آیا ایمپلنت می تواند نقش دندان را ایفا کند؟

mousavi
دکتر نریمان قره داغی، جراح و دندان‌پزشک: ایمپلنت ساخته شده از جنس تیتانیوم است که در خود استخوان قرار داده می شود که از دو قسمت تشکیل شده است. یک قسمت پایه که پکیج نام دارد وکار ریشه را انجام می دهد و یک قسمت اباتمنت است که تاج را تشکیل می دهد.

دکتر نریمان قره داغی، جراح و دندانپزشک:

ایمپلنت ساخته شده از جنس تیتانیوم است که در خود استخوان قرار داده می شود که از دو قسمت تشکیل شده است. یک قسمت پایه که فیکسچر نام دارد وکار ریشه را انجام می دهد و یک قسمت اباتمنت است که تاج را تشکیل می دهد. این دو قسمت اباتمنت و فیکسچر به وسیله یک پیچ رابط به هم متصل می شوند و نقش یک دندان را برای فردایفا می کنند به طوری که فرد می تواند به راحتی کارهایی که با دندان طبیعی خود انجام می داده است را با ایمپلنت انجام دهد.

در گذشته دندان از دست رفته را چگونه پر می کردند؟

در زمان های قدیم ما روش هایی که داشتیم یکی پارسیل متحرک و دیگری روکش ثابت است. روش متحرک برای بیمار روش مناسبی نبود چرا که باعث اذیت بیمار  و پوسیدگی دندان های مجاور می شد. یکی دیگر از مشکلات عمده این نوع از درمان لق زدن و داشتن حالت لقی بود.  اما در روش ثابت این مشکل یعنی لقی دندان دیگر مطرح نیست اما این روش هم مانند روش متحرک باعث آسیب رساندن به دندان های مجاور می شود. برای همین به مرور زمان این روش های درمانی جای خود را به روش ایمپلنت دادند چرا که ایمپلنت آسیبی به دندان های مجاور نمی رساند و استحکام و کارایی اش مانند دندان طبیعی است.

اگر جای دندان از دست رفته پر نشود، چه مشکلی پیش می آید؟

در ناحیه ای که دندان از دست رفته است یا کشیده شده است اگر با کمک روشی جایگزینی صورت نگیرد به مرور زمان استخوان ناحیه کشیده شده هم از نظر ارتفاع هم از نظر عرضی کم می شود که این مشکل به مرور زمان در چهره فرد اثر گذار است و فضایی که خالی است بین دو دندانی که کشیده شده جمع شده و آن ناحیه حالت فرو رفته پیدا می کند که این حالت از بیرون هم نمایان است و روی چهره فرد تاثیرگذار است. 

دکتر نریمان قره داغی، جراح و دندانپزشک:

دکتر نریمان قره داغی، جراح و دندان‌پزشک فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران است. او گواهینامه‌های ایمپلنتEurotekinka  و ایمپلنت TBR را از کشور فرانسه و گواهینامه‌های ایمپلنت Biohorizintal‌، ایمپلنت ‌us intell‌ و ایمپلنت icoi، را از کشور ایالات متحده دریافت کردند. ایمپلنت، ارتودنسی ثابت، ترمیمی زیبایی، روت کانال تراپی و پروتزهای ثابت و متحرک خدماتی است که دکتر نریمان قره داغی ارائه می‌کند.

شما می توانید جهت ارتباط با مطب دکتر نریمان قره داغی با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02122274142

آدرس: تهران، بلوار میرداماد، بین شریعتی و میدان محسنی (مادر) پلاک 8 طبقه همکف، نزدیک ایستگاه مترو شریعتی

وب سایت:  drnarimangharehdaghi.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ