چطور کافی شاپ لاغری خود باشیم؟

غزاله ذوالفقاری
دستور درست کردن 5 نوشیدنی خنک مخصوص روزهای گرم تیر ماه

یک لیوان نوشیدنی خنک بزرگترین نعمت درتابستان است. لذتی که بعد از ماندن در گرمای آفتاب با نوشیدن بهدست میآید قابل وصف نیست. ممکن است فکر کنید درست کردن نوشیدنی کار سختی است، اما اینطور نیست. برای درست کردن نوشیدنیهای خوشمزه فقط کافی است تکنیک آن را بلد باشید.

آب شاهتوت

حدود نصف حجم پارچ مخلوط کن یخ بریزید. روی یخها یک استکان شکر و کمی آب بریزید و مخلوطکن را روشن کنید. بعد از چند دقیقه که یخها خرد شدند، 2 لیوان شاهتوت پاک کرده و شسته شده را به آن اضافه کنید و مخلوطکن را دوباره روشن کنید. بعد از یک دقیقه نوشیدنی خوشمزه شما آماده است.

آب هلو و زنجبیل

مقداری زنجبیل تازه را رنده کنید و در آب هلو بریزید. بعد از 4 ساعت که زنجبیل تهنشین و آب هلو دوباره شفاف شد، آن را صاف کرده و با حجم مساوی ماءالشعیر مخلوط کنید و در لیوان بریزید. میتوانید مقدار زیادی یخ و هلوی تازه در این نوشیدنی بریزید. این شربت هم به خاطر وجود هلو و زنجبیل طعم متفاوت و خاصیت خنککنندگی فوقالعادهای دارد.

شیر توتفرنگی

یک لیوان شیر را به همراه یک لیوان یخ و نصف لیوان شکر در مخلوطکن بریزید و مخلوط کنید تا یخها پودر شوند و مخلوط پف کند. سپس یک لیوان توتفرنگی به همراه یک لیوان بستنی ساده در مخلوط کن بریزید و بزنید تا کاملا صاف و یکدست شود. این نوشیدنی را میتوانید با تکههای توتفرنگی تزئین کنید.

شربت ویتامین C

یک پرتقال و یک لیموترش را آب بگیرید. یک سانتیمتر زنجبیل تازه را با یک قاشق عسل و یک قاشق شکر در غذاساز مخلوط کنید تا کاملا صاف و یکدست شوند. آن را با آب پرتقال و لیمو مخلوط سپس با آب سرد رقیق کرده و با یخ سرو کنید. میتوانید آن را با برشهای پرتقال تزئین کنید.

سکنجبین لیمو

4 لیوان آب را با 3 لیوان شکر مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید. وقتی شکر حل شد، چند برگ نعنای تازه را با نخ به هم ببندید و در مایع در حال جوشیدن بگذارید. وقتی شربت قوام آمد، یک لیوان سرکه سفید در آن بریزید. بعد از 3-2 دقیقه شربت را از روی حرارت بردارید. میتوانید آن را با آب و یخ رقیق کنید، با حلقههای لیمو پر کنید و سرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ