چه کار کنیم تا از نتیجه عمل رینوپلاستی‌مان راضی باشیم؟

دکترکربلایی خانی، فوق تخصص جراحی پلاستیک ترمیمی و زیبایی: بینی عضوی واحد در مجموعه صورت است و در صورتی که قسمت‌هایی از آن بیش از حد برداشته شود، بازسازی آن کار بسیار مشکلی است. از آنجا که بینی پس از عمل چندین ماه در حال تغییرات است هرگونه روتوش و بازبینی را تا 6 الی 12ماه به تاخیر می‌اندازیم.

دکترکربلایی خانی، فوق تخصص جراحی پلاستیک ترمیمی و زیبایی:

بینی عضوی واحد در مجموعه صورت است و در صورتی که قسمت‌هایی از آن بیش از حد برداشته شود، بازسازی آن کار بسیار مشکلی است. از آنجا که بینی پس از عمل چندین ماه در حال تغییرات است هرگونه روتوش و بازبینی را تا 6 الی 12ماه به تاخیر می‌اندازیم. هیچ عمل جراحی زیبایی نمی‌تواند به‌طور کامل بی‌عیب و نقص و تمام‌عیار باشد‌. احساس رضایت و لذت شما از نتیجه عمل زمانی حاصل می‌شود که شما فارغ از هر‌گونه کمال‌گرایی و توجه وسواس‌گونه به عیوب کوچک‌، نسبت به تغییرات مثبت بینی و رفع عیوبی که قبل از عمل جراحی در بینی داشته‌اید توجه و تمرکز کنید. اگر شما وسواس بیش از حد برای نتیجه عمل دارید، بهتر است از انجام عمل جراحی بینی منصرف شوید‌. توجه داشته باید هر ایراد جزئی بینی پس از عمل جراحی نیاز به عمل ترمیمی مجدد ندارد‌، زیرا نتایج عمل مجدد معمولا غیر‌قابل پیش‌بینی و دارای ریسک بیشتری است.

قبل از عمل این نکات را جدی بگیرید:

  • خوردن آسپرین و ترکیبات مشابه آن را شامل مسکن‌های غیر استروئیدی مانند مفنامیک اسید، دیکلوفناک  و… که مانع از بند آمدن خون می‌شود از 2هفته قبل قطع کنید و با مشورت با پزشک خود داروی مسکن مناسب را جایگزین کرده و در موارد ضروری از استامینوفن استفاده کنید.
  • نیکوتین موجود در سیگار موجب تنگی رگ‌ها و اختلال در گردش خون می‌شود که نتیجه آن تاخیر در بهبود زخم‌های پس از عمل است، بنابراین بهتر آن است که حداقل از 2هفته قبل از جراحی از کشیدن سیگار خودداری کنید.
  • هرگونه داروی خاصی مصرف می‌کنید یا اگر دچار بیماری خاصی هستید قبل از عمل پزشک خود را مطلع کنید. از پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان خودداری کنید. استفاده از لباس‌های دکمه‌ای که به‌راحتی پوشانیده می‌شود توصیه می‌گردد.

کبودی و ورم بعد از عمل بینی تا چه اندازه طبیعی است؟

پس از 7روز اول بعد از عمل می‌توانید 2ساعت قبل از مراجعه برای برداشتن قالب به‌طور عادی دوش گرفته و حتی قالب بینی خود را خیس کنید. اگرچه کبودی و خونمردگی‌های داخل چشم پس از عمل جراحی در همه بیماران اتفاق نمی‌افتد ولی پیدایش کبودی پس از عمل امری طبیعی است به‌ویژه اگر قسمتی از استخوان‌های بینی برداشته یا جابه‌جا شده باشد. میزان این کبودی و زمان لازم برای از بین رفتن آن گوناگون و معمولا بسیار ناچیز است و پس از 7تا 10روز رفع خواهد شد. شدت و ضعف تورم بینی و کبودی پس از عمل به عواملی مانند سن بیمار و جنس پوست و اقدامات مقتضی جراحی بستگی دارد و معمولا تا 3روز پس از عمل به حداکثر می‌رسد و پس از آن به سرعت کاهش می‌یابد. توصیه می‌شود برای کاهش تورم و کبودی در چند ساعت اول بلافاصله پس از عمل و کمپرس یخ در گوشه‌های چشم و پیشانی استفاده کنید و هنگام استراحت دو بالش زیر سر قرار دهید. همچنین می‌توانید محل کبودی‌ها را با آرایش بپوشانید. تورم اولیه بینی پس از جراحی در همان هفته اول بسیار کم خواهد شد ولی از نظر بهبود کامل تورم و شکل‌گیری بینی حداقل یک سال زمان نیاز دارد.

دکترکربلایی خانی، فوق تخصص جراحی پلاستیک ترمیمی و زیبایی:


دکتر علی کربلایی خانی متولد 1346 می‌باشند. ایشان در سال 1365 با رتبه ممتاز وارد رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شدند و در سال 1376 در رشته جراحی پلاستیک و ترمیمی دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شدند. ایشان مجددا برای خدمت به مناطق محروم به شهرستان بیجار از توابع استان کردستان عزیمت نموده و خدمات شایانی را برای مردم این منطقه و روستاهای اطراف به عمل آوردند. دکتر کربلایی‌خانی برای افزایش تجربه و دانش و مهارت کسب علوم جدید در رشته فوق تخصصی جراحی ترمیمی دست و اعصاب محیطی دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شدند و با افزایش تجربه و تخصص خود، از این رشته نیز فارغ‌التحصیل شدند و اکنون با 15‌ سال تجربه و مهارت به‌عنوان هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشغول آموزش دانشجویان در این رشته می‌باشد.

ایشان با تجربه عظیم خود عمل‌های جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی و جراحی دست و اعصاب محیطی را با مهارت خاصی انجام می دهند.

شما می توانید جهت ارتباط با دکتر علی کربلایی خانی، با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

آدرس تهران: ونک، ولیعصر به سمت جنوب، ساختمان پزشکان 2588، بالای داروخانه دکتر فخرایی، طبقه اول، واحد 2

تلفن: 02188192610

تلفن: 02188192611

موبایل: 09128382219

آدرس کرج: چهارراه طالقانی، بالاتر از اداره پست به سمت میدان شهدا، جنب داروخانه اهورا، ساختمان امید، طبقه اول، واحد 106       

تلفن: 02632256922

تلفن: 02632265569

موبایل: 09128092958

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ