آیا پوسیده شدن دندان‌ها، مسئله‌ای ارثی است؟

zahra
کلینیک دندانپزشکی پردیسان: جنس دندان به جنس بزاق بستگی دارد. باکتری‌ها داخل دهان 4هزار‌ گونه هستند که تعداد کمی از آنها پوسیدگی‌زا هستند، چنانچه باکتری‌های پوسیدگی‌زا در دهان هر فردی وجود داشته باشند، دندان‌ها بیشتر مستعد پوسیدگی می‌شوند.

کلینیک دندانپزشکی پردیسان:

اینکه می‌گویند جنس دندان ارثی است، اشتباه است. جنس دندان به جنس بزاق بستگی دارد. باکتری‌ها داخل دهان 4هزار‌ گونه هستند که تعداد کمی از آنها پوسیدگی‌زا هستند، چنانچه باکتری‌های پوسیدگی‌زا در دهان هر فردی وجود داشته باشند، دندان‌ها بیشتر مستعد پوسیدگی می‌شوند. آدم‌هایی هستند که داخل دهان‌شان هیچ نوع باکتری پوسیدگی‌زایی وجود ندارد و این به دوران خردسالی بر‌می‌گردد و در دوران نوزادی هیچ نوع باکتری پوسیدگی‌زایی در دهان وجود ندارد و از پدر و مادر موقع غذا خوردن یا بوسیدن وارد دهان می‌شود که جنبه ارثی همین می‌شود که باکتری‌ها را از پدر و مادر می‌گیرد. اگر در دوران کودکی بهداشت دهان کودکان درست رعایت شود باکتری‌هایی در دهان قرار می‌گیرند که اصلا پوسیدگی‌زا نیستند و اگر به ثبات برسند دیگر هیچ‌وقت دچار مشکل پوسیدگی دندان نمی‌شوند. چنانچه پوسیدگی شروع شود، فرد مستعد پوسیدگی می‌شود و باید از به وجود آمدن پلاک در دندان که باعث پوسیدگی دندان می‌شود، جلوگیری شود. 

کلینیک دندانپزشکی پردیسان:

مؤسس کلینیک دندانپزشکی پردیسان خانم دکتر زیبا مشایخی از فارغ‌التحصیلان ممتاز دانشگاه شهید بهشتی تهران و متخصص ارتودونسی است

این مجموعه با هدف تأمین آرامش و ایجاد حس امنیت که لازمه هر مرکز درمانی است در کنار بهره‌گیری از مدرن‌ترین تجهیزات دندانپزشکی طراحی و اجرا گردیده است که شامل اتاق استریل مرکزی دارای اتوکلاو Reverberi ایتالیایی، ساکشن مرکزی Durr Dental  آلمان، کمپرسور لویلفری Durr dental آلمان، ۵ دستگاه یونیت مدرن فخر سینا، اپکس لوکیتر، root zx جهت تشخیص دقیق طول ریشه در درمانهای عصب کشی رادیوگرافی، de gotzen ایتالیا انگل و توربین‌های N.S.K استریل مخصوص هر بیمار، استفاده از با کیفیت ترین مواد مصرفی اصل، خریداری شده از شرکت‌های معتبر وارد کننده مواد و تجهیزات دندانپزشکی استفاده از فیکسچرهای معتبر که بارکد آن جهت اطمینان از اصل بودن محصول در اختیار بیمار قرار خواهد گرفت.

جهت ارتباط با کلینیک دندانپزشکی پردیسان با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

02166510350

02166510992

آدرس: ستارخان، نبش بهبودی، جنب بانک اقتصاد نوین، پلاک 182

 

cpardisan

وب سایت: clinicpardisan.ir


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ