌های زیادی با یکدیگر داشته‌اند و بعد از جراحی این اختلاف ممکن است یک چند میلی‌متر باشد، اما چون انتظار معجزه از پزشک دارند، نمی‌توانند این چند میلی‌متر را نادیده بگیرند و تصمیم می‌گیرند با عمل ترمیمی این اختلاف را به صفر برسانند. در هر حال توصیه می‌شود عمل ترمیمی بعدی زمانی انجام شود که دلیلی قوی برای ان باشد و برای اصلاح هر اشکال مختصر و جزیی نباید عمل مجدد انجام داد.

دکتر حمید شریفیان، بورد تخصصی جراحی:


 دارای بورد تخصصی جراحی(دانشگاه شهید بهشتی)، دیپلمات بورد جراحی زیبایی امریکا(ID )و دیپلمات بورد بین المللی جراحی زیبائی(لندن)هستند. وی  با داشتن مدارج فوق و ضمن عضویت در آکادمی جراحی زیبائی آمریکا، آکادمی جراحی زیبائی اروپا و عضویت دائم انجمن زیبایی ایتالیا و همچنین با داشتن سال ها تجربه در زمینه انواع جراحی های زیبایی یکی از جراحان صاحب نام در منطقه خاورمیانه به شمار می روند. دکتر شریفیان جراحی زیبایی را نزد پروفسور پیر فورنیه و در پاریس فرا گرفتند و پس از آن چندین سال در دبی مشغول به کار بوده اند. دکتر شریفیان در حال حاضر در تهران مستقر هستند و به دعوت مراکز جراحی کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایه، جهت انجام اعمال جراحی زیبایی به آن کشورها عزیمت می نمایند.


جهت ارتباط با دکتر شریفیان با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122252257

02122262116

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، اول ظفر، ساختمان سبز، شماره 7، آپارتمان 24

وب سایت: www.drsharifian.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ