چرا لیزر نسبت به سایر درمان های دیگر برای مشکل واریس ارجح تر است؟

دکتر آرش محمدی توفیق، فوق تخصص جراحی عروق: در درمان با لیزر، بیمار به بستری شدن در بیمارستان نیازی ندارد و درمان سریع انجام می‌شود. به‌علاوه درمان با لیزر بسیار راحت‌تر از جراحی است زیرا بیهوشی، برش پوستی، بخیه، درد، خونریزی و... وجود ندارد.

دکتر آرش محمدی توفیق، فوق تخصص جراحی عروق:

در درمان با لیزر، بیمار به بستری شدن در بیمارستان نیازی ندارد و درمان سریع انجام می‌شود. به‌علاوه درمان با لیزر بسیار راحت‌تر از جراحی است زیرا بیهوشی، برش پوستی، بخیه، درد، خونریزی و… وجود ندارد. همچنین بیمار نیازی به استراحت بعد از درمان ندارد و می‌تواند از همان ساعات نخستین بعد از درمان کارهای روزمره خود را انجام دهد که این موضوع یکی از بهترین مزیت‌های درمان با لیزر است. درمان سرپایی در مطب، اثرات مفید درمانی برای زخم و عدم باقی ماندن جای زخم‌ها هم از‌جمله مزیت‌های درمان با لیزر است، بنابراین در درمان واریس اندام تحتانی در شرایطی که بیمار نیاز به جراحی دارد، هر دو روش جراحی و لیزر پیشنهاد می‌شود اما طبعا با‌توجه به اثرات درمانی یکسان و درمان راحت‌تر، لیزر روش درمانی ارجح است. درحقیقت هر دو روش جراحی و لیزر به یک میزان تاثیر دارند و از هردو روش می‌توان استفاده کرد؛ فقط زمانی که واریس اندام تحتانی در مراحل پیشرفته بوده و رگ‌ها بسیار پر‌پیچ و خم و با حجم زیاد باشند، نمی‌توان از لیزر استفاده کرد و باید جراحی انجام شود؛ در غیر این‌صورت باتوجه به مزیت‌هایی که گفتیم، مسلما درمان با لیزر ارجح خواهد بود.

آیا باید واریس را حتما درمان کرد؟

بیماری واریس را باتوجه به عوارض شدید ذکر شده باید در هر مرحله‌ای درمان کرد و درمان آن را عقب نینداخت چون در مراحل اولیه درمان قطعی‌تر و راحت‌تر است و با پیشرفت آن درمان مشکل‌تر می‌شود و نیاز به جراحی حتمی خواهد داشت.

آیا درمان واریس با عود همراه است؟

خیر، اگر درمان واریس به‌درستی انجام شده و توصیه‌های پزشک پس از درمان کاملا رعایت شود درمان واریس با عود همراه نخواهد بود.

روش درمان واریس کدام است؟

برای درمان واریس دو راه وجود دارد؛ روش جراحی باز و روش لیزر یا RF. در درمان با جراحی باز که از سال‌ها قبل انجام می‌شود پس از انجام بررسی کامل و اطمینان از سالم بودن وریدهای عمقی، اقدام به خارج کردن رگ‌های واریس و تخریب شده از بدن می‏کنند. در روش لیزر یا RF، فیبر لیزر یا RF وارد رگ واریس شده و از داخل رگ در طول مسیر اقدام به لیزر یا RF کرده و ورید بسته و جمع می‌شود. روش تزریق یا اسکلروزاپی معمولا به تنهایی درمان مناسبی نیست و باید همراه با یکی از درمان‌های ذکرشده انجام شود. 

دکتر آرش محمدی توفیق، فوق تخصص جراحی عروق:

دکتر آرش محمدی توفیق، فوق تخصص جراحی عروق است. او بورد تخصصی جراحی عمومی را دانشگاه پاریس IV (پیر و ماری کوری) زیر نظر پرفسور کیفر از برجسته ترین جراحان عروق دنیا است. او همچنین فلوشیپ جراحی میکروسکپی را از پاریس اخذ کرد. در حال حاضر در کنار آموزش دستیاران تخصصی رشته جراحی به درمان انواع بیماری‌های عروقی، جراحی انواع سرطان‌ها، انواع جراحی‌های میکروسکپی‌، لیزر واریس و ضایعات عروقی و انواع جراحی‌های دیگر در حیطه جراحی عمومی (تیرویید‌، پستان، ترمیمی) مشغول است. دکتر آرش محمدی توفیق، عضو شورای پژوهشی مرکز تحقیقات لیزر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو کمیسیون تخصصی جراحی عروق اداره کل پزشکی قانونی استان تهران است. او در کتاب مرجع جراحی عروق اروپایی عهده‌دار نگارش یکی از فصول بود که در اواخر سال 2011 به چاپ رسید.

شما می توانید جهت ارتباط با مطب دکتر آرش محمدی توفیق، با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02188736192

موبایل: 09198197165

آدرس: تهران- میدان آرژانتین- اول خیابان بخارست (‌احمد قصیر‌)- خیابان هجدهم‌- ساختمان پزشکان ۶ 

وب سایت: dr-tofigh.com

varicecilinic

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ