چطور لبخند خود را به لبخند هالیوودی تبدیل کنیم؟

zahra
دکتر محمود ادیب، جراح دندان‌پزشک و ایمپلنتولوژیست: لبخند هالیوودی نمایشی از وضعیت قرارگیری دندان‌ها و لثه‌هاست که در این حالت نمای لبخند روی صورت بیمار زیبا و جذاب جلوه می‌کند.

 دکتر محمود ادیب، جراح  دندان‌پزشک و ایمپلنتولوژیست:

تاریخچه دندانپزشکی زیبایی

در دهه۶۰ و ۷۰میلادی یک دندانپزشک آمریکایی که بیمارانش عمدتا ستاره‌‌‌های سینما بودند، پوسته‌هایی از جنس آکریل ساخت که مثل نوعی گریم موقع فیلمبرداری روی دندان بازیگران چسبانده می‌شد تا لبخند آنها زیباتر شود. این کار لبخند هالیوودی نام گرفت.

اما در حال حاضر نیازی به گریم کردن دندان نیست و ستاره‌ها و حتی افراد عادی با کمک سفید کردن دندان‌ها یا چسباندن دایمی پوسته‌های نازک چینی (لامینیت) به‌راحتی ظاهر دندان‌ها و لبخند خود را بهبود می‌بخشند.

اصول زیبایی لبخند

اصولا نحوه قرارگیری دندان‌ها و نمایش لثه‌ها و حتی زوایای دندان‌ها در زیبا یا نازیبا شدن لبخند تاثیر زیادی دارد. مثلا تیزی دندان‌های نیش چهره را مردانه و خشن نشان می‌دهد و گرد بودن زوایا چهره بیمار را ملایم می‌کند. در خانم‌ها دو دندان جلو (سانترال) کمی بلندتر هستند و جلوه بیشتری دارند.

در افراد جوان لبه‌ها و زوایای دندان‌ها صاف و مشخص هستند درحالی که در افراد مسن لبه دندان‌ها سایش یافته و زوایا گردتر هستند. یا در بعضی افراد هنگام خنده میزان زیادی از لثه‌ها نمایان است و دندان‌ها کوتاه و کوچک دیده می‌شوند که در این مواقع نیاز به اصلاح و زیباسازی لثه‌ها وجود دارد.

همه این نکات ریز درنهایت ویژگی لبخند هر فرد را مشخص می‌کند.

آنالیز لبخند

متخصص زیبایی با گرفتن فتوگرافی (عکس) و احیانا با کمک نرم‌افزارهای مخصوص می‌تواند لبخند بیمار را آنالیز کند و مشکلات و نیازهای درمانی مثل نیاز به سفید کردن (بلیچینگ) یا پوسته‌های چینی (لامینیت) را برای بیمار مشخص و توجیه کند.

طراحی لبخند

پس از آنالیز می‌توان کارهایی که قرار است انجام شود تا نمایش لبخند بیمار زیبا و هالیوودی شود (عمدتا سفید کردن یا لامینیت) را به کمک نرم‌افزار به بیمار نشان داد و نتیجه نهایی را مشخص کرد. استفاده از پوسته‌های نازک چینی (لامینیت) پایه و اساس ایجاد یک لبخند هالیوودی است و نتایج درمان با لامینیت‌ها شگفت‌انگیز خواهد بود.

روکش چیست؟

روکش، درواقع کلاهکی است که به‌طور کامل دور تا دور یک دندان را می‌پوشاند.

موارد کاربرد روکش‌ها

در دندان‌های با تخریب زیاد مثل دندان‌های عصب‌کشی شده که میزان دندان باقی‌مانده کم است، برای جلوگیری از شکستن دندان، پوشش کامل دندان با روکش ضروری است. در بعضی موارد نیز به‌منظور بازسازی لبخند و برگرداندن زیبایی به بعضی دندان‌ها ممکن است از روکش استفاده شود.

انواع روکش‌ها

روکش‌های چینی و فلز

روکش‌های چینی و فلز رایج‌ترین نوع روکش‌ها هستند که قسمت داخلی آنها از فلز و سطح بیرونی آنها از چینی ساخته شده است. در این روکش‌ها معمولا یک لبه فلزی پشت روکش نمایان است. در طول زمان با تحلیل لثه‌ها امکان نمایان شدن لبه فلزی آنها وجود دارد.

در طول زمان به‌دلیل خوردگی ممکن است لبه‌های فلزی سیاه یا آبی شده، نمای بدرنگی در لثه ایجاد کند. به‌طور کلی رنگ چینی در این روش شفافیت کمتری نسبت به ساختار واقعی دندان دارد. دوام این روکش‌ها درصورتی که وضعیت بهداشت دهان بیمار خوب باشد، مطلوب است.

روکش‌های چینی و طلا

در این روکش‌ها قسمت داخلی روکش که در تماس با بافت دندان است از طلا و لایه بیرونی آنها از چینی ساخته می‌شود. طلا به‌دلیل خواص منحصربه‌فرد خود بهترین ماده در دندانپزشکی محسوب می‌شود. هیچ‌گونه خوردگی یا تغییر رنگ در این روکش‌ها در اطراف لثه ایجاد نمی‌شود.

تطابق طلا با بافت دندان بسیار مطلوب است و حتی در طول زمان با فشارهای جویدن بهبود می‌یابد. این روکش‌ها از لحاظ دوام، عالی محسوب می‌شوند.

روکش‌های تمام سرامیکی

در مواردی که زیبایی اولویت اصلی محسوب می‌شود، روکش‌هایی که به‌صورت یکپارچه از سرامیک یا چینی ساخته شده‌اند، زیبایی فوق‌العاده‌ای حاصل می‌کنند.

روکش‌های تمام سرامیک سازگاری بسیار مطلوبی با لثه دارند. انواع سرامیک‌ها با استحکام زیاد مانند سیلیکات و زیرکونیا برای این روکش‌ها کاربرد دارند. تغییر رنگ یا سایه تیره در لبه‌های این روکش‌ها دیده نمی‌شود. دوام آنها مطلوب و زیبایی آنها فوق‌العاده است.

 دکتر محمود ادیب، جراح  دندان‌پزشک و ایمپلنتولوژیست:

دکتر ادیب درمان‌هایی از قبیل: ایمپلنت فوری، All on 4‌، درمان لقی دست دندان‌، دندانپزشکی زیبایی‌، لبخند هالیوودی، مرتب کردن دندان‌ها بدون ارتودنسی، کامپوزیت ونیر لامینیت ونیر، روکش‌های زیرکونیا، فول سرام، سفید کردن دندان‌ها، بلیچینگ، (Bleaching)، روکش‌هایIPS، ارتودنسی، ارتودنسی نامرئی و… را در مطب خود انجام می‌دهند.

دکتر محمود ادیب دارای گواهینامه رسمی: ایمپلنت از آکادمی ایمپلنتولوژی فرانسه، پیوند استخوان (Bone Graft) از دانشگاه NYU آمریکا (نیویورک)، و عضو کنگره بین‌المللی ایمپلنتولوژی ICOI هستند.

آدرس: تهران- پایین‌تر از میدان فلسطین- خیابان بزرگمهر- روبه‌روی خیابان سرپرست- پلاک‌30- طبقه همکف

جهت ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02166400483

02166400484

09333400757 (تماس از 9 صبح تا 9 شب)

آدرس وب سایت:dradib.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ