می‌دانید چرا موهای‌تان ضعیف و نازک و بی‌جان شده‌اند؟!

دکتر نازیلا یعقوبی، پزشک پوست و مو : بسیاری از بانوان و به‌تازگی آقایان از داشتن موهای ضعیف، نازک و بی‌جان خود گله دارند. اما سوالی که در ذهن عموم ممکن است ایجاد شود این است که چرا این افراد دچار چنین حالتی در موهای‌شان شده‌اند؟

دکتر نازیلا یعقوبی، پزشک پوست و مو :

بسیاری از بانوان و به‌تازگی آقایان از داشتن موهای ضعیف، نازک و بی‌جان خود گله دارند. اما سوالی که در ذهن عموم ممکن است ایجاد شود این است که چرا این افراد دچار چنین حالتی در موهای‌شان شده‌اند؟ در پاسخ به این سوال کلیدی باید بگویم که موهای ما در طول زندگی به‌دلیل عوامل متعدد درونی و محیطی تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند و بسیاری از این عوامل به‌خصوص بیرونی(محیطی) آسیب‌های حتی ماندگار در آنها ایجاد می‌کند؛ عوامل درونی شامل انواع بیماری‌ها، تغذیه نامناسب و ژنتیک است که از حوصله این بحث خارج است، اما عوامل محیطی که بیشترین تاثیر را در اکثر افراد سالم و طبیعی دارند چندین عامل هستند که در ذیل به شکل فهرستی خدمت‌تان ارائه می‌کنیم:

1-آسیب ناشی از هوازدگی

2-آسیب ناشی از کوتاه کردن و آراستن مو

3-آسیب ناشی از روش‌ها و مواد به‌کار گرفته شده روی مو

 4-آسیب ناشی از نور آفتاب

 5-آسیب‌های مکانیکی (برس، شانه، فرکردن، رنگبری، رنگ کردن و…)

آسیب ناشی از هوازدگی در‌مورد موها، یعنی چه؟

در این پدیده عوامل متعددی مثل نور خورشید، آب باران، آلودگی‌هوا، باد، آب دریا،کلر موجود در استخرها و… دخیل هستند. در این مواقع، عوامل ذکر شده سبب آسیب تدریجی در کوتیکول مو شده که سبب نازکی تار مو و حتی پارگی آن می‌شود. مو وقتی از کف سر خارج می‌شود، کوتیکول آن حدودا 10‌لایه فلس‌های بلند دارد. این لایه‌ها نازک هستند و شکل‌گیری آنها 6‌سال یا بیشتر طول می‌کشد. همزمان با رشد و بلند شدن مو این لایه‌ها دچار ساییدگی می‌شوند و در انتهای موها به‌خصوص اگر بلند باشند تقریبا کاملا ساییده شده‌اند، این ساییدگی پروسه طبیعی است. براثر عوامل محیطی می‌تواند این سایش سرعت بیشتری پیدا کند. آسیب حاصل از این ساییدگی به علل مختلف مثل رطوبت، اصطکاک نور و حرارت به وجود می‌آید. مواد شیمیایی موجود در آب استخرها نمک‌دریا و مواد نامناسب هم عوامل موثر دیگر هستند. در موهای طبیعی که هیچ مراقبتی نشده‌اند، در انتهای موهای بلند می‌توان این نوع آسیب‌ها را به‌وضوح دید که به‌شکل موهای کدر و رنگ پریده و احیانا شکسته هستند.

دکتر نازیلا یعقوبی، پزشک پوست و مو :

فارغ‌التحصیل پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانش‌آموخته رشته پوست و زیبایی از مراکز داخل و خارج از کشور است. مدرک پوست و زیبایی را از انستیتو جراحان زیبایی و مراکز زیبایی کانادا دریافت کرده‌ است. وی مدت ١٥‌سال است که در این زمینه فعالیت دارد و در زمینه انواع روش‌های زیبایی‌، رفع عیوب صورت‌، لیفت‌های غیرجراحی‌، جوانسازی مدرن و روش‌های مختلف  درمان مشکلات مو و ‌‌جدیدترین متد‌ها را ارائه می‌دهد.

جهت ارتباط با دکتر نازیلا یعقوبی می‌توانید با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

02177883325

آدرس: ضلع جنوب‌غربی فلکه اول تهرانپارس، پلاک‌12، طبقه دوم، واحد‌6

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ