چطور آلودگی آدم‌ها را عصبی می‌کند

mirdamadian
متهم اصلی عصبی شدنتان را بشناسید

زودرنج شده‌اید و با هر بهانه ساده‌ای، به حرف‌ها و رفتار‌های دیگران واکنش نشان می‌دهید؟ اضطراب همسرتان از همیشه شدید‌تر است و ضربان‌های قلبش فعالیت‌های روزانه‌اش را مختل کرده است؟ نمره‌های فرزندتان به شکل غیرباوری کمتر شده و گرچه ادعا می‌کند درسش را خوانده است، اما بازدهی زیادی ندارد؟ روانشناسان و ضربان‌های قلبش می‌گویند آلودگی هوا متهم اصلی همه این اتفاقات است. افسردگی، پرخاشگری، بی‌تفاوتی،اختلال در تمرکز و توجه تنها بخشی از تاثیرات هوای آلوده بر روان است و گفته می‌شود، آلودگی‌های سربی می‌تواند فراموشی‌های دائم، بیماری‌های لرزشی و علائمی شبیه جنون را در افراد ایجاد کند. این آلودگی‌ها می‌تواند باعث بروز استرس، افسردگی و اختلالات روانی در کسانی شود که سابقه این بیماری‌ها را حتی به شکلی بسیار خفیف داشته‌‌اند. اگر می‌خواهید تا تمام شدن روز‌های آلوده، چنین تاثیراتی را به حداقل برسانید، به این نکات توجه کنید

.  1. استرس ممنوع!

تا آنجا که می‌توانید منابع استرس‌زا را کم کنید، برای مثال وقت کمتری را در ترافیک صرف کنید و اگر قرار است پروژه‌ تازه‌ای را شروع کنید که می‌تواند استرس شما را افزایش دهد، تا مدتی آن کار را به تعویق بیندازید.

  2. استراحت کنید

ساعت‌های استراحت‌تان را بیشتر کنید و نگذارید که خستگی ناشی از کم‌خوابی و پرکاری هم به خستگی و بی‌حوصلگی ناشی از آلودگی اضافه شود.

  3. ورزش در خانه!

درست است که در این روزها نمی‌توانید به پارک بروید و ریه‌های‌تان را از اکسیژن پر کنید اما سعی کنید در فضای بسته کمی ورزش کنید تا هورمون‌های شادی‌آور در بدنتان ترشح شود.30 تا 40 دقیقه ورزش روزانه می‌تواند حال شما را کمی بهتر کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ