ارتودنسی، روش درمانی برای حل مشکلات فکی دندان!

دکتر مژگان آزادخواه، جراح دندانپزشک: در درمان ارتودنسی دندانپزشک سعی می‌کند مشکلات فکی دندان بیمار را توسط وسایل مخصوص اصلاح کند. وسایل مورداستفاده به دو صورت متحرک و ثابت هستند.

دکتر مژگان آزادخواه، جراح دندانپزشک:

در درمان ارتودنسی دندانپزشک سعی می‌کند مشکلات فکی دندان بیمار را توسط وسایل مخصوص اصلاح کند. وسایل مورداستفاده به دو صورت متحرک و ثابت هستند. در نوع ارتودنسی متحرک وسایل متحرک است که توسط بیمار قابل برداشتن و گذاشتن هستند، ولی وسایل ثابت قابل جابه‌جا کردن نیستند؛ دندانپزشک سعی می‌کند با ایجاد حرکت آرام دندانی و جهت دادن به رشد و تکامل فک‌ها درمان را انجام ‌دهد.

چه موقع نیاز به ارتودنسی داریم؟

اگر دندان‌ها در یکدیگر جفت نشوند ناهنجاری فکی وجود دارد. ناهنجاری فکی مشکلاتی را همراه دارد که عبارت است از:

1-   اشکال در جویدن و هضم غذا

2-   فشار اضافی به لثه و لق شدن دندان

3-   سایش غیرطبیعی و خفیف شدن دندان‌ها

4-   سردرد مزمن و درد صورت

5-   عدم تقارن در صورت

6-   انحراف در فک

دندان‌ها به‌راحتی تمیز نمی‌شوند و پوسیدگی و مشکلات لثه ایجاد می‌شود.

گاز گرفتن مکرر زبان یا گونه به علت جفت نشدن صحیح دندان‌ها، ایجاد ناراحتی مفصل گیجگاهی، فکی که می‌تواند مشکلات شنوایی ایجاد کند.

بهترین زمان برای درمان ارتودنسی چه زمانی است؟

مناسب‌ترین زمان برای شروع درمان ارتودنسی بستگی به نوع ناهنجاری دارد و معمولا بهترین سن برای درمان کمتر از 20سال است. تغییر در الگوی رشدی تنها تا زمانی که کودک در دوره رشد قرار دارد امکان‌پذیر است درحالی که مرتب کردن دندان‌ها را می‌توان در هر سنی به شرط سالم بودن لثه‌ها انجام داد. گرچه با بالا رفتن سن بر پیچیدگی و دشواری آن افزوده می‌شود.

دکتر مژگان آزادخواه، جراح دندانپزشک:

دکتر مژگان آزادخواه جراح و دندان پزشک، دارای 20 سال سابقه در زمینه ایمپلنت (جایگزین دندان های از دست رفته) با گواهینامه معتبر ایمپلمت با سیستم فرانسه، آلمان، سوسیس و کره جنوبی است. ایشان می توانند به کمک لیزر کلیه جراحی های لثه را بدون درد و خون ریزی انجام دهند. درضمن باعث تسریع بهبود زخم های مخاط دهان، تسریع بهبود آفت و تبخال و برداشت تغییر رنگ لثه های تیره مایل به قهوه ای و همچنین تسریع در سفید کردن دندان ها می شود. علاوه بر این در این مرکز معالجه ریشه (RCT) با دستگاه در یک جلسه بدون درد اندازه گیری دقیق طول کانال انجام می‌شود. سایر خدمات: لمینیت، بدشکلی دندان، فضاهای بین دندانی، افزایش طول تاج، روکش های چینی، سرامیکی، پرسلن و انواع پرتزهای ثابت دندانی، بلیچینگ (سفید کردن دندان ها) بدون تراش و عوارض

شما می توانید جهت ارتباط با مطب دکتر مژگان آزادخواه، با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن:02188425125

تلفن:02188436496

آدرس: سهروردی شمالی، بالاتر از مطهری، کوچه بیشه، پلاک ۱، طبقه ۲ 

وب سایت: azadkhah.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ