لامینت چقدر دوام می‌آورد؟

mousavi
کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر شفیعی: لامینت ممکن است از ۷ تا ۲۰سال دوام بیاورد. درنظر داشته باشید که خود این روکش زنده نیست و دندان یا دندان‌هایی که زیر این سطح قرار دارند همچنین لثه‌های اطراف آنها زنده هستند و ممکن است تغییر کنند؛ برای مثال ممکن است لثه شخص تحلیل برود و ریشه دندان پیدا شود.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر شفیعی:

لامینت ممکن است از ۷ تا ۲۰سال دوام بیاورد. درنظر داشته باشید که خود این روکش زنده نیست و دندان یا دندان‌هایی که زیر این سطح قرار دارند همچنین لثه‌های اطراف آنها زنده هستند و ممکن است تغییر کنند؛ برای مثال ممکن است لثه شخص تحلیل برود و ریشه دندان پیدا شود. به‌هرحال به‌طورکلی می‌تـوان گفت اگر لامینت دندان شما کنده شد، می‌توان آن را چسباند و اگر خرد شد ممکن است بتوان آن را چسباند، شاید هم مجبور باشید آن را عوض کنید.

آیا بعد از لامینت کردن می‌توان رنگ‌های خوراکی زیادی مصرف کرد؟

این موضوعی است که باید بیشتر به آن توجه کنید. اگر دندان‌های شما گرایش به تغییر رنگ دارند، سعی کنید کارهایی که تغییر رنگ لامینت شما را تشدید می‌کنند را انجام ندهید یا به حداقل برسانید و قدری بیشتر از همیشه به نظافت دندان‌های‌تان بپردازید.

چه رفتارهایی به لامینت آسیب می‌زنند؟

لامینت بسیار محکم است و در مقابل اغلب فشارهایی که در یک سبک زندگی و رژیم غذایی معمولی به آن وارد می‌آید مقاومت می‌کند، اما درنهایت شکننده است. پرسلن یک شیشه است و به اندازه شیشه مقاوم است، اما خاصیت شکنندگی هم دارد، بنابراین شما باید تلاش کنید که از وارد آمدن فشار به این سطح جلوگیری کنید. پس توصیه می‌شود با دندان‌های‌تان استخوان یا آبنبات نجوید.

فرآیند لامینت کردن دندان‌ها چقدر طول می‌کشد؟

زمان ساخت پرسلن لامینت تقریبا یک‌هفته است، البته ممکن است در موارد مختلف، متفاوت باشد. در ضمن تقریبا یک‌هفته پس از جاگذاری لامینت‌های شما، از شما خواسته می‌شود به مطب پزشک‌تان بروید تا مراحل درمان‌تان ارزیابی شود. این ملاقات دوباره مهم است و به پزشک‌تان فرصت می‌دهد شرایط روکشی که بر دندان‌تان گذاشته و واکنش بافت لثه به آن را، بررسی کند و به سوالاتی که ممکن است درباره لبخند جدیدتان داشته باشید، پاسخ بدهد. در ضمن به یاد داشته باشید که باید برای چکاب دوره‌ای نزد پزشک‌تان بروید.

آیا لامینت کردن نیاز به بی‌حسی دارد؟

ممکن است در مواردی آماده کرد دندان‌ها برای لامینت نیاز به بی‌حسی موضعی نداشته باشد، اما به هر حال برای بعضی بیماران که حساس و عصبی هستند بی‌حسی تزریق می‌شود. جاگذاری لامینت شما می‌تواند در یک نوبت دیگر با بی‌حسی یا بدون آن انجام شود. این فرآیند طولانی‌‌تر است و لامینت‌ها با استفاده از یک رزین نازک‌ که با استفاده از نور سفید سفت شده است به دندان‌های شما می‌چسبند.

حساسیت پس از لامینت کردن دندان‌ها چقدر طول می‌کشد؟

باتوجه به اینکه بخش کمی از پوشش مینایی دندان شما در لامینت کردن از بین می‌رود، باید انتظار داشته باشید آنها قدری نسبت به سرما و گرما حساس شوند؛ البته این حساسیت باید پس از چند روز از لامینت کردن از بین برود.

جراحی

کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر شفیعی:

کلینیک دکتر شفیعی تنها کلینیکی است که برای تمام درمان‌های انجام شده کارت ضمانت نامه صادر می کند.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر شفیعی واقع در تهران به پشتوانه تجربه و دانش تیم تخصصی خود و برخورداری از متخصصان مجرب همچنین استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و بهره‌گیری از مرغوب‌ترین مواد و هزینه‌های قابل‌قبول و مناسب، بهترین نتایج ممکن را در زمینه دندانپزشکی به بیماران ارائه می‌دهد. ما نهایت تلاش خود را به کار می‌بندیم تا کلیه مراجعه‌کنندگان متناسب با نیازها و شرایط خود بهترین خدمات را دریافت کنند و نگرانی و اضطراب‌شان هنگام ورود به کلینیک بر اثر برقراری رابطه‌ای گرم و دوستانه با متخصصان و دیگر همکاران برطرف شود. مهم‌ترین اولویت ما در کلینیک دکتر شفیعی آرامش بیماران است.
شما عزیزان برای ارتباط با مطب دکتر شفیعی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن تماس:

02177894892

02177491682

02177136672

02177808879

02177244464

آدرس: خیابان رسالت، بعد از چهارراه سرسبز، بین مدائن و مهر، پلاک 492

وب سایت: drshafiei.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ