تفاوت بین دندانپزشک و متخصص ارتودنسی چیست؟!

mousavi
دکتر امیرکامیار خضری، متخصص ارتودنسی: اگرچه برخی دندانپزشکان اقدام به درمان ارتودنسی و قرار دادن براکت روی دندان بیماران خود می‌کنند اما توجه به این نکته ضروری است که آنها ارتودنتیست نیستند. در‌واقع تنها یک متخصص ارتودنسی دارای سواد و مدرک آکادمیک تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاری‌های دندانی- فکی است.

دکتر امیرکامیار خضری، متخصص ارتودنسی:

اگرچه برخی دندانپزشکان اقدام به درمان ارتودنسی و قرار دادن براکت روی دندان بیماران خود می‌کنند اما توجه به این نکته ضروری است که آنها ارتودنتیست نیستند. در‌واقع تنها یک متخصص ارتودنسی دارای سواد و مدرک آکادمیک تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاری‌های دندانی- فکی است.

دندانپزشک که معمولا از عنوان «جراح – دندانپزشک» روی تابلو مطب خود استفاده می‌کند، با گذراندن دوره‌ای ۶‌ساله و کسب مدرک عمومی قادر به انجام تمام اعمال دندانپزشکی جز موارد پیچیده مشکلات دهان و دندان و درمان ناهنجاری‌های دندانی-فکی است. از آنجا که رشته دندانپزشکی ۱۳‌شاخه تخصصی دارد، درمان کیس‌های پیچیده حتی ترمیم و عصب‌کشی و ناراحتی‌های شدید لثه نیز در دایره درمان متخصصان این رشته‌ها قرار می‌گیرد. این در‌حالی است که درمان ناهنجاری‌های دندانی-فکی ازجمله ناردیفی دندان‌ها از ابتدا در حیطه آموزه‌های دندانپزشک عمومی نیست.
متخصص ارتودنسی دندانپزشکی است که پس از خاتمه دوره ۶‌ساله دندانپزشکی عمومی و قبولی در آزمون رزیدنتی با کسب بالاترین نمره‌ها در قیاس با دیگر رشته‌های تخصصی موفق به ورود و گذراندن یک دوره آکادمیک آموزش ۳‌ساله در زمینه درمان ناهنجاری‌های دندانی-فکی شده است و جز درمان‌های ارتودنسی و ارتوپدی دندانی فکی، درمان‌های عمومی مانند ترمیم، عصب‌کشی یا پروتز انجام نمی‌دهد.

دکتر امیرکامیار خضری، متخصص ارتودنسی:

شما می توانید جهت ارتباط با دکتر امیرکامیار خضری، با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

آدرس: زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، ابتدای خیابان فرخ، ساختمان فرخ، طبقه اول، واحد 105 

تلفن: 02126708010

تلفن: 02126708020

آدرس: میدان ونک، بالای داروخانه قانون، طبقه دوم، واحد 8

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ