تزریق چربی به چه منظور انجام می‌شود‌؟

کلینیک تخصصی پوست و مو رازی: باتوجه به افزایش گرایش افراد مخصوصا بانوان به جراحی زیبایی، یکی از روش‌های غیرجراحی برای افزایش زیبایی پوست صورت که می‌تواند بر اثر علل مختلفی -مانند استخوانی شدن صورت به‌خاطر کهولت سن‌- تهدید شود، روش‌های تزریقی است.

 کلینیک تخصصی پوست و مو رازی:

باتوجه به افزایش گرایش افراد مخصوصا بانوان به جراحی زیبایی، یکی از روش‌های غیرجراحی برای افزایش زیبایی پوست صورت که می‌تواند بر اثر علل مختلفی  -مانند استخوانی شدن صورت به‌خاطر کهولت سن‌- تهدید شود، روش‌های تزریقی است. این روش شامل تزریق بوتاکس، چربی، ژل و… است که در این مقاله به شرح «تزریق چربی» خواهم پرداخت.

تزریق چربی روش جدیدی در عمل زیبایی نیست. اولین‌بار در سال1893‌، از اتوگرافت چربی آزاد برای ترمیم نواقص بافت نرم صورت استفاده شد. همچنین در سال1909، برای ترمیم قسمت زیرین فک از چربی‌های ناحیه شکم خود شخص استفاده شد. امروزه با پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه تزریق چربی، این روش مورد تجویز پزشکان متخصص برای ترمیم و اصلاح نواقص صورت مانند رفع اسکار (جای زخم)، برطرف سازی چین و چروک پوست صورت، برجسته‌سازی (گونه‌ها‌) و‌… است.

درواقع انتقال یا تزریق چربی روشی است که در آن از چربی‌های زائد سایر قسمت‌های بدن ازجمله شکم گرفته شده و به قسمت مدنظر مانند صورت تزریق می‌شود. در این روش، هدف افزایش حجم برخی قسمت‌های بدن مانند صورت‌، لب‌، باسن‌، دست‌ها‌، سینه‌ها و‌… است که درنتیجه فرد به ظاهری جوان‌تر دست می‌یابد. در برخی موارد هم برای رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب‌تر‌، تزریق چربی به‌همراه لیفت ابرو و صورت نیز انجام می‌شود. همچنین تزریق چربی به‌همراه PRP باعث افزایش ماندگاری آن می‌شود و نتایج قابل‌قبول‌تری را به‌همراه دارد.

تزریق چربی

از‌جمله مواردی که منجر به کاهش زیبایی پوست صورت می‌شود‌، می‌توان اشاره کرد به‌:

  • پیری پوست

(‌که از طریق کاهش ضخامت و انعطاف‌پذیری و چسبندگی به بافت‌های زیرین خود را آشکار می‌کند‌)

  • الاستوزیس

(از اثرات مخرب ناشی از تابش نور خورشید به صورت‌)

  • جای زخم

(‌که دارای عوامل مختلفی مانند تروما‌، آکنه‌، تغییرات هستیولوژیک و… است)

  • تغییرات مکرر وزنی

عوامل و علل متعددی می‌توان برای تزریق چربی ذکر کرد که در هر حال فرد متقاضی باید با پزشک متخصص مشاوره داشته باشد تا از نکات و مسائل ضروری در ارتباط با روش‌های تزریقی آگاه شود.

  • استعمال دخانیات

 کلینیک تخصصی پوست و مو رازی:

در این کلینیک گسترده‌ترین خدمات زیبایی و ترمیمی در زمینه پوست و مو انجام می‌شود. در بخش پوست، متخصصان مجرب عضو انجمن متخصصان پوست، مو و زیبایی ایران با ارائه مشاوره بهترین روش‌های درمانی را به بیماران معرفی کرده سپس به درمان آنان اقدام می‌کنند. باتوجه به پیشرفت‌های انجام شده در دانش پزشکی، بسیاری از صدمات پوستی همچنین عوارض پیری قابل درمان و پیشگیری است. امروزه در طب زیبایی از لیزر و کاربردهای وسیع آن سخن به میان می‌آید. این مرکز با دارا بودن تجهیزات بسیار پیشرفته وکم‌نظیر لیزری خدمات گسترده تخصصی را در تمام زمینه‌های درمان ارائه می‌دهد. 

شما می توانید جهت ارتباط  با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن:  02188334029

تلفن:  02188333259  

آدرس: یوسف آباد میدان سلماس پلاک 21 

وب سایت:  clinicrazi.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ