5 تا 10 دقیقه دویدن هرروزه؛ راز سلامتی شماست!

حمیدرضا محمدیان
این مطالعه در تگزاس به مدت 15 سال بر روی بیش از 55000 بزرگسال با سن متوسط 44 سال انجام شده است

محققان آمریکایی طی مطالعاتی به این نتیجه رسیدند که 5 تا 10 دقیقه در روز دویدن، موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

همه می دانیم فعالیت فیزیکی منظم برای سلامت بدن مفید است و اغلب دویدن برای حفظ شکل اندام خوب است.

به گفته محققان آمریکایی، افرادی که فرصت برای ورزش ندارند حتی اگر روزانه 5 تا 10 دقیقه بدوند برای سلامت بدن و شکل گیری اندام کافی است.

محققان دانشگاه Iowa در آمریکا مطالعه ای را در رابطه با دویدن و سلامت در مجله قلب و عروق منتشر کردند؛ این مطالعه در تگزاس به مدت 15 سال بر روی بیش از 55000 بزرگسال با سن متوسط 44 سال انجام شد.

به گفته این محققان 5 تا 10 دقیقه دویدن برای سلامت مفید است و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد در نتیجه این مدت کم نیز به سلامت بدن کمک می کند.

این مطالعه نشان می دهد، دویدن موجب طولانی شدن عمر می شود و به طور متوسط هر فرد فعال بیشتر از یک غیر فعال عمر می کند؛ نویسندگان این مطالعه همچنین نشان دادند تفاوت زیادی بین افرادی که 50 دقیقه یا 180 دقیقه در هفته می دوند، سریع یا آرام یا حتی کمتر از 10 کیلومتر در ساعت می دوند، نیست.

در این تحقیقات آمار قابل توجهی به دست آمده است: آهسته دویدن موجب 30% کاهش خطر مرگ زودرس می شود و نسبت به افراد غیر فعال، عمر را تا 3 سال افزایش می دهد و مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

همانطور که می دانیم کمبود وقت، موجب می شود فعالیت بدنی افراد کم شود یا اصلا فعالیتی نداشته باشند؛ در حال حاضر به اثبات رسیده است 5 دقیقه دویدن مانند یک پیاده روی 15 دقیقه ای است.

محققان در طول این مطالعه به این نتیجه رسیدند: افرادی که طی یک هفته کمتر و با سرعت کمتری می دوند همان اثر طولانی مدت و سریع دویدن را دارد. ( فارس)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ