بوتاکس بهتر است یا پی‌آر‌پی؟!

zahra
کلینیک تخصصی آراکس طب: گذر زمان و افزایش سن را می‌توان از قوانین گریز‌ناپذیر در زندگی هر فردی دانست. با گذر هر ثانیه از عمر انسان سن وی افزایش یافته و علائم و نشانه‌هایی در چهره شخص پدیدار می‌شوند.

کلینیک تخصصی آراکس طب:

گذر زمان و افزایش سن را میتوان از قوانین گریزناپذیر در زندگی هر فردی دانست. با گذر هر ثانیه از عمر انسان سن وی افزایش یافته و علائم و نشانههایی در چهره شخص پدیدار میشوند. علائمی که خبر از بالا رفتن سن افراد میدهند و اندکاندک جای طراوت و شادابی را در چهره شخص خواهند گرفت. ازسوی دیگر میل به زیبایی ریشه در فطرت پاک انسانها دارد و هر فردی تلاش میکند تا این موهبت را در طول زندگانی خود بهدست آورده یا آن را حفظ کند، بههمین علت است که  انسان  همواره بهدنبال راهی برای زیباتر شدن چهره یا بهتاخیر انداختن ظهور علائم ناشی از افزایش سن است.

زمانی که علائم افزایش سن (aging) ‌در افراد ظاهر میشوند اثرات متفاوتی روی اندام و چهره هر شخص خواهند داشت. بهطور مثال نازک شدن پوست، کاهش الاستیسه، تغییر رنگ یا تغییر در میزان چربی پوست و افت حجمی عضلات صورت همگی میتوانند از علائم افزایش سن در افراد باشند.

این روزها علم پزشکی جهت رهایی از مشکل ظاهر شدن علائم افزایش سن در چهره راهحلهای متفاوتی برای شما درنظر گرفته است؛ روشهایی مانند PRP، بوتاکس، مزوتراپی وکه هرکدام به نوعی این علائم را بهطور کامل یا حدود زیادی از شما دور خواهند کرد‌.

بوتاکسیاPRP؟مسئلهایناست!

در تجربه ۱۸سالهاینجانب همه روزه افراد زیادی جهت رهایی از علائم افزایش سن مراجعه میکنند. بهطور مثال شخصی را درنظر بگیرید که جهت رفع علائم افزایش سن ایجاد شده در چهره خود مراجعه کرده است و تاحدودی با اطلاعات روشهای مختلف آشنایی دارد اما دچار یک سردرگمی و ابهام در انتخاب روش است و جلسه مشاوره خود را با طرح چنین سوالاتی آغاز خواهد کرد: دکتر بوتاکس تزریق کنم یا PRP‌‌؟ یا اینکه ژل تزریق کنم نتیجه بهتری دارد یا فیلر؟!

در این مقاله تلاش میکنیم بهترین پاسخ را برای این دسته از سوالات که بسیار هم پرسیده میشوند و شاید ذهن شما را هم درگیر خود کرده باشند، پیدا کنیم.

بهتر است از یک مثال شروع کنیم؛ خانمی ۷۰ساله که دارای چروکهای متعدد در صورت و فک پایین است را درنظر بگیرید. اگر برای این فرد فقط چروکهای پیشانی با تزریق بوتاکس برطرف شود نهتنها شخص زیباتر نمیشود بلکه عدم تناسب ایجاد شده بین اجزای مختلف در چهره وی منجر به جلبتوجه اطرافیان و طرح سوال از طرف آنان میشود. در این شرایط فرد نهتنها احساس زیبایی و اعتماد به نفس بیشتر نمیکند، بلکه منجر به اضطراب و کاهش روحیه وی نیز خواهد شد.

نگاه پزشکان زیبایی به این مسئله بدین صورت است که برای جوانسازی پوست و ازبین بردن علائم افزایش سن به کار بردن مجموعهای از روشها، بهترین گزینه است و نهتنها یک روش خاص، به بیان سادهتر باید برای هر بخش از چهره فرد یکی از تکنیکهای گفته شده را به کار برد. باتوجه به همین موضوع در جلسات مشاوره ابتدایی باید به دو بخش زیر پرداخته شود:

1- بررسی و آنالیز چهره فرد و مشخص کردن مناطقی از آن که نیازمند ترمیم و تغییر است.

2- انتخاب روش یا روشهای موردنیاز جهت برطرف کردن علائم ظاهر شده در چهره فرد باید با درنظر گرفتن ملاکهای زیر صورت گیرد: سن، جنسیت، نوع پوست، سلیقه فرد، نوع چهره و میزان بودجه در دسترس فرد و

همچنین این نکته مهم را درنظر داشته باشید که نیاز به تجدید یک درمان به هیچ عنوان ملاکی منفی جهت رد یک روش به حساب نمیآید زیرا اینگونه از روشهای درمانی عوارض بسیار کمتری را در پی خواهند داشت و باید آنچه انتخاب میشود کمترین عوارض و بیشترین تاثیر مثبت را داشته باشد.

از طرف دیگر پزشکان استفاده از برخی روشهای نوین موجود را توصیه میکنند، زیرا امکان استفاده از سایر درمانها درکنار آنها وجود خواهد داشت، به عنوان مثال استفاده از ژلهای دائمی پاژ که در گذشته بسیار مرسوم بوده علاوه بر عوارض بسیار سنگین امکان بهکار بردن سایر روشهای درمانی را ازبین خواهد برد‌.

پسبهطورخلاصهپاسخسوالهاییماننداینکهبوتاکستزریقشودیاPRPرادرمیتواندرچهارنکتهزیرجمعبندیکرد:

۱روشهای جوانسازی مختلف نسبت به هم ارجحیت چندانی ندارند بلکه هر کدام اثرات خاص خود را دارند، به عنوان مثال تزریق بوتاکس برای چروکهای حرکتی اطراف چشم و پیشانی بهترین انتخاب و تزریق چربی هم برای حجمدهی مناسب است‌.

۲برای جوانسازی چهره و پوست هر شخص مجموعهای از روشها توصیه میشود و نه فقط یک روش خاص

۳هنگام مراجعه جهت برطرف کردن علائم افزایش سن یادمان باشد که تمام نشانههای ایجاد شده را ازبین ببریم و نه بخشی از آنها‌!

4_ بهعنوان آخرین و شاید مهمترین نکته درنظر داشته باشید که روشهای جراحی غیرتهاجمی که نیازی به جراحی ندارند ارجحیت دارند، زیرا نیازی به بیهوشی نداشته و دوره نقاهت بسیار کمتری دارند و درنتیجه عوارض کمتری را در پی خواهند داشت.

کلینیک تخصصی آراکس طب:

دکتر ماهور طباطبائی کاشانی، متخصص پوست، مو، زیبایی و مدیر کلینیک تخصصی آراکس طب هستند و از پیش‌کسوتان و پیش‌گامان روش درمانی prp در ایران و جهان هستند. ایشان همزمان با ابداع این روش در دنیا، با تمرکز و فعالیت بی وقفه در این زمینه سعی و کوشش فراوان کردند و در طول 5 سال گذشته با تزریق حدود 15000 نفر رکوردار درمان prp در دنیا محسوب می‌شوند.

آدرس: تهران، ونک، گاندی، خیابان بیستم، پلاک 16، واحد 1

برای ارتباط با کلینیک تخصصی آراکس طب با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188205323 

02188207535 

02188207536 

02188207537 

02188657330 

02188657331 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ