دوره بهبودی پس از کاشت مو چقدر است؟

دکتر الهام وجدی، پزشک پوست، مو، زیبایی و لیزر: اگر جراحی کاشت مو داشته‌اید و می‌خواهید از بهبودی به موقع‌تان اطمینان حاصل کنید باید سطح فعالیت‌تان را کاهش دهید. در اینجا به چند توصیه‌‌ مفید اشاره خواهیم کرد.

دکتر الهام وجدی، پزشک پوست، مو، زیبایی و لیزر:

اگر جراحی کاشت مو داشته‌اید و می‌خواهید از  بهبودی به موقع‌تان اطمینان حاصل کنید باید سطح فعالیت‌تان را کاهش دهید. در اینجا به چند توصیه‌‌ مفید اشاره خواهیم کرد. جراحی کاشت مو به دو روش پیوند بخش فولیکولی (FUT) و استخراج بخش فولیکولی (FUE) انجام می‌شود. این دو روش از نظر درجات تهاجم با هم تفاوت دارند. در روش FUT برشی بزرگ  به منظور برداشت نواری از پوست سر (شامل  موی اهدایی قابل پیوند) ایجاد می‌شود. این روش بسیار تهاجمی است زیرا سبب ایجاد زخم در بخش گیرنده و اهدا‌کننده‌ی سر می‌شود، در نتیجه زمان بیشتری برای بهبودی لازم است. روش FUE به دلیل نداشتن این زخم‌ها روشی کمتر تهاجمی‌‌ است و دوره‌ی بهبودی کوتاه‌تری به دنبال دارد. 
فرآیند بسته شدن زخم‌های ایجاد شده در روش FUT تدریجی است. برای این‌که زخم‌ها التیام پیدا کنند بدن سه هفته زمان لازم دارد، اما دوره‌ی بهبودی زمانی شروع خواهد شد که زخم‌ها بخیه شوند. فرآیند بهبودی زخم شامل سه مرحله است. در طول مرحله‌‌ اول که به مرحله‌‌ التهابی معروف است، بدن زمینه را برای عوامل انعقاد خون، گلبول‌های سفید و شبکه‌ی محافظتی فیبرین فراهم می‌کند.در این مرحله زخم بسیار حساس است و به همین دلیل مراقبت و استراحت مناسب در هفته‌ی اول بسیار اهمیت دارد. از انجام هر‌گونه فعالیت سنگین از جمله ایروبیک و بلند کردن وزنه باید اجتناب شود.
یک هفته بعد از عمل، مرحله‌ی کلاژن آغاز می‌شود. با افزایش تدریجی کلاژن زخم‌ها سفت‌تر می‌شوند. حدوداً ۱۰ الی ۱۴ روز بعد از جراحی بخیه‌ها خارج می‌شوند. معمولاً در این دوره پزشکان به بیمار  توصیه می‌کنند ‌که تمرینات ورزشی سبکی را شروع کنند.
مرحله‌‌ سوم فرآیند بهبودی زخم، مرحله‌ی بلوغ است. این مرحله چندین ماه تا یک سال طول می‌کشد. به همین دلیل باید دید واقع‌ بینانه‌ای به این جراحی داشته باشید و این حقیقت را در نظر بگیرید که به ثمر رسیدن نتایج جراحی کاشت مو نیازمند زمان است.

جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره با مطب تماس بگیرید.

دکتر الهام وجدی، پزشک پوست، مو، زیبایی و لیزر:

دکتر الهام وجدی، پزشک پوست، مو و زیبایی است که تجربه زیادی در جوان‌سازی پوست، تزریق ژل، پوست و لیزر موهای زائد دارد. لیزر موهای زائد درحال حاضر بهترین روش کاهش دائمی موهای زائد است که در عین موثر بودن عوارض لیزر موهای زائد نادر است. علت آنکه لیزر موهای زائد ‌‌به این سرعت جایگزین روش‌های دیگر کاهش موهای زائد شده است این است که به نسبت وقت و هزینه‌ای که صرف می‌شود‌، هیچ روش دیگری از نظر تاثیر و ماندگاری و سرعت‌، قابلیت رقابت با لیزر موهای زائد ‌را ندارد‌.

شما می توانید جهت ارتباط با مطب دکتر الهام وجدی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

موبایل: 09123856432 

تلفن: 02122840968

آدرس: خیابان شریعتی، بالاتراز میرداماد، خیابان بهشت یکم، پلاک 44 ، طبقه دوم، واحد 6

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ