چطور گرم مزاج شویم؟

غزاله ذوالفقاری
گیاه دارویی شگفت امگیز برای درمان سرد مزاجی

زنجبیل از آن دست گیاهانی است که طبیعتی گرم دارد و علاوه بر آنکه در گروه گیاهان دارویی قرار میگیرد به عنوان ادویه و معطرکننده غذا نیز کاربردهای فراوانی دارد. زنجبیل خواص درمانی زیادی دارد که ازجمله آنها میتوان به کاهش دردها و اختلالهای دوران قاعدگی، تسکین دردهای مفصلی و بهبود روندمتابولیسم بدن اشاره کرد. افزایش گرممزاجی و تقویت قوای زناشویی نیز یکی دیگر از خواص آن این است که موجب شده افراد زیادی که دچار سردمزاجی هستند تمایل زیادی به مصرف زنجبیل و گنجاندن آن به رژیم و برنامه غذایی روزانه پیدا کنند. حتی در برخی از داروخانهها و فروشگاههای عرضه گیاهان دارویی، محصولی صنعتی با نام قطره زنجبیل به فروش میرسد که مصرف 20 تا 30 قطره آن به همراه مایعاتی مثل آب و چای در طول روز برای افزایش گرمی مزاج توصیه شده است.

زنجبیل  تا چه حد موثر است؟

دکتر سعید صانعی، درمانگر و مشاور گیاه درمانی در این باره میگوید: استفاده از زنجبیل در برنامه غذایی روزانه آقایان و گنجاندن آن به عنوان یک گیاه دارویی برای درمان سرد مزاجی، یکی از شیوههای رایج در طب سنتی است، اما این تجویز باید تحت نظارت متخصص طب سنتی انجام شود. بررسی طبع بیمار در این مورد لازم است. چراکه زنجبیل طبع گرمی دارد و در صورتی که فردی با مزاج گرم بخواهد از آن مصرف کند ممکن است با عوارضی نظیر خارش، خشکی و ترک خوردگی پوست مواجه شود. عوارضی که سختی زیادی برای بیمار به همراه دارد. بنابراین معمولا مصرف زنجبیل به همراه یک کاهنده گرمی (مصلح) به بیمار توصیه میشود و مصرف آن برای افرادی که در شرایط آب و هوایی گرم و خشک زندگی میکنند، باید با محدودیت و مراقبت بیشتری انجام شود. به همین دلیل توصیه میکنیم پودر زنجبیل را به همراه شیر میل کنند یا آن را با سکنجبین و کتیرا مصرف کنند. این گیاه بیش از همه در درمان گرممزاجی مردان موثر است و چندان برای درمان سردمزاجی خانمها موثر نیست. گیاه و عرق رازیانه در مقایسه با زنجبیل تاثیر بیشتری در درمان سردمزاجی خانمها دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
ترابی

ترابی

1398-11-07 - 12:36 پاسخ

با سپاس فراوان مفیدبود

مهدی خدادادی

مهدی خدادادی

1398-10-08 - 14:35 پاسخ

من به این نتیجه رسیدم هرکی سرد مزاج هست کمی چاق است که دست خودش نیست وپوست بدن صورتش سفید نرم پف پفی است از نظر من گرم مزاجی بهترین مزاج هست☺💪👌👍