آیا تاتو با حنا سرطان زاست ؟

mousavi
تاتو با حنا؛ یک پله تا سرطان!

دانشمندان براین باورند ‌حنا به خودی خود مشکل‌ساز و سرطان‌زا نیست؛ اما ترکیب حنا با سایر حلال‌ها برای استفاده هنگام تاتو، می‌تواند عامل اصلی سرطان باشد. استفاده از بنزن که یکی از بهترین حلال‌هاست به همین منظور ممنوع اعلام شده؛ اما همچنان در بسیاری از کشورها از این ماده به وفور استفاده می‌شود. اکثر خانم‌ها (به‌خصوص خانم‌های بومی و محلی) از حنا برای رنگ‌کردن ناخن، دست‌ها و پاهایشان استفاده می‌کنند. بسیاری هم از حنا برای طراحی بسیاری از نواحی موردنظر مثلا دست‌ها و بازوها استفاده می‌کنند. به‌نظر محققان، حنایی که در سالن‌های آرایشی استفاده می‌شود ترکیب پودر حنا و بنزن یا ترکیب آن با سایر فرآورده‌های نفتی است که به شدت آسیب‌رسان است.

از آنجایی‌که خانم‌ها بیشتر از آقایان با حنا سروکار دارند، بنابراین بیشتر درمعرض خطر ابتلا به سرطان خون هستند. هرگونه فرآورده شیمیایی مانند بنزن که با پودر حنا ترکیب ‌‌شود، می‌تواند سرطان‌زا باشد. مدت طولانی است که دانشمندان اخطار داده‌اند ‌بسیاری از محصولات آرایشی می‌توانند سرطان‌زا باشند و یکی از عوامل مهمی که در ترکیبات این محصولات دیده می‌شود پودر حناست. محصولاتی که حاوی پودر حنا هستند در ترکیب با سایر مواد واکنش نشان داده و خطرناک هستند. البته همان‌طور که گفته شد حنا به خودی خود خطرناک نیست و در ترکیب با سایر مواد دردسرساز می‌شود.

امروزه در بسیاری از کشورهای آسیایی و خاورمیانه، مایع سیاهی به اسم حنا فروخته می‌شود که در واقع حنا نیست و حاوی ترکیب خطرناکی است که می‌تواند سرطان‌زا باشد. این مایع شباهت بسیاری به حنا داشته و همان کاربرد را دارد. این مایع می‌تواند به‌شدت آلرژی‌زا و حساسیت‌زا باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ