کاشت مو چیست و چگونه انجام می شود؟

دکتر الهام وجدی، پزشک پوست، مو، زیبایی و لیزر: کدام روش پیوند موی طبیعی برای شما مناسب است؟ قبل و بعداز کاشت مو چه نکاتی را باید بدانید؟ آیا «کاشت مو» برای پرپشت شدن موهای شما مناسب است یا نه؟

دکتر الهام وجدی، پزشک پوست، مو، زیبایی و لیزر:

کاشت مو و روش های پیوند موی طبیعی سر

افزایش ریزش مو و شمار افرادی که در مطب های متخصصان  پوست و مو در جستجوی راه حلی برای داشتن موهای پرپشت هستند این روزها بازار کاشت موی طبیعی سر و… را داغ کرده است. بهتر از قبل از استفاده از روش های مختلف کاشت موی سر در مورد انها اطلاعات کافی داشته باشید.

کاشت مو چیست؟

درحال حاضرتنها راه درمان وترمیم موهای ازدست رفته استفاده از پیوندموی طبیعی است که این پیونددرنواحی مختلف ازجمله (سر ابرو ریش سبیل مژه نواحی اسکار) قابل انجام است. کاشت مو اولین بار درسال 1939 توسط پزشک ژاپنی آقای دکتر Dr.Okuda مطرح و سپس در سال  1959توسط پزشک آلمانی Dr.Orentreich عملی شد. درسال هایی که گذشت تجارب و روش های متعددی موردآزمایش قرارگرفت ودرنهایت امروزه بابهرگیری ازتکنولوژی جدید از دسته های کوچکترمو موسوم به میکروگرافت (micrograft) استفاده می شودکه سبب نتایج رضایت بخش و ظاهری طبیعی شده است و امری که تاچندی پیش حتی تصورش هم دشواربود امروزه تبدیل به یکی ازاعمال جراحی سرپایی وبسیار سبک شده است که برپایه برداشت سالم ریشه های موی شخص وکاشت آنها درنقاط مورد نظر استوار است.

نکات مهم کاشت مو و پیوند موی طبیعی نکته مهم قبل از کاشت مو

کاشت و پیوند مو این روزها با چند روش انجام می شود، که اغلب آن ها بسیار مطمئن هستند و تا به حال نیز نتایج خوبی دیده شده است و اکثر بیماران از انجام آن رضایت داشته اند. هرچند این عمل بسیار ساده و بی خطر است اما رعایت کامل نکات ایمنی و تخصص پزشک برای حفظ سلامت بیمار و به دست آمدن نتیجه مطلوب ضروری است، همچنین به دلیل حساسیت زیاد این عمل لازم است به طور تیمی انجام شود.

بنابراین اگر شما هم داوطلب پیوند مو هستید، نخستین گام مهم یافتن یک جراح باتجربه است تا در قبال صرف وقت و هزینه جراحی بتوانید به نتیجه رضایت بخش برسید و همچنین لازم است که خودتان نیز اطلاعات بیشتری درباره پیوند مو بدانید. این روزها 2 روش  FUT و FIT جزو رایج ترین روش های کاشت مو هستند که با مشورت پزشک خود می توانید مناسب ترین را انتخاب کنید، در واقع فولیکول های مو را به صورت تک تک و با همان حالت طبیعی می کارند، موهای کاشته شده همانند موهای طبیعی رشد خواهند کرد.

چه موهایی در سر برای کاشت مو استفاده می شود؟

در کاشت مو با توجه به نوع روش پیوند، موهای خود شخص از پشت سر یا ناحیه ای از بدن برداشته می شود و سپس با استفاده از میکروسکوپ و لوپ های مخصوص، فولیکول های آن به صورت تک تک جدا می شوند و با همان ظرافتی که جدا شده اند در ناحیه گیرنده با ایجاد برش هایی در حد یک میلی متر پیوند زده می شود. بدن نیز به این موها واکنشی نشان نمی دهد و در واقع حسن پیوند موی طبیعی همین است. با توجه به این که عضو پیوندی از بدن خود فرد تهیه می شود، احتیاج به نگهداری و مراقبت های درمانی ندارد. اگر پزشک کاملا باتجربه باشد آنقدر ظریف این موها را برمی دارد که تنها یک خط بسیار باریک می ماند.البته توجه داشته باشید وقتی موها کاشته می شوند بعد از 4 تا 6 ماه می ریزند و بعد از آن مجددا موها رشد خواهند کرد، به همین دلیل نباید نگران شوید چون ریزش بعد از کاشت طبیعی است.

دکتر الهام وجدی، پزشک پوست، مو، زیبایی و لیزر:

دکتر الهام وجدی، پزشک پوست، مو و زیبایی است که تجربه زیادی در جوان‌سازی پوست، تزریق ژل، پوست و لیزر موهای زائد دارد. لیزر موهای زائد درحال حاضر بهترین روش کاهش دائمی موهای زائد است که در عین موثر بودن عوارض لیزر موهای زائد نادر است. علت آنکه لیزر موهای زائد ‌‌به این سرعت جایگزین روش‌های دیگر کاهش موهای زائد شده است این است که به نسبت وقت و هزینه‌ای که صرف می‌شود‌، هیچ روش دیگری از نظر تاثیر و ماندگاری و سرعت‌، قابلیت رقابت با لیزر موهای زائد ‌را ندارد‌.

شما می توانید جهت ارتباط با مطب دکتر الهام وجدی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

موبایل: 09123856432  

تلفن: 02122840968

آدرس: خیابان شریعتی، بالاتراز میرداماد، خیابان بهشت یکم، پلاک 44 ، طبقه دوم، واحد 6 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ