جراحی زیبایی کوچک کردن شکم

zahra
دکتر حمید ملکان راد، دارای بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی: یکی از شایع‌ترین شکایات مراجعین در جراحی‌های زیبایی مشکلات مربوط به ناحیه شکم ‌و پهلوهاست که این افراد از برجستگی و چاقی بیش از حد این ناحیه، شلی و افتادگی پوست شکم یا وجود ترک‌های فراوان در پوست شکم خود رنج می‌برند .

دکتر حمید ملکان راد، دارای بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی:

یکی از شایع‌ترین شکایات مراجعین در جراحی‌های زیبایی مشکلات مربوط به ناحیه شکم و پهلوهاست که این افراد از برجستگی و چاقی بیش از حد این ناحیه، شلی و افتادگی پوست شکم یا وجود ترک‌های فراوان در پوست شکم خود رنج می‌برند .

برای این افراد پیدا کردن لباس مناسب سخت و پوشیدن بسیاری از لباس‌ها غیرممکن است .

در بسیاری از موارد انجام حرکات ورزشی دشوار می‌شود و گاهی فرد دچار کمردرد و عفونت‌های پوستی زیر چین شکم می‌شود.

درمان‌های رایج و چه روشی برای چه فردی مناسب است؟

باتوجه به مشکل خاص هر فرد پروسه درمانی خاصی برایش تعریف می‌شود.

مثل سن و سلامت عمومی فرد، کیفیت پوست (پوست سفت بدون ترک یا پوست نازک با ترک فراوان)

میزان پوست اضافه بالا و پایین شکم، مقدار چربی دور شکم و پهلو، شل یا سفت بودن جدار شکم (عضلات شکم)

سه روش رایج درمانی عبارتند از:

– عمل جراحی پلاستیک شکم (آبدومینوپلاستی یا تامی‌تاک)

– لیپوساکشن (‌خارج کردن چربی زیر پوستی)

– ترکیب این دو روش

 آبدومینوپلاستی

در عمل جراحی آبدومینوپلاستی برشی در قسمت تحتانی شکم (مثل برش سزارین ولی طویل‌تر از آن) روی پوست شکم داده می‌شود و تمام پوست و چربی جدار شکم در پایین ناف برداشته شده و ناف طبیعی بیمار حفظ می‌شود تا بعدا از سوراخ جدیدی در پوست خارج شود. سپس پوست باقی‌مانده شکم در بالاتر از ناف تا حدودی از عضلات جدار شکم جدا می‌شود تا اجازه دهد که پوست باقی مانده را بتوانیم به اندازه کافی بکشیم تا بتوانیم آن را به لبه پایینی برش شکم متصل کنیم .

طی این عمل چنانچه عضلات جدار شکم به‌خصوص در خط وسط‌ در بالا و پایین ناف شل شده باشد (این وضعیت بیشتر در خانم‌هایی شایع است یک یا چند بار بارداری داشته‌اند) ترمیم می‌شود.

لیپوساکشن یا لیپولیزر

در این روش مقدار معینی از سرم حاوی ترکیبات خاص (محلول تامیسنت) را به داخل چربی‌های زیر پوست تزریق و سپس مایع و چربی‌ را با استفاده از لوله‌های مخصوصی با ایجاد سوراخ‌های کوچک در پوست خارج می‌کنیم.

مقدار این مایع تزریقی بر‌اساس وزن فرد و وضعیت سلامت او برای هر کسی متفاوت است و مقدار چربی خارج شده هم به مقدار مایع تزریق شده بستگی دارد وحتی در بهترین شرایط هم نمی‌توان بیشتر از چند لیتر چربی در یک جلسه خارج کرد.

 پس در افراد با چربی ضخیم دور شکم و پهلو ممکن است بیش از یک جلسه نیاز باشد. این روش برای افرادی مناسب است که شکم آنها چاق است ولی پوست اضافه و افتادگی شکم ندارند یا در حد جزئی است و کیفیت پوست آنها خوب است و ترک پوست کمی دارند. اینها اکثرا خانم‌های جوانی هستند که بارداری نداشته‌اند یا آقایانی که از چاقی شکم و پهلو رنج می‌برند.

همچنین افرادی که تمایلی به جراحی وسیع ندارند و اصلاح افتادگی شکم مدنظرشان نیست و فقط می‌خواهند چاقی شکم‌شان برطرف شود از این روش سود می‌برند.

ترکیب این دو روش

در افرادی که چاقی موضعی در بالای شکم و پهلوها دارند و هم قسمت پایین شکم‌شان افتاده است با ترکیب دو روش بالا می‌توان به نتایج مطلوبی دست یافت.

نتیجه این عمل ایجاد شکم صاف‌تر، خوش‌فرم‌تر با باقی گذاشتن حداقل چروک و ترک است.

برای نهایی شدن فرم شکم گاهی تا چند ماه باید صبر کرد.

حداقل یک ماه قبل از عمل سیگار را ترک کنید.

انجام هر گونه روتوش یا دستکاری مجدد یک سال بعد امکان‌پذیر است.

به بیمار توصیه می‌شود از نوسانات قابل توجه وزن جلوگیری کند و اگر تصمیم به کاهش وزن قابل توجه در فاصله نزدیک دارد، توصیه می‌شود عمل جراحی را پس از این تغییرات انجام دهد .

لیزر لیپولیز 

لیزر لیپولیز به معنای تخریب بافت چربی با ‌لیزر Diode یا  Nd:Yag یک روش جدید جهت کاستن از میزان چربی زیر پوست است که اکثرا به‌صورت سرپایی و با بی‌حسی موضعی‌ طی یک جلسه باعث رفع چاقی‌های موضعی می‌شود.

 روش‌های نسبتا قدیمی‌تر جهت رفع چربی موضعی، تخریب چربی به کمک امواج اولتراسونیک یا با تزریق مواد دارویی خاصی به داخل آن (مزوتراپی‌) یا تاباندن امواج رادیویی (RF) و غیره است که هنوز هم به‌صورت وسیع در تمام دنیا استفاده می‌شود .

از مزایای روش لیزر لیپولیز جمع و سفت‌تر شدن پوست به‌دلیل تابش لیزر و تحریک کلاژن‌سازی و جمع شدگی کلاژن است همچنین درد تورم و کبودی و برگشت چربی در موضع نسبت به روش لیپوساکشن بسیار کمتر یا ناچیز است.‌ تابش لیزر زیر و در لایه سطحی باعث رفع سلولیت می‌شود .

ایجاد ناهمواری زیر پوست که یکی از معضلات روش لیپوساکشن است با لیزر لیپولیز کمتر است .

لیزر لیپولیز را برای رفع چربی‌های موضعی زیر پوستی در هر قسمت از بدن شامل صورت، غبغب، گردن بازو، سینه، شکم، پهلو، پشت، باسن، ران و ساق می‌توان به‌کار برد .

 از محدودیت‌های این روش آن است که در جاهایی از پوست بدن مانند شکم که ترک‌های فراوان و پوست شل و آویزان دارد با لیزر لیپولیز مشکل کامل رفع نمی‌شود‌ و نیاز به جراحی جهت اصلاح کامل دارد.

اگر ضخامت چربی زیر پوستی زیاد باشد همزمان لیپوساکشن جهت برداشتن چربی‌های عمیق‌تر به‌منظور رفع کامل مشکل انجام می‌شود.

اگر فرد در جاهای متعددی چاقی موضعی داشته باشد جهت حفظ سلامت و جلوگیری از ایجاد عوارض لیزرلیپولیز در بیشتر از یک جلسه انجام می‌شود.

روش انجام لیزر لیپولیز

ابتدا مایع مناسب حاوی ماده بی‌حسی و منقبض‌کننده عروق به زیر پوست و بافت چربی تزریق می‌شود. سوراخ‌های یک‌تا ۲میلی‌متری روی پوست ایجاد می‌شود و تحت بی‌حسی موضعی یک لوله کانولا جاوی فیبر نوری باریک وارد زیر پوست می‌شود. سپس کانولا به آرامی به عقب و جلو حرکت داده می‌شود .

نور لیزر که از سر فیبر نوری خارج می‌شود به سلول‌های چربی برخورد کرده و سبب پاره شدن‌ سلول‌های چربی و تخریب سلولی و مایع شدن چربی درون سلول شود

که بعد از آن اگر حجم چربی مایع زیاد باشد این چربی مایع به‌راحتی با ساکشن با فشار کم خارج می‌شود ولی اگر حجم مایع کم باشد نیاز به ساکشن ندارد و توسط بدن متابولیز شده و از بین می‌رود.

جهت ایجاد نتیجه نهایی نیاز به یک تا سه ماه زمان دارد.

دکتر حمید ملکان راد، دارای بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی است. 

دکتر حمید ملکان راد با 6 سال سابقه کار به عنوان پزشک عمومی، 4 سابق کار به عنوان متخصص جراحی عمومی، بیش از 12 سال سابقه کار به عنوان فوق تخصص جراحی پلاستیک و با بیش از 50 هزار عمل جراحی، یکی از درخشان ترین سوابق را در دنیای پزشکی دارد. وی علاوه بر سوابق فوق دوره تکمیلی جراحی عروق را در آلمان و دوره تکمیلی جراحی فک و جمجمه را در ایران گذرانده است. 

جهت ارتباط با مطب دکتر حمید ملکان راد با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید: 

02188207060

02188207061

 آدرس: گاندی – خ. صانعی – روبروی دادگاه خانواده – مرکز جراحی فک و صورت ایران – پ. 41 – ط. دوم – واحد 24 

وب سایت:‌/www.drmalakanrad.com/fa

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ