اشک ریزش و درمان آن!

mousavi
دکتر عادل رزاقی، جراح و متخصص بیماریهای چشم و زیبایی پلک: به‌ طور کلی دو نوع اشک ریزش به‌علت تنگی یا انسداد مجرای اشکی وجود دارد. آنکه معمولا شایع‌تر است در کودکان دیده می‌شود که به آن نوع مادرزادی می‌گویند.

دکتر عادل رزاقی، جراح و متخصص بیماریهای چشم و زیبایی پلک:

به‌ طور کلی دو نوع اشک ریزش به‌علت تنگی یا انسداد مجرای اشکی وجود دارد. آنکه معمولا شایع‌تر است در کودکان دیده می‌شود که به آن نوع مادرزادی می‌گویند. آنکه اکثرا در بزرگسالان دیده می‌شود به‌علت انسداد مجرای اشکی بینی است که ابتدا منجر به اشک ریزش و سپس ترشحات چرکی می‏ شود. نوع ضربه‌ای هم دیده می‌شود که به‌علت صدمه به استخوان بینی است.

نوع مادرزادی که پس از تولد معمولا دیده می‌شود یک‌طرفه و در مواردی هم دو طرفه است. این کودکان تا یک‌سالگی اکثرا خود‌به‌خود با بزرگ‌تر شدن بچه‌ها برطرف می‌شود و اگر تا ۱۳ماهگی برطرف نشد باید تا زیر 2سالگی حتما با دخالت چشم‌پزشک مجرا باز شود. چنانچه پس از دو سالگی مراجعه کنند به‌علت سفت شدن مجرا در مسیر بینی باید هم سنداژ شده و به احتمال زیاد تیوب پلاستیکی در داخل بینی از طریق مجرای پلک انجام شود و اگر تا پنج سالگی بهبود نیابد باید با جراحی بهبود یابد که این عمل تا ۹۹‌ درصد جواب می‌دهد. در بزرگسالان که معمولا با ترشح چرکی همراه است، کلا سنداژ مجرای اشکی جواب نمی‌دهد و جراحی ضرورت دارد که نتیجه آن هم بسیار خوب است. در عکس‌های ضمیمه کودک با ترشح چرکی دیده می‌شود که پس از سوند زدن مجرای اشکی بهبود کامل یافته است و در بزرگسالان به‌علت ضربه وارده به بینی (تصادف با اتومبیل) کیسه اشکی دچار آبسه شده که پس از درمان جراحی بهبود یافته است.

دکتر عادل رزاقی، جراح و متخصص بیماریهای چشم و زیبایی پلک:

دکتر عادل رزاقی فوق تخصص مجاری اشکی و پلاستیک چشم و عضو آکادمی چشم پزشکان ایران و آمریکاست و سبک نوینی درمان مجاری اشکی دارد. دکتر عادل رزاقی که عضویت در هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران را درکارنامه دارد، بعد از سالها خدمت و درمان بیماران در بیمارستان فارابی در سال ۱۳۸۷ به افتخار بازنشستگی نائل شد. دکتر رزاقی در جراحی پلک مهارت ویژه‌ای دارد.

شما می توانید جهت ارتباط با مطب دکتر عادل رزاقیبا شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188909777  

09121141401

آدرس: استاد نجات‌ اللهی شمالی، بالاتر از کریم خان زند، موسسه پزشکی ایرانیان، شماره 297 

وب سایت: drrazzaghi.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ