ارتودنسی به روش نامرئی!

mousavi
دکتر عبدالرضا جمیلیان متخصص ارتودنسی: در این روش از ارتودنسی هدف مشاهده نشدن براکت ها و دستگاه های ارتودنسی می باشد. خود این سیستم دارای 3 روش مشاهده نشدن دستگاه ارتودنسی می باشد.

دکتر عبدالرضا جمیلیان متخصص ارتودنسی:

در این روش از ارتودنسی هدف مشاهده نشدن براکت ها و دستگاه های ارتودنسی می باشد. خود این سیستم دارای 3 روش مشاهده نشدن دستگاه ارتودنسی می باشد.

1- سیستم لینگوال:

در این روش براکت های ارتودنسی در پشت دندان های فک بالا و پایین چسبانده می شود. این سیستم به دلیل مزاحمت های فراوان برای زبان هنگام تکلم و غذاخوردن و نیز به دلیل شکسته و کنده شدن هنگام شستن دهان چندان عملی نبوده و پیشنهاد نمی شود.

2- سیستم پلاک های شفاف: Crystal Clear System، Invisalign:

در این روش از پلاک های شفاف در جهت ردیف کردن دندان ها استفاده می شود که آن نیز در موارد بسیار محدود و نامرتبی های بسیار کم و با صلاحدید متخصص ارتودنسی انجام می گیرد و نیاز به مراجعات 2 هفته یک بار و تعویض پلاک در هر جلسه دارد.

3- سیستم استفاده از براکت های هم رنگ:

روش اصلی و کارآمد روش استفاده از براکت های شفاف و اغلب سرامیکی است که روی دندان های بیمار نصب می شود و بدون رنگ بوده و دیده نمی شوند. این روش دارای استحکام و زیبایی خوبی بوده و مشکلی برای زبان یا گفتار بیمار ایجاد نمی کند.

ارتودنسی لینگوال (Lingual orthodontics)

در روش لینگوال، اجزا یا دستگاهها پشت دندانها و در مجاورت زبان قرار می گیرد . اگرچه جنس براکت ها فلز است ولی با توجه به این که در پشت دندانها قرار می گیرد دستگاههای لینگوال دیده نمی شود . عمده ترین مزیت این دستگاهها ، نا پیدا بودن آنها است . چسباندن براکت ها از سمت داخل دندانها باعث آزردگی زبان بیمار می شود و مشکلاتی هنگام غذا خوردن برای بیمار به وجود می آورد . یکی دیگر از مشکلات درمانهای لینگوال هزینه بسیار زیاد آن است که در مقایسه با دستگاههای رایج فلز بسیار بیشتر است . درمان با این دستگاهها از نظر دسترسی برای متخصص ارتودنسی نسبت به درمانهای رایج سخت تر است . با توجه به مطالب عنوان شده معمولاً متخصصین ارتودنسی ، استفاده از روش لینگوال را توصیه نمی کنند. 

دکتر عبدالرضا جمیلیان متخصص ارتودنسی:

دکتر جمیلیان در سال 1369 به عنوان دندانپزشک عمومی از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و از همان دانشکده در رشته ارتودنسی فارغ التحصیل گردید و به عنوان استاد تمام وقت بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به کار می باشد و همچنین موفق به اخذ فلوشیپ تخصصی جراحی های ارتوگناتیک و سندرم های فک و صورت از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و موفق به اخذ بورد تخصصی ارتودنسی اروپا گردید. دکتر جمیلیان یک مطب اختصاصی مختص به درمان های ارتودنسی ثابت و متحرک و رفع مشکلات و ناهنجاری های دندانی فکی و سندرم های فک و صورت دارد، مطب ارتودنسی دکتر جمیلیان با امکانات و قابلیت های منحصر به فرد از قبیل یونیت های مدرن دندانپزشکی، سیستم کاملاً کامپیوتری و لابراتوار اختصاصی در خدمت بیماران می باشد. لابراتوار اختصاصی این امکان منحصر به فرد را، به وجود می آورد که در کوتاه ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت دستگاه های ارتودنسی متحرک و ثابت ساخته شود.

شما می توانید جهت ارتباط با مطب دکتر جمیلیان، با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن:

02122011892

02122052228

فکس:

02122057844

آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از چهار راه پارک وی، خیابان پسیان جنوبی، پلاک 14، طبقه 5 واحد 55 

jamilian_ortho

وب سایت:jamilian.net

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ