با این ویژگی‌های شخصیتی به سمت موفقیت در کاهش وزن بروید

zahra
دکتر محمد صادق کرمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی: حتی سرسخت‌ترین افراد هم ممکن است به دام این ایده غیر‌واقع‌گرایانه که موفقیتی به‌دست آمده به استعداد یا حتی شانس بستگی دارد، بیفتند. بله، برخی صفات ذاتی در اینکه چقدر ساده به یک هدف می‌رسیم تاثیر دارند اما تلاش دوبرابر ارزش دارد. هرکسی که به‌دنبال موفقیت در مسیر کاهش وزن است باید بداند در موفقیت به روی همه باز است.

دکتر محمد صادق کرمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی:

1- ایده «استعداد طبیعی» را فراموش کنید

حتی سرسخت‌ترین افراد هم ممکن است به دام این ایده غیر‌واقع‌گرایانه که موفقیتی به‌دست آمده به استعداد یا حتی شانس بستگی دارد، بیفتند. بله، برخی صفات ذاتی در اینکه چقدر ساده به یک هدف می‌رسیم تاثیر دارند اما تلاش دوبرابر ارزش دارد. هرکسی که به‌دنبال موفقیت در مسیر کاهش وزن است باید بداند در موفقیت به روی همه باز است.

2- حس هدف خود را پیدا کنید

واقع‌گرایانه درباره اینکه چگونه اضافه‌وزن می‌تواند تاثیرش روی زندگی‌تان ادامه دهد فکر کنید. شاید عامل انگیزشی‌تان بازی کردن با فرزندان‌تان، به پایان رساندن یک ماراتن، پرهیز از بیماری قلبی یا خلاص شدن از داروهای فشار‌خون‌تان باشد.

هدف خود را تعریف کنید. سپس برای خود یک چشم‌انداز ایجاد کنید و اجازه دهید راهنمایی‌تان کند. اگر بتواند به‌خوبی باعث انگیزه پیدا کردن‌تان باشد، خواهید دید که چگونه در رسیدن به هدف اشتیاق‌تان بیشتر می‌شود.

3- برای رسیدن به هدف تمرین کنید

موفقیت مثل یک انفجار ناگهانی نیست، بلکه نتیجه ده‌ها و صدها عمل کوچک و بزرگ در طول زمان است. دنیای امروز عاشق زرق و برق است و به‌همین خاطر مردم بیشتر وقت‌ها فقط نتیجه یک چیز را می‌بینند نه آنچه باعث آن شده. برای مثال عکس‌هایی که از ورزشکاران و برخی بازیگران و مدل‌ها می‌بینید هیچ‌وقت نمی‌توانند به شما بگویند این فرد چند ساعت وقت گذاشته و تمرین کرده تا به این شکل در بیاید. این مسئله درباره کسانی که موفق به کاهش وزن بالا شده‌اند نیز صدق می‌کند، من و شما فقط دو عکس قبل و بعد از کاهش وزن را می‌بینیم، شکست‌ها، عرق ریختن‌ها و تمرینی که این فرد کرده بسیار مهم‌تر از این عکس‌هاست.

4- با ناامیدی دوست شوید

بهبود عملکرد ممکن است نیازمند انجام مکرر کارهایی باشد که انجام‌شان برای‌تان ساده نیست. این را درک کنید، چون ناامید شدید بدان معنا نیست که در مسیری اشتباه هستید.

به جای ترس از چالش آن را در آغوش بگیرید. می‌تواند به لحظات نظری متفاوت داشته باشید، می‌توانید در خود این ایده را پرورش دهید که فائق آمدن به این چالش در‌واقع می‌تواند جالب باشد -درواقع همین چیزهاست که به زندگی معنا می‌دهد- می‌توانید برای ادامه پیروی از برنامه غذایی و ورزشی‌تان انرژی پیدا کنید، حتی زمانی که شکست خورده‌اید.

5- با افراد سرسخت معاشرت کنید

جامعه و افرادی که با آنها زندگی می‌کنیم واقعیت ما را می‌سازند، به‌همین دلیل اگر می‌خواهید سرسخت باشید باید با آدم‌های سرسخت بگردید. یک گروه با چنین شاخصه‌ای پیدا کنید و عضوش شوید، برخی انتخاب‌ها عبارتند از:

گروه تناسب‌اندام. این می‌تواند شامل افرادی باشد که هر روز شنا می‌کنند یا مثلا افرادی که هر روز در یک باشگاه تمرین می‌کنند یا به پیاده‌روی می‌روند.

گروهی با هدف کاهش وزن: گروه‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده، اما متاسفانه امروزه افراد در شبکه‌های اجتماعی بدون اینکه درباره چیزی اطلاعات داشته باشند، اظهار‌نظرهای گوناگونی می‌کنند. اگر عضو چنین گروه‌هایی شدید تنها برای انگیزه مورد استفاده قرارشان دهید و لطفا ناآگاهانه توصیه‌های گوناگونی که حتما خواهید شنید را گوش ندهید، پزشک و متخصص شدن در شبکه‌های اجتماعی فوق‌العاده آسان است!

گروه‌های حمایتی: اگر در طول مسیر کاهش وزن همیشه گروهی باشد که شما را مورد حمایت قرار دهد فوق‌العاده به انگیزه‌تان کمک می‌کند. گروه تغذیه به اندام دقیقا کارش همین است، شما می‌توانید علاوه بر دریافت رژیم از حمایت کارشناسان تغذیه نیز برخوردار شوید.

هدف مرتبط شدن با افرادی است که واقعا می‌خواهند به یک وزن سالم برسند و به هدف‌شان متعهد هستند. چنین گروهی در مواقع ناامیدی و شکست می‌توانند دوباره شما را به مسیر موفقیت‌تان برگردانند.

6- تلاش، تلاش مجدد

انگیزه و سخت تلاش کردن مهم است. اما مسیر رسیدن به برتری و به‌دست آوردن به‌ندرت مستقیم و بدون دست‌انداز است. برای پیروزی در بلند‌مدت، باید برنامه‌ای داشته باشیم تا در زمان شکست بلندمان کند، درست مانند ضرب‌المثل ژاپنی که می‌گوید «هفت مرتبه زمین بخور، بار هشتم برخیز.» باید بدانید در مسیر کاهش وزن شکست هم پیش می‌آید.

یک نصیحت: اگر در اوایل زندگی دچار یک آسیب روحی سخت شده باشید ممکن است سرسختی آنچنان راحت به‌دست نیاید. صدمه‌هایی مانند آسیب‌های جنسی و مرگ والدین می‌توانند باعث شوند یک فرد برای مدت طولانی احساس ناتوانی کند.

برای بعضی افراد اضافه‌وزن مانند یک سپر عمل می‌کند، اگر می‌ترسید که این سپر را زمین بگذارید داشتن سرسختی نیز بی‌فایده است. تا وقتی نتوانید از این احساسات عبور کنید اضافه‌وزن می‌ماند یا بازمی‌گردد.

کاهش وزن کار ساده‌ای نیست، باید صبر کرد، درس گرفت و خود را به نتایج سریع دل خوش نکرد. یکی از ویژگی سرسخت بودن، صبر داشتن نیز هست.

شما چه فکر می‌کنید؟

فکر می‌کنید سرسخت هستید؟ چگونه سرسختید؟ بعد از اینکه درباره سرسختی بیشتر یاد گرفتید، می‌خواهید چگونه عمل کنید؟ آیا شما هم نصیحت یا روشی برای تقویت سرسختی دارید؟ لطفا آن را در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

دکتر محمد صادق کرمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی:

دکتر محمد صادق کرمانی متخصص درمان چاقی و لاغری در سال 1345 در دانشکده پزشکی پذیرفته شد و در سال 1352 از دانشکده پزشکی مدرک دکترای پزشکی‌ دریافت کرد. دکتر محمد صدق کرمانی از سال 1352 تا 1358 در بغداد مشغول طبابت بود. سال 1358 بعد از اقدام صدام به اعدام تعدادی از پزشکان متعهد، به سوریه هجرت کرد. چند ماه پس از اقامت در سوریه، به جمهوری اسلامی ایران بازگشت. او ‌پس از پایان جنگ مطب شخصی دایر کرد و به طبابت پرداخت. دکتر محمد صادق کرمانی در درمان چاقی و لاغری تبحر ویژ‌‌ای دارد.

شما عزیزان برای ارتباط با مطب دکتر محمدصادق کرمانی با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02188371326  

وب سایت: kermany.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ