ایمپلنت، قبل از انجامش بیشتر با این روش آشنا شوید!

دکتر سعید جمالی، ایمپلنتولوژیست: انسان‌ها در طول تاریخ از نداشتن دندان رنج می‌برده‌اند و درصدد جایگزینی و بازسازی دندان از دست رفته را داشته‌اند و با کشف جمجمه افراد ماقبل تاریخ در آمریکای‌جنوبی یا مصر باستان شاهد کارگذاری آلیاژهای فلزی در محل دندان ازدست رفته هستیم که با روکشی از صدف جهت پوشش و حفظ زیبایی در آن به‌کار رفته است.

دکتر سعید جمالی، ایمپلنتولوژیست:

انسان‌ها در طول تاریخ از نداشتن دندان رنج می‌برده‌اند و درصدد جایگزینی و بازسازی دندان از دست رفته را داشته‌اند و با کشف جمجمه افراد ماقبل تاریخ در آمریکای‌جنوبی یا مصر باستان شاهد کارگذاری آلیاژهای فلزی در محل دندان ازدست رفته هستیم که با روکشی از صدف جهت پوشش و حفظ زیبایی در آن به‌کار رفته است. 

ایمپلنت‌های امروزی از حدود دهه60 میلادی با کار دانشمندان بزرگی به‌خصوص پروفسور برنمارک سوئدی کاربردی و فراگیر شد و به‌تدریج با تحقیقات و توسعه فراگیر این علم نوین در سالیان اندک رشد سریع و قابل‌قبول پیدا کرده و امروزه به‌عنوان یکی از شاخه‌های اول دندانپزشکی فعال و پویاست و مزایای فراوان آن بسیاری از مشکلات دائمی دندانپزشکی را حل کرده و توانسته خدمات شایانی به بشریت انجام دهد. 

یک قطعه یا جزء مصنوعی که در بدن موجود زنده و انسان کار گذاشته می‌شود، باید دارای ویژگی‌هایی باشد که شامل: سازگاری زیستی و کارایی متناسب با بدن و سهولت کاربرد و… داشته باشد. مثل دریچه مصنوعی قلب-مفصل مصنوعی و ایمپلنت دندانی.

ایمپلنت دندانی:

قطعه‌ای پیچ مانند با شکل ریشه دندان از جنس تیتانیوم و آلیاژهای آن  یا زیرکونیوم است. این قطعه  که در داخل استخوان فک کار گذاشته می‌شود و تماس نزدیک یا اتصال با استخوان برقرار کرده (یا در اصطلاح به استخوان می‌چسبد یا فک جوش می‌شود)، قابلیت انتقال مستقیم نیروهای جونده به استخوان فک را دارد. بعد از اینکه ایمپلنت به استخوان چسبید، 2 تا 6ماه بعد تاج مصنوعی یا اباتمنت که می‌تواند به‌صورت یک تکه متصل به خود پایه باشد یا دو تکه جدا از هم روی پایه ایمپلنت قرار می‌گیرد که به سختی از دندان طبیعی قابل تشخیص است. 

دکتر سعید جمالی، ایمپلنتولوژیست، مدرس و محقق ایمپلنت هستند. 

– فعال در زمینه ایمپلنت  فوری

– ایمپلنت ها وجراحی های زیبایی دهان

جهت ارتباط با مطب دکتر سعید جمالی با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

021٧٧٠٣٠٤٧٨

021٧٧٠٣٠٤٨٢

021٧٧٨٢٩٦٤٧

٠٩٣٧١٨٥٥٦٩٤

آدرس: تهران، نارمک، خیابان جانبازان (گلبرگ غربی)، بین خ کرمان و خ اثنی عشری، روبروی شهرداری ناحیه ٣، منطقه ٨، پلاک ٣٥٨، طبقه همکف


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ