آیا رابطه جنسی هنگام عفونت دستگاه تناسلی زنانه خطرناک است؟

حمیدرضا محمدیان
شایعترین علل عفونت واژن عبارتند از : کاندیدیاز، عفونت باکتریایی و عفونت تریکومونایی

این مساله به علت عفونت دستگاه تناسلی زنانه بستگی دارد. از نظر پزشکی نزدیکی جنسی در صورت وجود عفونت دستگاه تناسلی(واژینیت) مشکل خاصی ندارد به شرطی که علت عفونت، بیماریهای منتقل شده جنسی نباشند. با این حال در صورت وجود عفونت فعال، معمولا عمل جنسی در این شرایط با درد و ناراحتی همراه است. شایعترین علل عفونت واژن عبارتند از : کاندیدیاز، عفونت باکتریایی و عفونت تریکومونایی.

عفونت به واسطه قارچ کاندیدا و عفونتهای باکتریایی جز بیماری منتقل شونده از راه تماس جنسی نیستند. در این شرایط پرهیز از تماس جنسی به بهبود سریع­تر شما کمک خواهد کرد. با این حال بیماری­هایی تریکومونایی معمولا از راه تماس جنسی منتقل می­شوند. در این حالت بهترین راه پرهیز از رابطه جنسی تا پایان دوره درمان و برطرف شدن همه علایم بیماری است.

چگونه باردار شوم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
Asi

Asi

1394-10-19 - 10:12 پاسخ

باسلام من درهنگام رابطه ام با شوهرم سوزش بسیاری داشتم که به پزشک مراجعه کردم ودوکرم یکی برای داخل واژنم (میکونازول _بهوزان۲%)ویک کرم هروز سه بار برای استعمال خارجی تریامسینولون ان.ان ومن سه روز این را استفاده کردم روز چهارم باهم رابطه جنسی داشتم وبد از اتمام رابطه ام از واژنم لکه خون اومد وصب من دیدم پریود شدن ایا علت پریودم برقراری رابطه دردوره درمان بود هس یا ن؟!؟؟ ن

admin

admin

1394-10-19 - 10:12

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید
روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن 9099071353 تماس بگیرید