افتادگی‌های پوستی را چطور بالا بکشیم؟

دکتر محبوبه مرادی حقیقت، پزشک پوست و مو: برای جوانسازی پوست از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود، یکی از روش‌های انتخابی لیفت با نخ است. در این روش برای جوانسازی باید به لایه‌های عمقی پوست نفوذ پیدا کنیم که البته به‌عنوان یک روش نیمه‌جراحی استفاده می‌شود. با کمک این روش، قسمت‌هایی از صورت که دچار افتادگی شده‌اند به سمت بالا کشیده می‌شوند.

دکتر محبوبه مرادی حقیقت، پزشک پوست و مو:


برای جوانسازی پوست از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود، یکی از روش‌های انتخابی لیفت با نخ است. در این روش برای جوانسازی باید به لایه‌های عمقی پوست نفوذ پیدا کنیم که البته به‌عنوان یک روش نیمه‌جراحی استفاده می‌شود. با کمک این روش، قسمت‌هایی از صورت که دچار افتادگی شده‌اند به سمت بالا کشیده می‌شوند. لیفت با نخ نسبت به جراحی لیفت روش کم‌تهاجم‌تری است و البته ماندگاری بیشتری دارد. در عمل لیفت صورت با نخ از نخ‌های بسیار ظریف بخیه جراحی قلب استفاده می‌شود که با وارد کردن آنها به بافت نرم صورت نواحی کیسه‌ای شده پوست بالا برده و در همان حالت نگه داشته می‌شوند. نخ‌های سیلوئت، نخ‌هایی از جنس نایلون هستند. روی این نخ‌ها حدود 8تا 10دوک در فواصل مشخص قرار گرفته‌اند. این نخ یعنی سیلوئت از یک سوراخ سوزن وارد صورت می‌شود و در جهت‌های مختلف دوک‌ها یا کن‌ها وارد زیر پوست می‌شوند و شروع به جذب شدن می‌کنند.

روش انجام لیفت با نخ به چه صورت است؟

برش‌های یک تا دو میلی‌متری کوچکی در نقاط مختلف صورت ایجاد می‌شود.‌ سپس یک سوزن تو خالی زیر پوست فرستاده شده تا به وسیله آن نخ‌ها در جای خود قرار گیرند. نخ‌ها به چربی زیر پوست متصل شده سپس کشیده می‌شوند تا پوست چهره بیمار کشیده و صاف شود.

لیفت با نخ چقدر طول می‌‌کشد؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم که بستگی به ناحیه‌ای دارد که این روش قرار است در آن انجام شود. به‌عنوان مثال برخی نواحی حدود ده دقیقه و نواحی دیگر 40 دقیقه ممکن است به طول بینجامد. همچنین درمورد میزان هزینه عمل باید به این نکته اشاره کنم که بستگی به تعداد نخ‌هایی دارد که مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچه از نخ بیشتر استفاده شود هزینه بالاتر است.

آیا لیفت با نخ عوارضی هم دارد؟

اغلب ناحیه تحت درمان کشیدن پوست صورت با نخ به مدت چند روز دچار کمی تورم، کبودی یا پف‌کردگی می‌شود.

مراقبت‌های پس از عمل‌:

تا 3هفته پس از لیفتینگ با نخ باید فعالیت‌های عضلات صورت کاهش داده شود. ورزش و ماساژ تا یک‌ماه بعد ممنوع است.

نکته: بالا بردن صورت با نخ را می‌توان در ترکیب به‌عنوان مکمل سایر روش‌های جوانسازی و زیباسازی صورت به‌کار برد. مثلا می‌توان در یک بیمار انتقال چربی، نوسازی سطح پوست، تزریق ژل یا مواد پرکننده، بوتاکس و… را با لیفتینگ با نخ تواما انجام داد.

آیا لیفت با نخ دردناک است؟

باید به این نکته اشاره کنم که در دنیای پزشکی اگر قرار باشد درمانی انجام شود که فرد مجبور به تحمل درد زیادی باشد، از روش بی‌حسی استفاده می‌شود. در‌مورد لیفت با نخ هم باید بگویم همان‌طور که گفته شد این یک روش نیمه‌جراحی است برای همین حین انجام کار از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود که بیمار دردی را احساس نخواهد کرد. البته این جراحی به‌صورت سرپایی انجام می‌شود و ممکن است بعد از جراحی تنها کمی ورم و کبودی به‌وجود بیاید که این امر عادی است و بعد از چند ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.

کدام روش‌های جوانسازی نام برده شده نقش پیشگیرانه دارند؟

روش لیفت با نخ و فیلر جزء روش‌های درمانی هستند و زمانی به‌کار برده می‌شوند که علائم پیری در فرد نمایان شده باشد، اما روش‌‌RF فراکشنال و میکرولیدنینگ جزء روش‌های پیشگیرانه هستند. 

دکتر محبوبه مرادی حقیقت، پزشک پوست و مو:

 برای ارتباط می‌توانید با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122666825

02122666732

 آدرس: مقدس اردبیلی، بین کیهان و پسیان، جنب بانک آینده، پلاک 50، طبقه 3، واحد 10 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ