آیا می‌توان سمعک‌های خریداری شده از خارج از ایران را برای بیماران استفاده کرد؟

zahra
یاسمن نجبا، ادیولوژیست: برای پاسخ به این سوال نظر کاربران محترم را به دو نکته جلب خواهیم کرد؛ نکته اول این سمعک‌ها یا در ایران نمایندگی فروش دارند یا در کشور ما عرضه نشده‌اند که در حالت دوم امکان انجام خدمات پس از فروش برای بیمار امکان‌پذیر نیست.

یاسمن نجبا، ادیولوژیست:

برای پاسخ به این سوال نظر کاربران محترم را به دو نکته جلب خواهیم کرد؛  نکته اول این که سمعک‌ها یا در ایران نمایندگی فروش دارند یا در کشور ما عرضه نشده‌اند که در حالت دوم امکان انجام خدمات پس از فروش برای بیمار امکان‌پذیر نیست. نکته دوم در صورتی که سمعک در ایران نمایندگی داشته باشد و شنوایی‌شناس شما نرم‌افزار مخصوض تنظیم آن را داشته باشد در اکثر مواقع اتصال سمعک به کامپیوتر به‌درستی صورت نمی‌گیرد چون این سمعک با شماره سریال مخصوص در کشور دیگری عرضه شده و قابل‌شناسایی یا تنظیم در ایران نیست، پس در بهترین حالت بیمار ما محکوم به استفاده از سمعکی خواهد شد که یک‌بار تنظیم شده و امکان تغییر آن نیست. در صورتی که بیمار خود هنگام تنظیم در خارج از ایران حضور داشته باشد در صورت برگشت به ایران امکان تغییر تنظیمات این امر ممکن نیست، پس ما با راهنمایی به‌موقع در این مهم می‌توانیم از هدر رفتن منابع مالی جلوگیری کنیم. در اینجا لازم است به این نکته نیز توجه کنید که سمعک‌های مشابه در خارج از ایران پس از تبدیل  واحد پول به ریال معمولا گران‌تر از نمونه عرضه شده در ایران تمام می‌شود.

رویا عبدی، ادیولوژیست:

یاسمن نجبا، ادیولوژیست:

کلینیک شنوایی گلبرگ کلینیک شنوایی گلبرگ با همکاری دو تن از ادیولوژیست های خبره با نام های یاسمن نجبا و  رویا عبدی  از سال1391 فعالیت خود را در زمینه شنوایی‌شناسی آغاز کرده است. سرکار خانم یاسمن نجبا دارای مدرک فوق‌لیسانس از دانشگاه ملبورن استرالیا و دانشگاه علوم پزشکی تهران است که با فعالیت‌های علمی در سال‌های اخیر در زمینه تشخیصی مشکلات شنوایی موفق  به تشخیص بیماری‌های گوشی اعم از انواع کم‌شنوایی، عفونت‌ها و سرگیجه‌ها با منشا گوشی با استفاده از انواع آزمون‌های رایج مانند ادیومتری تن خالص، تمپانومتری و ABR شده‌اند. تجویز انواع سمعک آنالوگ و دیجیتال، اختصاص دادن زمان زیاد جهت تنظیم سمعک روی گوش بیماران، برآورده کردن نیاز بیماران سمعکی در تمام محیط‌های شنیداری، ایجاد اعتماد بین درمانگر و بیمار در مشاوره‌های سمعک از فعالیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد این کلینیک است. وجود دکتر فوق تخصص سر و گردن و گوش و حلق و بینی در تکمیل فرآیند تشخیص و درمان بیماران باعث شده محیطی بسیار امن جهت رفاه حال هرچه بیشتر بیماران فراهم شود.  نکته حائزاهمیت تست عصب شنوایی نوزادان مشکوک به مشکلات شنوایی در غربالگری بدو تولد و نیز نوزادان با خطر بالای ابتلای کودک به کم‌شنوایی بر اثر مشکلات زردی یا ژنتیکی و…‌ هنگام خواب طبیعی بدون استفاده از داروهای خواب‌آور است. 



 آدرس و شماره تماس جهت ارتباط با سمعک گلبرگ:

شعبه اصلی: فلکه اول تهرانپارس- ضلع جنوب‌غربی مرکز جراحی محدود گلبرگ- طبقه‌۴

تلفن: ۰۲۱۷۷۷۳۳۱۹۹

شعبه درمانگاه امام علی: میدان خراسان- خیابان خاوران- خیابان انورزاده

تلفن: ۳۳۷۰۲۸۷۸‌-‌‌‌‌ ۳۳۴۳۶۹۶۷

شعبه درمانگاه استخر: میدان گمرک-  خیابان هلال‌احمر- چهارراه استخر

تلفن: ۵۵۶۴۱۲۸۲‌- ۵۵۶۴۱۲۸۱

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ