می‌دانید ایمپلنت، چطور جزء بهترین روش برای جایگزین بی‌دندانی شد؟!

دکتر مهدی امیری سیاوشانی، دندانپزشک: اولین افرادی که از مزیت ایمپلنت بهره بردند، اشخاصی بودند که دندان نداشتند یا از دندان مصنوعی استفاده می‌کردند.

دکتر مهدی امیری سیاوشانی، دندانپزشک:

تاریخچه ایمپلنت

 برن مارک در دانمارک یک دانشمند ارتوپد بود که مطالعه در‌مورد ماندگاری و اثرات فیکسچر‌های داخل استخوان پای خرگوش انجام می‌داد. او بررسی‌ها و آزمایشات زیادی را انجام می‌داد تا به این نتیجه برسد چه موادی سازگاری بهتری درمورد شکستگی‌های استخوانی دارند. در برخی شکستگی‌ها، پزشکان مجبور بودند با یک پیچ فلزی آنها را به هم وصل کنند تا بدن استخوان‌سازی کند و بعدها پیچ را از بدن خارج کنند. مهم است که این پیچ وقتی خارج می‌شود حداقل تحریک را برای استخوان‌سازی انجام داده باشد. وقتی این دانشمند پیچ تیتانیوم را قرار داد و بعد از آنکه می‌خواست پیچ را بیرون بیاورد، مشاهده کرد که پیچ با استخوان کاملا یکی شده است. با تحقیق و بررسی متوجه شد که این کار در دندانپزشکی بسیار کارآمد است و بعد از بررسی‌های فراوان ایمپلنت را به دنیای دندانپزشکی وارد کرد.

بهترین کاربرد ایمپلنت برای چه افرادی است؟

اولین افرادی که از مزیت ایمپلنت بهره بردند، اشخاصی بودند که دندان نداشتند یا از دندان مصنوعی استفاده می‌کردند. بعد از وارد شدن ایمپلنت به دنیای دندانپزشکی، برای برخی افراد تعداد محدودی ایمپلنت کار گذاشتند که دست دندان‌های قدیمی به‌صورت کانکشن در داخل دهان به آن  وصل می‌شدند که این روش این مزیت را به همراه داشت که دیگر دست دندان یا همان دندان مصنوعی در دهان ثابت می‌ماند و دیگر خبری از لقی و تکان خوردگی نیست. این تکنیک هنوز هم در حال اجرا شدن است و بیشترین استفاده ایمپلنت را همین عزیزان داشته‌اند، چرا‌که دست دندان‌های قدیمی اذیت‌های زیادی را برای بیمار به‌همراه داشت و حتی باعث زخم شدن دهان فرد می‌شد، اما امروزه ایمپلنت تنها مختص این افراد نیست و افرادی که حتی یک یا چند دندان از‌دست رفته دارند، می‌توانند از ایمپلنت استفاده کنند.

چه کار کنیم تا درمان ایمپلنت با موفقیت همراه باشد؟

موفقیت ایمپلنت شامل دو مبحث اصلی است؛ اول از همه موفقیت به رعایت بهداشت توسط بیمار بر‌می‌گردد و فرد باید تمام نکات گفته شده توسط پزشک را با دقت انجام دهد. همچنین تبحر و تخصص دندانپزشک در انجام این کار یعنی ایمپلنت نقش بسزایی دارد. غیر از همکاری بیمار و دندانپزشک و تخصص دندانپزشک، مواد و برندی که به کار برده می‌شود، بسیار حائزاهمیت است. امروزه ایمپلنت‌های درجه یک دنیا که در کشور ما حداقل بین دو تا سه میلیون برای دندانپزشک هزینه دارند، پس چطور ممکن است که با 600تا یک‌میلیون تومان خریداری شوند و کیفیت لازم را هم داشته باشند؟ برای همین هیچ وقت فراموش نکنید که هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست. البته باید به این نکته هم اشاره کنم که معنی حرف من به این معنا نیست‌ که همه ایمپلنت‌های گذاشته شده باید دارای قیمت بالایی باشند. هر کس که توانایی مالی بهتری دارد، می‌تواند از کیفیت بهتری استفاده کند.

دکتر مهدی امیری سیاوشانی، دندانپزشک:

دکتر مهدی امیری سیاوشانی فارغ التحصیل دندانپزشکی عمومی در سال 84 با شماره نظام پزشکی 110200 از دانشکده دندان پزشکی دانشگاه تهران است. وی بعد از گذراندن دوره تخصصی در سال 95 موفق به کسب بورد تخصصی رادیولوژی فک و صورت شدند. دوره ابتدایی و پیشرفته ایمپلنت را در مرکز آموزشهای عالی دندانپزشکی آپادانا تک گذرانده  و  دارای گواهینامه XIVE آلمان و ITI سوییس و MIB فرانسه است دکتر سیاوشانی دارای 10 سال سابقه فعالیت است.

برای ارتباط با دکتر مهدی امیری سیاوشانی می‌توانید با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02177724899

02177736115

09212159906(تماس با پزشک)

09128201014

آدرس: تهرانپارس، گلبرگ شرقی، بین چهارراه رشید و کیخسروی، جنب داروخانه گلبرگ، ساختمان پارسیان، پلاک 60، واحد3


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ