لمینت از چه موادی تشکیل می‌شود و از چه عملکرد فیزیکی برخوردار است‌؟

zahra
دکتر نوژن نوچی،جراح دندانپزشک: لمینیت‌ شامل یک پوسته یا روکش نازک سرامیکی به قطر 0/7-0/5میلی‌متر یعنی دو برابر ضخامت یک پوسته تخم‌مرغ است که قادر به پوشاندن بخشی از دندان است.

دکتر نوژن نوچی،جراح دندانپزشک:

لمینیت‌ شامل یک پوسته یا روکش نازک سرامیکی به قطر 0/7-0/5میلی‌متر یعنی دو برابر ضخامت یک پوسته تخم‌مرغ است که قادر به پوشاندن بخشی از دندان است. ساخت آن مشروط به اجرای فرآیندی به این صورت است که بعد از تراش مقدار معینی از مینای دندان و سپس قالب‌گیری از دندان تراش خورده یک ترمیم موقت روی دندان قرار داده و قالب تهیه شده به لابراتوار فرستاده می‌شود. لابراتوار باتوجه به درخواست دندانپزشک و بیمار همچنین باتوجه به رنگ موردنظر آن را فرم می‌دهد، بعد از آنکه لمینیت آماده شد روی دندان چسبانده می‌شود.

مزیت و معایبی که می‌توان برای لمینت برشمرد، چیست؟

از‌جمله مزیت‌هایی که می‌توان برای لمینیت برشمرد، آسیب‌پذیری کمتر نسبت به سایر روش‌های موجود است، ولی این نکته را هم باید در‌نظر گرفت شخصی که درصدد استفاده از روش مذکور است باید با کسب آگاهی از متدهای دیگر توان ارزیابی و انتخاب درست درمان را داشته باشد. به‌عنوان مثال شیوه بسیار سودمندی موسوم به ونیر کامپوزیت می‌تواند جایگزین مناسبی برای لمینیت باشد. ونیر کامپوزیت روشی است که با کمک مواد رنگ دندان در یک یا نهایتا دو جلسه (با‌توجه به وسعت کار) قادر به رفع  بد‌فرمی‌ها‌، فواصل باز بین دندان‌ها‌، ترک‌های دندانی‌، شکستگی‌های دندانی و لب پر شدن دندان‌هاست. یکی از مشکلات عمده‌ای که لمینیت دارد عدم تعمیر آن است؛ یعنی باوجود اینکه از درصد مقاومت بالایی برخوردار است، اگر شکسته شود یا آسیب ببینید قابل ترمیم نیست. علاوه بر معضلاتی که عنوان شد نارضایتی‌های بیمار پس از لمینیت به این مسئله دامن می‌زند، ولی مواقعی که دندان‌ها کوتاه ‌یا فواصل بین آنها زیاد باشد رسالت ترمیم این نابسامانی‌ها را لمینیت به‌درستی برعهده خواهد گرفت. نکته مهم اینکه دندانپزشکان پیش از جراحی مکلف به ارزیابی هدف بیمار هستند که آیا فرد مورد‌نظر برای رفع مشکل خاصی به دندانپزشک مراجعه کرده‌ یا هدفش انجام عمل زیبایی است. بعد از آن پزشک تصمیم می‌گیرد که کدام شیوه برای مراجعه‌کننده بهتر است. به‌عنوان مثال اگر فواصل بین دندان‌ها که دیاستم نامیده می‌شود بیشتر از دو میلی‌متر باشد، آن‌گاه باوجود تمام ویژگی‌هایی که کامپوزیت دارد، نمی‌تواند گزینه مناسبی برای این بیمار باشد و لاجرم لمینیت را باید انتخاب کنیم. 

دکتر نوژن نوچی،جراح دندانپزشک:

دکتر نوچی در حال حاضر به صورت تخصصی در حیطه دندان پزشکی  زیبایی و ایمپلنت  فعالیت می‌کند. همچنین انواع گواهینامه‌های ایمپلنت را از کشورهای اروپایی و آمریکایی دریافت کرده‌ است. به علاوه  مدرک ترمیمی زیبایی از دانشگاه Baylor آمریکا دریافت کرده است. وی انواع پروتزهای ثابت با جدیدترین اصول دندانپزشکی زیبایی را در مطب انجام می‌دهد.

خدماتی که توسط دکتر نوچی انجام می شود: ترمیمی زیبایی، انواع پروتزهای ثابت با جدیدترین اصول دندانپزشکی زیبایی، لامینت و ونیرهای کامپوزیتی بلچینگ، طرح لبخند، رفع بد شکلی و بد رنگی، ردیف کردن دندان در یک جلسه (بدون نیاز به ارتودنسی)،‌ انواع پروتزهای ثابت با جدیدترین اصول دندانپزشکی زیبایی، پروتز متحرک،‌درمان بیماری های لثه (جرم گیری و…)،‌ درمان بیماری های ریشه (عصب کشی) با سیستم روتاری و جراحی دندان عقل ارتودنسی متحرک و ثابت

جهت ارتباط با مطب دکتر نوچی می‌توانید با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122376142

09013103960

آدرس: سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو غربی، ساختمان پزشکان سینا، طبقه 4، واحد 26




آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ