از میکرونیدلینگ چه می‌دانید!؟

دکتر محبوبه مرادی حقیقت، پزشک پوست و مو: میکرونیدلینگ یکی دیگر از روش‌های جوانسازی است که عملکردی مانند دستگاه آراف فراکشنال دارد. با کمک این دستگاه می‌توان کلاژن‌سازی انجام داد. در این روش با ایجاد منافذ بسیار ریز که با چشم به‌راحتی قابل دیدن نیست، سلول‌های بنیادی پوست متحرک شده، لذا پروسه ترمیم فعال و پوست هنگامی که مشغول ترمیم این منافذ می‌شود مقدار زیادی کلاژن می‌سازد. اما همراه با روش میکرونیدلینگ می‌توان مزوتراپی هم انجام داد.

دکتر محبوبه مرادی حقیقت، پزشک پوست و مو:


میکرونیدلینگ یکی دیگر از روش‌های جوانسازی است که عملکردی مانند دستگاه آراف فراکشنال دارد. با کمک این دستگاه می‌توان کلاژن‌سازی انجام داد. در این روش با ایجاد منافذ بسیار ریز که با چشم به‌راحتی قابل دیدن نیست، سلول‌های بنیادی پوست متحرک شده، لذا پروسه ترمیم فعال و پوست هنگامی که مشغول ترمیم این منافذ می‌شود مقدار زیادی کلاژن می‌سازد. اما همراه با روش میکرونیدلینگ می‌توان مزوتراپی هم انجام داد. داروهای مزوتراپی انواع و اقسام مختلفی دارند، به‌عنوان مثال برای جوانسازی از داروهای مخصوص جوانسازی استفاده می‌شود و برای سفت کردن پوست صورت یا از بین بردن لک‌های پوستی از داروهای مخصوص به این موارد استفاده می‌شود. البته میکرونیدلینگ تنها مزیت جوانسازی به همراه ندارد و می‌تواند در سایر مسائل درمانی از‌جمله از‌بین بردن جای اسکارها، زخم‌ها به‌خصوص ازبین بردن جای جوش نقش بسزایی دارد. به‌عنوان مثال برای از بین بردن جای جوش ابتدا یک سابسیژن انجام می‌دهیم بعد، میکرونیدلینگ می‌کنیم. در افرادی هم که این مشکل به‌صورت خفیف‌تر نمایان است با میکرولیدنینگ پوست‌شان صاف و شفاف می‌شود.

مکانیسم عمل مزوتراپی:

همان‌طور که می‌دانید تمام داروهای خوراکی یا کرم و محلول‌های موضعی به سختی از پوست جذب می‌شوند و مقدار کمی از دارو به ناحیه زیر پوست می‌رسد، در تکنیک مزوتراپی، داروهای موردنیاز برای درمان چاقی یا ریزش مو یا جوانسازی صورت، مستقیم با یک دستگاه زیر پوســـــت تزریق می‌شود و این عمل باعث می‌شود کاملا دارو جذب لایه‌های مختلف زیر پوست شود و در‌نتیجه این درمان قابل مقایسه با داروهای خوراکی یا موضعی نیست و بسیار موثر است. اکثر داروهایی که برای درمان با مزوتراپی استفاده می‌شود از مواد ویتامینی و معدنی است.

برای گرفتن نتیجه چند جلسه لازم است؟

برای تعیین میزان جلسات باید بگویم که این مسئله بستگی زیادی به پوست فرد کاندیدا دارد چراکه در هر فرد میزان تعداد جلسات متفاوت است. اما به‌طور کلی ممکن است نیاز به سه‌جلسه دوهفته تا یک ماه، یک‌بار باشد. همچنین برای از بین بردن جای زخم هر دوهفته یا سه‌هفته، یک‌بار باید این کار تکرار شود تا فرد به نتیجه دلخواه دست پیدا کند.

بعد از یک جلسه هم می‌توانید نتیجه را ببینید!

نکته جالب این است که خیلی اوقات  حتی بعد از یک جلسه  فرد می‌تواند تاثیر مثبت را روی پوست خود احساس کند، به‌خصوص افرادی که تا به‌حال در این زمینه اقدامی برای پوست‌شان انجام نداده‌اند بعد از یک جلسه متوجه تغییرات پوستی‌شان خواهند شد. اما بهتر است در سال سه تا چهاربار این کار تکرار شود تا تاثیرش ماندگارتر شود.

آراف فراکشنال یا میکرونیدلینگ، مسئله این است؟

از بین روش‌های نام برده شده نمی‌توان به‌صراحت گفت دقیقا کدام روش نسبت به روش دیگر برتری دارد چراکه هر یک از روش‌ها مزیت و مخاطب‌های مخصوص به خود را دارد. اما به‌طور کلی تنها مسئله‌ای که می‌تواند استفاده از این روش‌ها را محدود کند، فصلی است که قصد انجام این روش‌ها را دارید. به‌عنوان مثال بهتر است در فصل تابستان میکرونیدلینگ یا پیلینگ صورت انجام نشود و بهترین فصل برای انجام این کارها پاییز و زمستان است. 

دکتر محبوبه مرادی حقیقت، پزشک پوست و مو:

 برای ارتباط می‌توانید با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122666825

02122666732

 آدرس: مقدس اردبیلی، بین کیهان و پسیان، جنب بانک آینده، پلاک 50، طبقه 3، واحد 10 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ