جراحی کوچک کردن سینه‌ها و موارد کاربرد این جراحی!

zahra
دکتر حمید ملکان راد، دارای بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی: اکثر زنان پس از زایمان، شیردهی، افزایش سن و تغییرات وزن تغییراتی در ظاهر سینه‌های‌شان ایجاد می‌شود. در بیشتر موارد حجم سینه کم شده و پوست الاستیستی (کشسانی) خود را از دست می‌دهد، سینه‌ها شکل اولیه‌شان را از دست می‌دهند و سفتی‌شان کم شده و شروع به شل شدن می‌کنند و هاله و نوک سینه از جای اصلی‌شان که در برجسته‌ترین قسمت سینه است به سمت پایین جابه‌جا می‌شود.

دکتر حمید ملکان راد، دارای بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی:

 
سینه‌های بزرگ که از نظر فرد زیبا نیستند یا سایز آن با  اندام  وی تناسب ندارد، مشکلاتی را برای این افراد به همراه دارند:

– ایجاد درد در شانه

– گردن

– پشت

– عفونت مکرر زیر و وسط سینه‌ها

– ایجاد شیار

– گوشه‌گیری به‌علت خجالت از حضور در اجتماع
– اختلال در فعالیت ورزشی

– فرد لباس مناسب پیدا نمی‌کند

انواع روش‏های جراحی کوچک کردن سینه

برش بافت سینه:

 روش دیگر برداشتن بافت سینه با برش سینه است؛ برای  کوچک کردن  سینه از برش‌های متعدد و متفاوتی استفاده می‌شود که هرقدر سینه بزرگ‌تر، افتاده‌تر و پوست اضافه بیشتری داشته باشد، باید برش وسیع‌تری هم داده شود.

نکته:سینه‌هایی که برای اصلاح بزرگی‌شان به برداشت کمی نیاز دارند را می‌توان فقط با برش دور هاله یا فقط برش زیر سینه عمل کرد.

اگر سینه به برداشت ۵۰۰‌گرم یا کمتر نیاز داشته باشد درمان با برش دور هاله و برش عمودی زیر هاله انجام می‌شود، ولی حتی با کمی تغییر در طول برش می‌توان بافت بیشتری حتی تا ۱۲۰۰‌گرم را با این روش برداشت. در سینه‌های خیلی بزرگ و افتاده که باید بافت زیادی برداشته شود نیاز به برش دور هاله و برش عمودی زیر هاله و برش افقی در چین زیر سینه است (برش لنگری یا T برعکس).

اگر سینه‌ای خیلی هم بزرگ نباشد ولی پوست اضافه زیادی داشته باشد باز هم از برش لنگری برای اصلاح کامل سینه استفاده می‌شود.

نتیحه این عمل ایجاد سینه‌هایی کوچک‌تر سفت‌تر و بالا کشیده‌تر است.

بسته به روش جراحی برای نهایی شدن فرم سینه‌ها گاهی تا یک‌سال باید صبر کرد.

اصلاح افتادگی سینه (ماستوپکسی لیفت سینه)

اکثر زنان پس از زایمان، شیردهی، افزایش سن  و تغییرات وزن تغییراتی در ظاهر سینه‌های‌شان ایجاد می‌شود.

در بیشتر موارد حجم سینه کم شده و پوست الاستیسیته (کشسانی) خود را از دست می‌دهد، سینه‌ها شکل اولیه‌شان را از دست می‌دهند و سفتی‌شان کم شده و شروع به شل شدن می‌کنند و هاله و نوک سینه از جای اصلی‌شان که در برجسته‌ترین قسمت سینه است به سمت پایین جابه‌جا  می‌شود.

به این حالت اصطلاحا افتادگی سینه‌ها یا پتوز اطلاق می‌شود.

در شدیدترین نوع پتوز نوک سینه‌ها کاملا زیر سینه‌ها قرار می‌گیرد.

روش‌های درمانی

به عمل جراحی اصلاح افتادگی سینه (بیماران بیشتر از اصطلاح کشیدن پوست سینه‌ها استفاده می‌کنند) ماستوپکسی اطلاق می‌شود. با این عمل سینه‌های شل شده مجددا شکل گرفته و بالا می‌آیند؛ بدون اینکه حجم کلی سینه تغییر کند. حتی به‌علت آنکه در این عمل پوست اضافه برداشته شده و بافت سینه به‌حالت فشرده در می‌آید سینه‌ها کوچک‌تر دیده می‌شوند.

– اگر سینه شل و حجم آن کم شده ولی شکل آن خوب و هاله و نوک سینه در جای مناسب قرار دارند (افتادگی جزئی) فقط با گذاشتن پروتز مناسبی می‌توان نتیجه بسیار خوبی به‌دست آورد و نیاز به کار اضافی نیست.

– اگر سینه شل و حجم آن کم شده و هاله و نوک سینه پایین‌تر از حد طبیعی واقع شده چنانچه فرد از اندازه سینه خود راضی باشد (حجم فشرده شده سینه داخل سوتین‌) در این صورت پوست اضافه برداشته شده و از بافت قسمت زیر سینه جهت  برجسته و پر کردن قسمت بالای سینه استفاده می‌شود.

– ولی اگر فرد از سایز فعلی سینه‌اش راضی نیست و می‌خواهد که سینه بزرگ‌تری داشته باشد در این صورت عمل اصلاح افتادگی همزمان با گذاشتن پروتز باید انجام شود که هر چه افتادگی بیشتر باشد مقدار برش جراحی بیشتر خواهد بود برش دور هاله برای موارد جزئی‌تر افتادگی‌، برش دور هاله و برش عمودی زیر هاله برای موارد متوسط افتادگی انجام می‌شود.

در موارد شدیدتر افتادگی یا وجود پوست اضافه بیشتر نیاز به برش دور هاله و برش عمودی زیر هاله و برش افقی در چین زیر سینه است (برش لنگری یا T). در اینجا هم‌ چنانچه قسمت بالای سینه‌ها از بافت خالی شده  باشد جهت اصلاح آن از پروتز یا بافت قسمت زیرین سینه خود بیمار استفاده می‌شود.

نکاتی که باید در مورد لیفت بدانید!

1- برای افرادی که از اندازه سینه خود راضی نیستند هم می‌توان همزمان از پروتز جهت افزایش اندازه سینه استفاده کرد.

2- بارداری مجدد، تغییرات شدید وزن و افزایش سن ممکن است سبب شل شدن مجدد سینه‌ها شوند.

3- توصیه می‌شود پس از جراحی دائما سوتین  استفاده کنند.

4- نتیحه این عمل ایجاد سینه‌هایی  سفت‌تر و بالا کشیده‌تر است.

5- بسته به روش جراحی برای نهایی شدن فرم سینه‌ها گاهی تا یک‌سال باید صبر کرد.

دکتر حمید ملکان راد، دارای بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی است. 

دکتر حمید ملکان راد با 6 سال سابقه کار به عنوان پزشک عمومی، 4 سابق کار به عنوان متخصص جراحی عمومی، بیش از 12 سال سابقه کار به عنوان فوق تخصص جراحی پلاستیک و با بیش از 50 هزار عمل جراحی، یکی از درخشان ترین سوابق را در دنیای پزشکی دارد. وی علاوه بر سوابق فوق دوره تکمیلی جراحی عروق را در آلمان و دوره تکمیلی جراحی فک و جمجمه را در ایران گذرانده است. 

جهت ارتباط با مطب دکتر حمید ملکان راد با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید: 

02188207060

02188207061

 آدرس: گاندی – خ. صانعی – روبروی دادگاه خانواده – مرکز جراحی فک و صورت ایران – پ. 41 – ط. دوم – واحد 24 

وب سایت:‌/www.drmalakanrad.com/fa

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ