فواید ارتودنسی از زبان دکتر امیر کامیار خضری

mousavi
دکتر امیرکامیار خضری، متخصص ارتودنسی: ظاهر زیباتر و افزایش اعتماد به نفس مشهودترین فایده درمان ارتودنسی بهبود ظاهر بیمار با به دست آوردن لبخندی زیباتر و دلنشین است. داشتن لبخندی زیبا و عریض بی‌تردید اثرات محسوسی بر بهبود احساس انسان نسبت به خود داشته و اعتماد به نفس و موفقیت بیشتری را برای او در زمینه‌های شخصی، حرفه‌ای و اجتماعی به ارمغان می‌آورد.

دکتر امیرکامیار خضری، متخصص ارتودنسی:

ظاهر زیباتر و افزایش اعتماد به نفس مشهودترین فایده درمان ارتودنسی بهبود ظاهر بیمار با به دست آوردن لبخندی زیباتر و دلنشین است. داشتن لبخندی زیبا و عریض بی‌تردید اثرات محسوسی بر بهبود احساس انسان نسبت به خود داشته و اعتماد به نفس و موفقیت بیشتری را برای او در زمینه‌های شخصی، حرفه‌ای و اجتماعی به ارمغان می‌آورد.

در‌نظر گرفتن مزایای نامبرده ارزش تحمل صرف وقت و هزینه درمان ارتودنسی را به خوبی دارد و به‌همین دلیل طی یکی، دو دهه گذشته میل عمومی به ارتودنسی افزایش چشمگیری داشته است.

بهداشت آسان‌تر دهان و دندان

دندان‌های ردیف تنها جذاب‌تر نیستند، بلکه راحت‌تر نیز تمیز می‌شوند. دندان‌های مرتب فضایی برای گیر کردن خرده‌های غذایی و ایجاد پلاک دندانی و پوسیدگی ندارند. به‌علاوه کیس‌های شدید ارتودنسی با استقرار دندان‌ها در موقعیت ناصحیح می‌توانند ریسک تحلیل لثه و نسج نرم را افزایش داده و زمینه ایجاد بیماری‌های پریودنتال را افزایش دهند.

برخی مال اکلوژن‌ها مانند جلو بودن زیاد از حد دندان‌های بالا احتمال شکستن دندان‌ها را در جریان سوانح افزایش می‌دهند، بنابراین عقب بردن و ردیف کردن آنها ریسک آسیب این دندان‌ها را بالاخص در سنین پر‌حادثه کودکی و نوجوانی کاهش می‌دهد.

عملکرد صحیح دهان

ارتودنسی یکی از جامع‌ترین و غیرتهاجمی‌ترین روش‌های درمانی اختلالات فکی است. از آنجا که ما برای بقا به غذا نیاز داریم، عضلات و مفاصل فک اغلب خود را به جبران موقعیت ناصحیح دندان‌ها برای ایجاد حداکثر قابلیت ماضغه هماهنگ می‌کنند، اگرچه این امر ممکن است در درازمدت آسیب جدی آنها را به همراه داشته باشد. از این رو داشتن دندان‌های مرتب عضلات مفاصل را در موقعیت صحیح خود حفظ کرده و از بروز عوارضی مانند صدای فک، درد مفصلی، میگرن و ناراحتی‌های شبانه (مانند نفس تنگی حین خواب) جلوگیری می‌کند.

دکتر امیرکامیار خضری، متخصص ارتودنسی:

شما می توانید جهت ارتباط با دکتر امیرکامیار خضری، با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

آدرس: زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، ابتدای خیابان فرخ، ساختمان فرخ، طبقه اول، واحد 105 

تلفن: 02126708010

تلفن: 02126708020

آدرس: میدان ونک، بالای داروخانه قانون، طبقه دوم، واحد 8

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ