جای دندان از دست رفته را با ایمپلنت پر کنید!

دکتر مژگان آزادخواه، جراح دندانپزشک: ایمپلنت دندانی یک دندان مصنوعی است که توسط دندانپزشک در فک قرار داده و یک گزینه ایده‌آل برای کسانی است که دندان‌های آنها از بین رفته است.

دکتر مژگان آزادخواه، جراح دندانپزشک:

ایمپلنت دندانی یک دندان مصنوعی است که توسط دندانپزشک در فک قرار داده و یک گزینه ایده‌آل برای کسانی است که  دندان‌های آنها از بین رفته است. ایمپلنت‌های دندانی در حقیقت بیشترین ماندگاری را نسبت به بریج‌های قدیمی دارند. ممکن است شما خنده زیبای‌تان را به‌دلیل نبودن دندان‌ها پنهان کنید و اعتماد به نفس خود را از دست بدهید اما ایمپلنت‌های دندان این اعتماد به نفس را به شما برمی‌گردانند و شادمانی مجدد را به شما هدیه می‌دهند.

ایمپلنت از چه جنسی است؟!

ایمپلنت قطعه‌ای فلزی از جنس تیتانیوم است که درون استخوان فک گذاشته می‌شود و در‌واقع نقش ریشه دندان را ایفا می‌کند. دلیل انتخاب این فلز سازگاری آن با بدن است. این ریشه پس از دوره 2تا 3ماهه به استخوان پیوند خورده و روکش‌های دائمی روی آنها نصب می‌شود.

بزرگ‌ترین مزیت این روش چیست؟!

بزرگ‌ترین مزیت ایمپلنت حفظ استخوان باقی‌مانده و جلوگیری از تحلیل استخوانی است که به علت بی‌دندانی رخ می‌دهد. ایمپلنت دندانی بخشی است که به‌عنوان ریشه دندان در داخل استخوان فک قرار گرفته و تاج دندان روی آن بازسازی می‌شود. از مزیت‌های دیگر ایمپلنت این است که نیازی به تراش دندان‌های مجاور وجود ندارد و درنتیجه هیچ‌گونه آسیبی به سایر دندان‌ها وارد نمی‌شود، پس از کشیدن دندان‌ها به‌دلیل اینکه نیروی کافی به فک وارد نمی‌شود استخوان فک دچار تحلیل می‌شود، اما اگر پس از کشیدن دندان‌ها ایمپلنت در فک قرار بگیرد به‌دلیل ایجاد نیروهای جونده به فک از تحلیل استخوان جلوگیری شده و در این صورت از ایجاد چین و چروک در اطراف دهان جلوگیری می‌شود. اگر شما یک یا چند دندان ازدست رفته داشته باشید، می‌توانید به‌منظور جایگزین دندان‌های از‌دست رفته از ایمپلنت استفاده کنید.

مراحل درمان ایمپلنت

  1. اولین روش در درمان ایمپلنت تشخیص و طرح درمان است. در این حالت دندانپزشک با بررسی وضعیت دهان و دندان همچنین وضعیت سلامت عمومی و بررسی رادیوگرافی پانورکس بهترین طرح درمان را انتخاب می‌کند.
  2. مرحله بعدی جراحی فک برای قرار دادن ایمپلنت است که به‌صورت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و از آنجا که بعد از عمل عارضه خاصی برای بیمار پیش نمی‌آید شخص میتواند از فردای جراحی به فعالیت خود ادامه دهد. زمان موردنیاز برای جوش خوردن ایمپلنت‌ها به فک به‌طور معمول 3 الی 4ماه است که بنا به تشخیص جراح می‌تواند کم و زیاد شود.
  3. مرحله بعد پس از جوش خوردن ایمپلنت آغاز می‌شود که قطعه تاجی روی ایمپلنت پیچ می‌شود پس از آن قالب‌گیری برای ساخت پروتزها انجام می‌شود و مرحله آخر قرار دادن پروتز نهایی روی قطعه تاجی است. 

دکتر مژگان آزادخواه، جراح دندانپزشک:

دکتر مژگان آزادخواه جراح و دندان پزشک، دارای 20 سال سابقه در زمینه ایمپلنت (جایگزین دندان های از دست رفته) با گواهینامه معتبر ایمپلمت با سیستم فرانسه، آلمان، سوسیس و کره جنوبی است. ایشان می توانند به کمک لیزر کلیه جراحی های لثه را بدون درد و خون ریزی انجام دهند. درضمن باعث تسریع بهبود زخم های مخاط دهان، تسریع بهبود آفت و تبخال و برداشت تغییر رنگ لثه های تیره مایل به قهوه ای و همچنین تسریع در سفید کردن دندان ها می شود. علاوه بر این در این مرکز معالجه ریشه (RCT) با دستگاه در یک جلسه بدون درد اندازه گیری دقیق طول کانال انجام می‌شود. سایر خدمات: لمینیت، بدشکلی دندان، فضاهای بین دندانی، افزایش طول تاج، روکش های چینی، سرامیکی، پرسلن و انواع پرتزهای ثابت دندانی، بلیچینگ (سفید کردن دندان ها) بدون تراش و عوارض

شما می توانید جهت ارتباط با مطب دکتر مژگان آزادخواه، با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن:02188425125

تلفن:02188436496

آدرس: سهروردی شمالی، بالاتر از مطهری، کوچه بیشه، پلاک ۱، طبقه ۲

وب سایت: azadkhah.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ