بهترین درمان برای بدرنگی‌های دندان، چه روشی است؟

mousavi
کلینیک دندانپزشکی الهیه: سفید کردن دندان یا همان بیلیچینگ‌، درمانی است که برای برطرف کردن تیرگی‌ها و رنگدانه‌هایی که به مرور زمان و بر اثر مواد رنگدانه‌دار (‌مثل چای، قهوه، توت‌فرنگی و حتی گوجه‌فرنگی) به وجود آمده‌اند، را از‌بین می‌برد، حتی بعضی از بدرنگی‌های ژنتیکی را می‌توان با کمک این روش برطرف و ظاهر دندان‌ها را زیباتر کرد.

کلینیک دندانپزشکی الهیه:

سفید کردن دندان یا همان بیلیچینگ‌، درمانی است که برای برطرف کردن تیرگی‌ها و رنگدانه‌هایی که به مرور زمان و بر اثر مواد رنگدانه‌دار (‌مثل چای، قهوه، توت‌فرنگی و حتی گوجه‌فرنگی) به وجود آمده‌اند، را از‌بین می‌برد، حتی بعضی از بدرنگی‌های ژنتیکی را می‌توان با کمک این روش برطرف و ظاهر دندان‌ها را زیباتر کرد. افزایش سن و عادت‌های غذا خوردن و عادت‌های روزانه مثل سیگار کشیدن، خوردن نوشابه‌های رنگی و ادویه‌ها هم می‌توانند باعث تغییر رنگ دندان‌ها شوند. سفید کردن دندان (بیلیچینگ) به دو صورت انجام می‌شود؛ در مطب دندانپزشکی و سفید کردن دندان در منزل. سفید کردن دندان در مطب هم به دو صورت انجام می‌شود؛ با لیزر و بدون استفاده از لیزر. تفاوت چندانی بین این دو روش وجود ندارد فقط استفاده از لیزر و اشعه یو وی باعث فعال شدن مواد سفید‌کننده  و سریع‌تر عمل کردن آن می‌شود.

آیا بیلیچینگ محدودیت سنی دارد؟

سفید کردن برای همه افراد و در هر سنی می‌تواند استفاده شود، البته بهتر است فرد  بالای 18 سال باشد، چرا‌که کمتر از 18 سال عاج دندان و مینای دندان به‌طور کامل بالغ نشده‌اند و با داشتن فضاهای باز، حساسیت بیشتری دارند.

چه افرادی نمی‌توانند از این روش استفاده کنند؟

کسانی که در دندان‌های جلویی خود پرکردگی همرنگ دندان دارند یا دندان‌های فوق‌العاده حساسی دارند، البته به‌طور مطلق منع استفاده ندارند. آنهایی که پرکردگی دارند وقتی دندان‌شان را سفید می‌کنند رنگ دندان‌شان خیلی سفید می‌شود و مواد پرکردگی به همان رنگ قبلی باقی می‌ماند که این باعث تغییر رنگ شده و مواد پرکردگی خودشان را بیشتر نشان می‌دهند و حالا تمام پرگردکی‌ها باید با مواد‌ روشن‌تر تعویض شود. از نظر سنی در‌مورد کسانی هم که دندان‌های حساس دارند، باید قبل  و بعد از سفید کردن از ژل‌های ضدحساسیت استفاده کنند. باوجود این باز هم ممکن است یک هفته تا 10 روز دندان‌های‌شان تیر بکشد و اذیت شوند که البته این شرایط گذراست ولی برای دیگر افرادی که با مشکل حساسیت مواجه نیستند، این روش بسیار راحت است.

کلینیک دندانپزشکی الهیه:

گروه دندانپزشکان الهیه حدود 5 سال پیش اساتید و کادر پزشکی را دور هم جمع کرد تا مراجعه‌کننده‌های ما مجبور نباشند برای انجام هر قسمت از درمان به جاهای دیگری مراجعه کنند. ما در این مرکز رادیوگرافی تخصصی، جراحی‌های فک و صورت به‌صورت تخصصی، متخصص‌های درمان ریشه، ترمیم، پروتز و متخصص ارتودنسی را در یک مرکز جمع کردیم تا با همکاری هم به بهترین وجه کار مراجعان را انجام دهیم. در این مر‌کز به‌صورت تخصصی کار ایمپلنت و همه خدمات دندانپزشکی انجام می‌شود.

شما می توانید جهت ارتباط با کلینیک دندانپزشکی الهیه با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02126603613

02126603616

آدرس:تهران، خیابان شریعتی، پل رومی، پلاک 57 ، واحد 8

وب سایت:elahiehdentalgroup

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ