روش‌های مراقبت پوست و شیوه‌های جوان‌سازی چهره

zahra
دکتر الهام صادق‌زاده، پزشک پوست، مو و زیبایی: پدیده‌ جدید به‌نام لیزر با کاربردهای متفاوت در زمینه‌ زیبایی و جوان‌سازی پوست از‌جمله دستاوردهای تکنولوژی مدرن هستند که در‌اختیار بشر قرار گرفته‌اند.

دکتر الهام صادق‌زاده، پزشک پوست، مو و زیبایی


پدیده‌ جدید به‌نام لیزر با کاربردهای متفاوت در زمینه‌ زیبایی و جوان‌سازی پوست از‌جمله دستاوردهای تکنولوژی مدرن هستند که در‌اختیار بشر قرار گرفته‌اند.

در این گفتار به‌صورت مختصر درخصوص این دستاوردهای نوین به توضیحاتی چند می‌پردازیم:

پیلینگ (لایه‌برداری)

یک روش درمانی است که با حذف لایه‌های سطحی و فرسوده و سلول‌های مرده پوست، سطح پوست را از نظر منافذ باز، اسکارهای سطحی خفیف و چین و چروک‌های ظریف، لکه‌های ناشی از آفتاب و عوامل محیطی دیگر، کک و مک و جوش‌های فعال و اثرات باقی‌مانده از جوش‌های قدیمی هموارتر و یکنواخت‌تر می‌کند.

 پیلینگ به ۲ روش انجام می‌گیرد:

۱)پیلینگ‌ شیمیایی با اسیدهای میوه: از قدیم‌الایام بشر برای طراوت بخشیدن و جوان‌سازی پوست از عصاره گیاهان و میوه‌های مختلف استفاده می‌کرده و در حال حاضر نیز اسید میوه‌هایی چون سیب، لیمو و نیشکر تحت عنوان آلفاهیدروکسی‌اسید به‌عنوان لایه‌بردار و ترمیم‌کننده سطح پوست استفاده می‌شود. این فرآورده‌ها با غلظت‌های متفاوت از ۳۰ تا ۷۰درصد توسط پزشک با‌تجربه در جلسات مکرر به فاصله ۳ تا ۴هفته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2)پیلینگ فیزیکی با استفاده از دستگاه میکرودرم ابرژن: در این روش با استفاده از پودر مخصوص که اکسید آلومینیوم نام دارد عمل لایه‌برداری و سایش سطحی پوست به‌صورت بسیار دقیق و ظریف، بدون هیچ‌گونه آسیبی به پوست انجام می‌پذیرد. روش میکرودرم ابرژن علاوه‌ بر کاهش چروک‌های ظریف و سطحی پوست، باعث ازبین رفتن جوش‌های سرسیاه و منافذ باز پوستی در پوست‌های چرب می‌شود. همچنین می‌تواند در بهبود اسکارهای ناشی از زخم و سوختگی‌های سطحی، موثر باشد.

پرکننده‌ها یا ژل‌ها:

همه ما در چهره خود دارای خطوط طبیعی هستیم که با افزایش سن این خطوط عمیق‌تر و نمایان‌تر می‌شود. شاید با دیدن این خطوط فکر کرده باشید که آیا راهی برای برطرف کردن این خطوط و بازگرداندن طراوت و جوانی وجود دارد؟

تزریق ژل یا کلاژن روش مطمئنی برای پر کردن چین‌ و چروک‌ها، خطوط اخم، برجسته‌سازی لب، گونه‌گذاری و اصلاح فرم چانه است. این عمل بالینی اگر توسط پزشک متخصص ماهر و باتجربه صورت گیرد قبل از تزریق نیاز به آماده‌سازی خاصی نیست و معمولا با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و بعد از تزریق نیز، پرهیز از دستکاری محل تزریق، ماساژ، گرما و سرمای شدید و آفتاب همچنین رعایت نکات بهداشتی لازم است. گاهی می‌توان به‌عنوان فیلر از چربی بدن خود فرد که از طریق لیپوساکشن به‌دست می‌آید، استفاده کرد. در این تکنیک چربی بلافاصله پس از خارج کردن از بدن، در شرایط استریل اتاق عمل داخل پوست صورت تزریق می‌شود تا نواحی پر چین و چروک و توخالی را پر کند و پوستی صاف و هموار و زیباتر به‌دست آید.

تزریق بوتاکس:

بوتاکس نوعی دارو از جنس پروتئین است که ماهیت آن از سم خالص شده باکتری موسوم به بوتولیسم به‌دست می‌آید. این دارو نوعی بلوک‌کننده محل اتصال عصب حرکتی به عضلات است که می‌تواند عضلات خاصی را در صورت که مسئول اخم و چروک‌های پیشانی و دور چشم هستند تضعیف کند. این روش تحول عظیمی در زمینه رفع چین و چروک‌های عمیق ناحیه پیشانی و خط اخم و کناره‌های خارجی چشم‌ها و گونه‌ها و تاحدودی قسمت‌های تحتانی و میانی صورت ایجاد کرده است. زمان تاثیر این دارو ۶ -۴ماه است و نیاز به تکرار تزریق (به‌طور متوسط ۵ – ۴نوبت) است تا تحلیل عضله اخم به‌صورت دائمی اتفاق بیفتد. بوتاکس علاوه ‌بر رفع خطوط اخم و چین‌های افقی پیشانی و گردن در کاهش تعریق شدید کف دست و پا و زیر بغل و نیز درمان سردردهای مقاوم میگرنی نیز موثر است. تزریق بوتاکس با سرنگ انسولین، بدون درد و خونمردگی و بدون نیاز به بی‌حسی موضعی ظرف چند دقیقه امکان‌پذیر است و تاثیر آن معمولا ظرف چند روز آینده مشهود خواهد بود.

دکتر الهام صادق‌زاده، پزشک پوست، مو و زیبایی

دکتر الهام صادق‌زاده فارغ‌التحصیل پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سال ۱۳۸۱ است. وی مدیر عامل و موسس کلینیک زیبایی درخشان در منطقه ۲۲ تهران، رییس مرکز تحقیقات دانشجویی و مدیریت طرح های مرکز، مسئول مرکز تحقیقات روماتولوژی و محقق فعال در مرکز تحقیقات سلولهای بنیادی و دارای مدرک مراقبت‌های پوستی از انسیتو استادرم پاریس است. دکتر صادق‌زاده دوره‌های لیزر، تزریق بوتاکس، ژل، مزوتراپی، کربوکسی ساب سیژن، لیزر فرکشنال، میکروسرجری و آراف، رژیم درمانی را گذرانده است. وی فعالیتهای ۶ ساله در کلینیک‌های پوست و لیزر تهران و مطب‌های شخصی دارد، دکتر صادق‌زاده مسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی است و دو مقاله تحقیقاتی در کنگره ۲۰۱۲OMICS شیکاگو آمریکا ارائه کرده است.

02144740439

09199131633

آدرس: شهرک گلستان، بلوار گلها، نبش یاس 2، پلاک 3/43

وب سایت: www.iranjarrah.com/doctor/sadeghzade

bright_beauty

brightbeauty_clinic_zibaei

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ