6مورد از بزرگ‌ترین اشتباهات مراقبت از پوست

zahra
دکتر الهام صادق‌زاده، پزشک پوست، مو و زیبایی: اگر تنها یک موضوع، باعث نگرانی من درمورد بیمارانم شود، این است که داشتن پوستی عالی نیازمند مصرف کرمی معجزه‌گر ساخته شده از گیاهان کمیاب دریایی نیست، بلکه تنها با یکسری عادت‌های خوب ساده می‌توان چنین پوستی را به دست آورد.

دکتر الهام صادق‌زاده، پزشک پوست، مو و زیبایی

اگر تنها یک موضوع، باعث نگرانی من درمورد بیمارانم شود، این است که داشتن پوستی عالی نیازمند مصرف کرمی معجزه‌گر ساخته شده از گیاهان کمیاب دریایی نیست، بلکه تنها با یکسری عادت‌های خوب ساده می‌توان چنین پوستی را به دست آورد. اجازه دهید، این عادت‌ها را از منظر دیگری مطرح کنیم. بدترین و مضرترین عادت‌هایی که من بارها با آنها برخورد کرده‌ام، چه هستند؟

1-استفاده از پاک‌کننده، آن‌هم پاک‌کننده‌های زبر

بیشتر افراد تصور می‌کنند که اگر پاک‌کننده‌ای زیاد کف می‌کند، نشانه خوبی است. قطعا با این کار، پوست آنها بیش از اندازه تمیز می‌شود. متاسفانه، کف زیاد، اساسا نشانگر این است که پاک‌کننده، حاوی مواد پاک‌کننده زبر است. مانند سولفات لاریل (که چربی‌های ضروری پوست را از‌بین می‌برد و به صابون‌های قالبی هم که من همیشه نه گفته‌ام). درعوض به‌دنبال پاک‌کننده‌هایی باشید که حاوی اسیدهای چرب هستند و درواقع، پوست شما را تقویت می‌کنند مانند محصولات داو یا حتی کرم‌های خنک ساده. اگر پوست خشکی دارید، پاک‌کننده‌های چرب را توصیه می‌کنم که چرک و آرایش شما را بدون از بین بردن لایه طبیعی محافظ پوست پاک می‌کند.

2-استفاده نکردن از رتینویید

رتینول که یک فرم از ویتامین A هست، تنها ترکیب جدیدی است که ثابت شده نه تنها از خط‌ها و چروک‌ها جلوگیری می‌کند بلکه خط و چروک‌هایی را هم که دارید کمتر می‌کند. پس از 30‌سالگی توصیه می‌کنم به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا رتینوییدهای قوی‌تری(مانند رتین- آ، دیفرین یا تازورک و امثال آن) را برای شما تجویز کند. ولی کرم‌های خوب بسیاری وجود دارند که حاوی رتینول کمتری هستند.کرم شب ضدچروک راک رتینول کارکسیون، کرم شب نئوترژنا برای پوست سالم و رتینول اسکین سیوتیکالز را می‌توان نام برد.

3-وقت صرف کردن زیاد برای مراقبت از پوست

ممکن است خرید محصولات گران‌قیمت با بسته‌بندی زیبا و لوکس از بوتیک‌ها احساس بسیار خوب و باکلاس بودن را به شما بدهد اما باید بدانید که ضرورتی برای داشتن یک پوست عالی ندارند، زیرا این شرکت‌ها هزینه‌های گزافی صرف تحقیقات بی‌نظیر و توسعه محصولات خود می‌کنند. اگر ناچار به انتخاب این محصولات هستید، پول خود را صرف خرید رتینویید کرده و بقیه نیازهای خود را با تجویز پزشک خود از داروخانه تهیه کنید.

4-ماساژ صورت

بله درست است که شما می‌توانید هزینه‌های زیادی صرف مراقبت از پوست خود کنید، صورت خود را ماساژ دهید و پوست لطیفی داشته باشید، اما مطالعات نشان داده که پوست 80درصد از افراد پس از ماساژ صورت ازبین می‌رود. اغلب متخصصان زیبایی نمی‌دانند که چه محصولی برای چه نوع پوستی از مراجعه‌کنندگان مناسب است و ممکن است از ترکیباتی استفاده کنند که جوش‌ها را بدتر کند یا از چربی‌های لازمی استفاده کنند که پوست‌های حساس را تحریک می‌کند. یا نحوه ماساژ اشتباه باشد، حتی اگر پوست شما خراب نشود، شاید اگر به نحو درستی مواد انتخاب شوند یا ماساژوری متبحر باشد از پیری زودرس شما پیشگیری کند اما ماساژ صورت تاثیر طولانی‌مدت روی پوست شما ندارد.

5-شستن صورت در زمان نامناسب

همیشه صورت خود را پس از شست‌وشو با نرم‌کننده در حمام و محصولاتی که برای موهای خود استفاده می‌کنید، بشویید نه قبل از آن. بیشتر نرم‌کننده‌ها حاوی ایزوپروپیل مسدود‌کننده منافذ بوده و دیگر محصولات مویی اغلب حاوی روغن نارگیل هستند که هر دوی آنها معروف به ترکیبات جوش‌زایی هستند که شما نمی‌خواهید به پوست خود بزنید. شست‌وشوی زیاد صورت سبب ازبین رفتن چربی طبیعی پوست شده و PH پوست را مستعد ایجاد صدمه بیشتر می‌کند، لذا از پاک‌کننده‌های ملایم و در صورت عدم دسترسی از آبلیموی ترش با پنبه شب‌ها قبل از خواب برای پاک کردن آرایش خود استفاده کنید.

6-استفاده نکردن هر روز از کرم‌های ضدآفتاب

تنها زمانی که کنار دریا می‌روید یا فقط در روزهای تابستان از کرم‌های ضدآفتاب استفاده نکنید بلکه هر روز باید استفاده شود. بله اگر قرار است مدت طولانی درمعرض مستقیم نور آفتاب قرار بگیرید، باید هوشیارتر باشید. ما معمولا به‌طور ناگهانی درمعرض اشعه ماوراءبنفش خورشید قرار می‌گیریم تا روزهایی که در کنار دریا هستیم. هنگام سوار یا پیاده شدن از ماشین خود، بیرون رفتن از محل کار برای خرید یک ساندویچ یا چند لحظه‌ای بیرون نشستن، همه با هم جمع می‌شوند. مطمئن شوید که هر روز حداقل با کرم ضدآفتاب اس‌پی‌اف15 پوست خود را بپوشانید.

دکتر الهام صادق‌زاده، پزشک پوست، مو و زیبایی

دکتر الهام صادق‌زاده فارغ‌التحصیل پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سال ۱۳۸۱ است. وی مدیر عامل و موسس کلینیک زیبایی درخشان در منطقه ۲۲ تهران، رییس مرکز تحقیقات دانشجویی و مدیریت طرح های مرکز، مسئول مرکز تحقیقات روماتولوژی و محقق فعال در مرکز تحقیقات سلولهای بنیادی و دارای مدرک مراقبت‌های پوستی از انسیتو استادرم پاریس است. دکتر صادق‌زاده دوره‌های لیزر، تزریق بوتاکس، ژل، مزوتراپی، کربوکسی ساب سیژن، لیزر فرکشنال، میکروسرجری و آراف، رژیم درمانی را گذرانده است. وی فعالیتهای ۶ ساله در کلینیک‌های پوست و لیزر تهران و مطب‌های شخصی دارد، دکتر صادق‌زاده مسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی است و دو مقاله تحقیقاتی در کنگره ۲۰۱۲OMICS شیکاگو آمریکا ارائه کرده است.

02144740439

09199131633

آدرس: شهرک گلستان، بلوار گلها، نبش یاس 2، پلاک 3/43

وب سایت: www.iranjarrah.com/doctor/sadeghzade

bright_beauty

brightbeauty_clinic_zibaei

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ