شبیه‌سازی ذهن، چطور به درمان لکنت زبان کمک می‌کند؟

مرکز خدمات روانشناختی توانمندسازان ذهن: دانش شبیه‌سازی ذهن، دانشی برای دستیابی به اطلاعات ذهن انسان است. شبیه‌سازی ذهن یعنی شبیه‌سازی اطلاعات ذهن و تبدیل آن به اطلاعات مادی و فیزیکی و مشاهده آن. به‌وسیله این دانش نوین می‌توان به اطلاعات ذهن دسترسی پیدا کرد و اکثر تغییرات را در ذهن به سرعت ایجاد کرد.

مرکز خدمات روانشناختی توانمندسازان ذهن:

دانش شبیه‌سازی ذهن، دانشی برای دستیابی به اطلاعات ذهن انسان است. شبیه‌سازی ذهن یعنی شبیه‌سازی اطلاعات ذهن و تبدیل آن به اطلاعات مادی و فیزیکی و مشاهده آن. به‌وسیله این دانش نوین می‌توان به اطلاعات ذهن  دسترسی پیدا کرد و اکثر تغییرات را در ذهن به سرعت ایجاد کرد. کمتر کسی به اطلاعات ذهن و ماهیت واقعی ذهن دسترسی پیدا کرده و به این ساحت غیرمادی ورود پیدا کرده است، از این رو تمام تلاش‌ها و دوره‌ها برای درمان مشکلات ذهنی و روانی، درمان لکنت، افزایش توان هوش، حافظه و خلاقیت، رسیدن به موفقیت تحصیلی و شغلی کسب ثروت و فروش بیشتر، قانون جذب، رسیدن به اعتمادبه‌نفس بالا و… نتوانسته کاملا نتیجه‌بخش باشد و مخاطبان را به خواسته‌های خود برساند و بیشتر جنبه انگیزشی و تشویقی داشته است. شاید شما هم این دوره‌ها را تجربه کرده‌اید و به نتیجه دلخواه نرسیده باشید. از این رو تا به حال به‌ندرت کسی توانسته نمونه‌هایی مستند از قبل و بعد از کار خود را به نمایش بگذارد. در این مطالعه تلاش شده زبان ذهن را بشناسیم و به جهان ناشناخته ذهن تا‌حدودی ورود پیدا کنیم. دانش شبیه‌سازی ذهن برخی فرضیات را به واقعیت تبدیل کرده است. تلاش شده تاثیر کار خود را به‌صورت واضح در فیلم‌هایی به‌صورت مستند به ثبت برسانیم.

همان‌گونه که اطلاع دارید، بین کامپیوتر و انسان تا‌حدودی شباهت وجود دارد. مغز انسان سخت‌افزار و ذهن انسان نرم‌افزار است. سخت‌افزارها تحت فرمان نرم‌افزارها هستند. سخت‌افزارها فقط عملگر و مجری دستورات نرم‌افزارها هستند. مغز تابع دستورات ذهن است، اکثر مشکلات، ناراحتی‌ها یا موفقیت‌ها و توانمندی‌ها مربوط به نرم‌افزارهای ذهن است. زمانی می‌توان در ذهن انسان تغییر ایجاد کرد که زبان ذهن را شناخت. مانند کسی که زبان کامپیوتر و زبان برنامه‌نویسی سیستم عامل را بداند و تنها با تسلط به این زبان‌ها می‌توان در برنامه‌های کامپیوتر و سیستم عامل تغییر ایجاد کرد، بدون تسلط بر زبان کامپیوتر و نرم‌افزار نمی‌توان وارد محیط نرم‌افزار شد و تغییر ایجاد کرد. ما با مطالعه زبان ذهن تلاش کردیم ارتباط بین زبان ذهن و زبان بدن را درک کرده و کارکرد‌های ذهن را مطالعه کنیم و به برنامه‌نویسی در این خصوص دست پیدا کنیم.

برای درک بهتر مثالی ساده می‌زنیم!

کریس رونالدو نابغه فوتبال، ضربات خاصی به توپ می‌زند که به‌علت افت ناگهانی این ضربات مهار کردن آن بسیار دشوار است. با استفاده از دانش شبیه‌سازی ذهن می‌توان اطلاعاتی که فرد به‌دست آورد را به فرد دیگری آموزش و انتقال داد و آموزش را به پارادایم یادگیری و یادگیری را به مهارت تبدیل کرد. با استفاده از زبان ذهن می‌توان رفتارهای فرد را تاحدودی مطالعه کرد و به یک معادله پاسخ داد X (دستور و کد ارسال شده) + مغز = رفتار، با حل این معادله کدی به‌دست می‌آید که کلید حل معماست. اگر این کد را به فرد دیگری انتقال دهیم رفتار موردنظر در فرد دیگر هم ایجاد شده و این اطلاعات در زمان کوتاهی به فرد دیگر منتقل می‌شود. این کد با زبان ذهن ساخته شده و تا‌حدودی نامفهوم است، می‌توان کد را ترجمه کرد روی کاغذ آورد و با طراحی یک برنامه آموزشی خاص به یک برنامه و فایل آموزشی تبدیل کرد و پس از آموزش، یادگیری انجام شده و به مهارت رسید.

زبان ذهن یعنی چه؟

زبان مشترک ذهن انسان‌هاست که به‌وسیله آن می‌توان ارتباط مستقیم با ذهن برقرار کرد. این زبان شبیه زبان برنامه‌نویسی در کامپیوتر است. با استفاده از زبان ذهن می‌توان تا‌حدودی به اطلاعات و تفکرات افراد دست یافت و کارکرد ذهن را مشاهده کرد و برای ذهن برنامه نوشت. این زبان توسط دستورات قابل‌فهم ذهن انسان ساخته شده و فرمت کدهای آن تصویری و صوتی است.

زبان برنامه‌نویسی ذهن رابط بین ذهن و مغز است و می‌تواند دستورات و فرمان‌ها را به مغز منتقل کرده و قابل فهم کرده و نحوه کارکرد مغز را مشخص کند. ذهن انسان ماهیتی نرم‌افزاری دارد که این نرم‌افزار یک زبان ساختاری دارد. یکی از راه‌های تغییر و ارتباط با ذهن از طریق همین زبان است. ذهن انسان دارای یک سامانه عامل است که mindos نامیده می‌شود.

پس از سال‌ها تلاش و ترجمه کردن رفتارهای مختلف متوجه شدیم هر رفتاری می‌تواند حالت‌های مختلفی را در کارکرد ذهن و مغز ایجاد کند که با فهم این زبان و از ترکیب‌های آگاهانه این رفتارها می‌توان کارکرد‌های طراحی شده را در ذهن و مغز ایجاد کرد.

مثال:

تصور یک درخت سرسبز حالت روانی خاصی ایجاد می‌کند، تصور خورشید حالت دیگری ایجاد می‌کند، از ترکیب این دو یک حالت جدید ساخته می‌شود. هر حرکت در زبان ذهن تعریف مشخصی دارد، مثل مشت کردن انگشتان به همراه جمع کردن بازو یک حالت‌ ولی در حالت باز کردن بازو حالت متفاوتی ایجاد می‌کند.

زبان برنامه‌نویسی ذهن:

پس از مطالعه زبان ذهن و به دست آوردن مهارت کافی در یادگیری آن، زبان برنامه‌نویسی ذهن را پی گرفتیم که براساس زبان ذهن عمل می‌کند. در این زبان برنامه‌نویسی کاراکترها و دستورات مشخصی وجود دارند که از قبل برای ذهن انسان تعریف شده و ما متوجه شدیم هر دستور تاثیر و تغییراتی را در کارکرد ذهن و مغز ایجاد می‌کند، آنها را گردآوری کردیم و به‌وسیله این دستورات زبان برنامه‌نویسی ذهن معرفی شد. با استفاده از این دستورات می‌توان برنامه موردنظر را طراحی و اجرا کرد، سپس توسط زبان ذهن کارکرد ذهن را مشاهده کرد تا میزان اثر‌گذاری برنامه خود را به‌دست آورد و متوجه شد چه میزان موثر بوده و چه خطاهایی وجود دارد مانند کامپایل کردن در زبان‌های برنامه‌نویسی کامپیوتر. در هر مرحله با دستورات جدید می‌توان خطاهای برنامه را اصلاح و دوباره برنامه را چک کرد تا برنامه کامل شده و در این زمان به هدف خود نزدیک شده‌ایم و ذهن فرد می‌تواند به شکل مورد‌نظر تا‌حدودی عمل کند.

مرکز خدمات روانشناختی توانمندسازان ذهن:

دکتر محمداحسان تقی‌زاده مدیریت مرکز خدمات روانشناختی توانمندسازان دارای دکترای مدیریت توسعه منابع انسانی از دانشگاه بلفورد آمریکا (ایالت نیوجرسی). همچنین ایشان ریاست دانشگاه پیام نور ری، را برعهده دارند و عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران هستند. دکتر محمداحسان تقی‌زاده مدیر پروژه درمان قطعی لکنت با استفاده از شبیه‌سازی ذهن است. همچنین ایشان مشاور دانشگاه پلیس کشور در مسائل روانشناختی طی چندین سال، مشاور کارخانه سیمان سپاهان به مدت ۳سال، مشاور پتروشیمی کشور به مدت ۴سال و عضو اصلی انجمن روانشناسی اجتماعی ایران و مدیرمسئول نشریه روانشناسی توانمند سازی فردی و سازمانی هستند.

شما می توانید جهت ارتباط با مرکز توانمندسازی ذهن با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 

۰۲۱۸۸۱۹۳۹۶۰

موبایل:

۰۹۳۸۴۸۸۸۱۵۵

۰۹۱۲۰۵۷۶۸۴۶

۰۹۳۶۷۹۷۳۴۷۶

۰۹۱۹۰۲۵۱۱۵۶

آدرس: خیابان آفریقا، بالاتر از میرداماد، نبش کوچه آناهیتا، ساختمان پزشکان آناهیتا، پلاک ۱۸۲، واحد ۱۴، طبقه ۴

وب سایت: mindecenter.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ