ایمپلنت، اگر جایگزین دندان نشود، چه می‌شود؟!

دکتر سعید جمالی، ایمپلنتولوژیست: شروع آسیب‌های جبران‌ناپذیر به زیبایی ظاهر و سیستم جونده و سیستم گوارش و تحلیل استخوان فک و آسیب به سایر دندان‌ها و مشکلات روحی و روانی و... می‌شود. یکی از مشکلات ازدست رفتن لبخند است و مهم‌ترین عارضه‌ای که کمتر به آن توجه می‌شود، ازبین رفتن قدرت جویدن و عدم استفاده از یک رژیم کامل و مفید است که تاثیر بسزایی بر سلامت فرد دارد.

دکتر سعید جمالی، ایمپلنتولوژیست:

شروع آسیب‌های جبران‌ناپذیر به زیبایی ظاهر و سیستم جونده و سیستم گوارش و تحلیل استخوان فک و آسیب به سایر دندان‌ها و مشکلات روحی و روانی و… می‌شود. یکی از مشکلات ازدست رفتن لبخند است و مهم‌ترین عارضه‌ای که کمتر به آن توجه می‌شود، ازبین رفتن قدرت جویدن و عدم استفاده از یک رژیم کامل و مفید است که تاثیر بسزایی بر سلامت فرد دارد. ولی چیزی که در دل این فرآیند نهفته است تحلیل و ازبین رفتن استخوان فک است که حتما در برخی موارد منجر به شرایطی می‌شود که هیچ‌گونه بازسازی دندان امکان‌پذیر نیست و صدمات جبران‌ناپذیری را به اسکلت فک و صورت وارد می‌کند. لازم به توضیح است که پیشگیری از تخریب استخوان فک شامل حفظ دندان‌ها و حفظ سلامت لثه و مراجعه به دندانپزشک و درنهایت جایگزینی دندان‌های ازدست رفته به‌خصوص با ایمپلنت بسیار آسان‌تر، مطمئن‌تر و ارزان‌تر از بازسازی استخوان پس از تخریب است.

ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است؟

کاشت ایمپلنت در هر فردی که رشد فکی آن کامل باشد و توانایی ترمیم و بهبود زخم داشته باشد، قابل انجام است. معمولا برای نوجوانانی که در حال رشد هستند و رشد اسکلتی آنها کامل نباشد، باید ایمپلنت را کمی به تاخیر انداخت و برخی افراد که مشکلات پزشکی کنترل نشده، ضعف ایمنی، HIV، سرطان پیشرفته، قند غیرقابل کنترل، مصرف سیگار و موادمخدر در حد وسیع، مشکلات لثه پیشرفته دارند امکان انجام روش ایمپلنت برایشان وجود ندارد.

در مابقی موارد ایمپلنت با درصد موفقیت بسیار بالایی قابل انجام است و برای همین انجام آزمایشات و گرافی‌ها و مشاوره‌های پزشکی در برخی موارد لازم است و دندانپزشک درمانگر باید در جریان کلیه تاریخچه قرار گیرد. نتیجه درمان رابطه مستقیمی با وضعیت سلامت فرد متقاضی درمان، مهارت دندانپزشک طی منطق روال و مراحل درمان انتخاب مناسب، سیم ایمپلنت و طراحی مناسب پروتز دارد.

دکتر سعید جمالی، ایمپلنتولوژیست، مدرس و محقق ایمپلنت هستند. 

– فعال در زمینه ایمپلنت  فوری

– ایمپلنت ها وجراحی های زیبایی دهان

جهت ارتباط با مطب دکتر سعید جمالی با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

021٧٧٠٣٠٤٧٨

021٧٧٠٣٠٤٨٢

021٧٧٨٢٩٦٤٧

٠٩٣٧١٨٥٥٦٩٤

آدرس: تهران، نارمک، خیابان جانبازان (گلبرگ غربی)، بین خ کرمان و خ اثنی عشری، روبروی شهرداری ناحیه ٣، منطقه ٨، پلاک ٣٥٨، طبقه همکف

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ