با انواع روش‌های کاشت مو آشنا شوید!

کلینیک تخصصی پوست، مو و زیبایی نگین ایران نوین: یکی از نکات بسیار مهم در همه روش‌های کاشت مو، طراحی علمی و مطابق اصول زیبایی‌شناختی خط رویش مو است، چرا‌که برای ایجاد ظاهری طبیعی در ناحیه خط رویش مو واقع در بالای پیشانی باید مطابق الگوی طبیعی طراحی صورت گیرد در غیر این‌صورت نمایی کاملا غیر‌طبیعی مانند موهای عروسک ایجاد شده و از روی ظاهر می‌توان به‌راحتی پی برد که فرد مورد‌نظر کاشت مو انجام داده است.

کلینیک تخصصی پوست، مو و زیبایی نگین ایران نوین: 

روش FIT:

در تکنیک FIT  پس از بی‌حسی موضعی و در شرایط استریل، موهایی که قرار است پیوند شوند (گرافت‌های مو) تک‌تک و به‌صورت جداگانه از منطقه‌ای در پشت‌سر که به آن بانک مو گفته می‌شود، جدا شده و در مرحله بعد در جلوی سر کاشته می‌شوند. به‌خاطر عدم تاثیرپذیری بانک مو (ناحیه دهنده پیوند مو) از هورمون مردانه یا تستسترون، موهای این ناحیه دچار ریزش ناشی از هورمون مردانه نمی‌شوند، درنتیجه برای استفاده در کاشت مو ایده‌آل هستند.

در روش FIT واحدهای فولیکولی مو به‌وسیله ابزار خاصی که قطری کمتر از یک میلی‌متر دارد از بستر پوست جدا شده و در زمان کوتاهی پس از استخراج این فولیکول‌ها از پوست برای کاشت به‌کار می‌روند. در مرحله بعد با‌توجه به وسعت ناحیه طاسی و طراحی خط رویش مو و رعایت اصول زیبایی‌شناسی و علمی، در منطقه‌ای از جلو و وسط سر که قرار است کاشت انجام شود، توسط ابزاری خاص حفر‌ه‌های میلی‌متری روی پوست ایجاد می‌شود تا در مرحله آخر گرافت‌های برداشت شده در این حفر‌ه‌ها بسیار ریز کاشته شوند.

لازم به ذکر است یکی از نکات بسیار مهم در همه روش‌های کاشت مو، طراحی علمی و مطابق اصول زیبایی‌شناختی خط رویش مو است، چرا‌که برای ایجاد ظاهری طبیعی در ناحیه خط رویش مو واقع در بالای پیشانی باید مطابق الگوی طبیعی طراحی صورت گیرد در غیر این‌صورت نمایی کاملا غیر‌طبیعی مانند موهای عروسک ایجاد شده و از روی ظاهر می‌توان به‌راحتی پی برد که فرد مورد‌نظر کاشت مو انجام داده است.

از نکات بسیار مهم دیگر که تفاوت نتایج کاشت مو در مراکز مختلف کاشت مو را موجب می‌شود، تبحر و تخصص کافی در نحوه ایجاد حفر‌ه‌های پوستی در منطقه طاسی است به این علت که زاویه ایجاد حفره و فواصل آنها از هم و عمق حفر‌ه‌های مشخص‌کننده جهت خواب موها و طرح کلی کاشت مو است.

روش FUT‌:

در روش‌FUT ابتدا طبق فرمولی خاص خط برداشت ناحیه برداشت نوار پوستی (فلپ) طراحی می‌شود. در این فرمول فواصلی مشخص از کناره گوش و پشت سر تعیین شده و خط برداشت نوار پوستی طراحی می‌شود. سپس این ناحیه را به‌طور کامل استریل کرده و یک نوار هلالی شکل از پشت سر که در منطقه بانک مو واقع شده است به عرض تقریبا یک تا دو سانتی‌متر و پهنای تقریبی 5میلی‌متر برداشته می‌شود.

به‌خاطر عدم تاثیرپذیری بانک مو (ناحیه دهنده پیوند مو) از هورمون مردانه یا تستسترون، موهای این ناحیه دچار ریزش ناشی از هورمون مردانه نمی‌شوند، در‌نتیجه برای استفاده در کاشت مو ایده‌آل هستند.

در مرحله بعد نوار پوستی برداشت شده که حاوی تعداد زیادی فولیکول مو است به کمک میکروسکوپ به قطعات بسیار ریز تقسیم می‌شود به نحوی که گرافت‌های مو که هر کدام می‌توانند شامل یک، دو، سه یا چهار ریشه مو باشند توسط روش میکروسکوپیک استخراج می‌شوند. سپس با به‌کارگیری ابزاری خاص حفر‌ه‌های بسیار ریزی بر سطح پوست سر در ناحیه گیرنده پیوند ایجاد می‌شود تا در مرحله آخر فولیکول‌های مو به‌دست آمده در آنها کاشته شوند.

لازم به ذکر است یکی از نکات بسیار مهم در همه روش‌های کاشت مو، طراحی علمی و مطابق اصول زیبایی شناختی خط رویش مو است، چرا‌که برای ایجاد ظاهری طبیعی در ناحیه خط رویش مو واقع در بالای پیشانی باید مطابق الگوی طبیعی طراحی صورت گیرد در غیر این‌صورت نمایی کاملا غیر‌طبیعی و مانند موهای عروسک ایجاد شده و از روی ظاهر می‌توان به‌راحتی پی برد که فرد مورد‌نظر کاشت مو انجام داده است.

از نکات بسیار مهم دیگر که تفاوت نتایج کاشت مو در مراکز مختلف کاشت مو را موجب می‌شود، تبحر و تخصص کافی در نحوه ایجاد حفرات پوستی در منطقه طاسی است به این علت که زاویه ایجاد حفره و فواصل آنها از هم و عمق حفر‌ه‌های مشخص‌کننده جهت خواب موها و طرح کلی کاشت مو است.

روش ترکیبی:

چنانچه از هر دو روش FIT و FUT برای کاشت مو استفاده شود، نام این تکنیک روش ترکیبی خواهد بود. روش ترکیبی به صلاحدید پزشک معالج و تمایل بیمار برای افرادی مناسب است که مطابق وسعت ناحیه طاسی و انتظار بیمار انجام یک مرحله کاشت مو برای وی کافی نیست. کاشت مو به روش ترکیبی معمولا به این نحو است که ابتدا با تکنیک FUT نواری پوستی از پشت سر بیمار جدا شده و زیر میکروسکوپ فولیکول‌های موی آن استخراج می‌شود تا برای کاشت آماده شوند. در مرحله بعدی از تکنیک FIT استفاده می‌شود و گرافت‌های لازم را در منطقه‌ای پشت سر بیمار به‌نام Safe Donor Zone و از حدود یک‌سانتی‌متر پایین‌تر و یک‌سانتی‌متر بالاتر از خط بخیه FUT برداشت می‌کنیم سپس با استفاده از ابزار خاص حفره‌های ریزی در ناحیه طاسی ایجاد کرده تا گرافت‌های آماده برای پیوند طبق طراحی هنری و علمی در مناطق مذکور کاشته شوند.

لازم است بدانید هر کدام از مراحل گفته شده شامل جزئیات بسیار مهمی هستند که مهارت در انجام هر کدام از آنها موجب رسیدن به بهترین نتایج کاشت مو می‌شود، مثلا شاید به‌نظر برسد مرحله بستر‌سازی پوست سر و ایجاد حفره‌های پوستی از اهمیت چندانی برخوردار نباشد اما دقیقا برعکس، عمق و جهت و زاویه ایجاد این حفره‌ها بسیار ریز و الگوی طراحی و چیدمان این حفره‌ها براساس الگوی طبیعی موها، تعیین‌کننده جهت خواب موها و نمای ظاهری کل موها خواهد بود که در حقیقت یکی از مهم‌ترین نکات کاشت مو هستند.

کلینیک تخصصی پوست، مو و زیبایی نگین ایران نوین با بهره گیری از ماهرترین، مجرب ترین و برجسته ترین متخصصین و کادر پزشکی و با استفاده از آخرین متدها و برخورداری از مدرن ترین تکنولوژی روز دنیا در حوزه زیبایی از معتبرترین مراکز زیبایی در ایران و منطقه است. این کلینیک با بیش از 15 سال تجربه ارائه دهنده کلیه خدمات زیبایی شامل؛ کاشت مو به روش های FIT,FUT,BHT & FUG، جوانسازی پوست (هایفوتراپی، میکرودرم، فراکشنالCO2 و…)، تناسب اندام، پیکرتراشی (Body-jet)، لیزر موهای زائد (دستگاههای Alex, IPl, ZIESS و …)، تزریق ژل و بوتاکس و انواع جراحی زیبایی(لیفتینگ با نخ، برداشتن خال، زیبایی بینی، زیبایی پلک و …) است. مشاوره رایگان توسط پزشک متخصص انجام می پذیرد.

برای ارتباط با کلینیک تخصصی نگین ایران نوین با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید: 

02188567696

02188567618

آدرس: تهران، شهرک غرب، بلوار دریا، ابتدای خیابان 21 متری گلها، کوچه عسگری، پلاک 2، کلینیک نگین ایران نوین

iran.novin.clinic

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ