وزوز گوش چیست؟

mousavi
سنجش شنوایی و سمعک پاسارگاد(پایون): وزوز گوش که اغلب به‌عنوان زنگ زدن گوش از آن یاد می‌شود، اصطلاحی پزشکی است که به‌منظور توصیف درک صدا در یک یا هر دو گوش بدون وجود هیچ‌گونه صدای واقعی با منبع خارجی به‌کار می‌رود.

رحمان بهرامی، ادیولوژیست:

وزوز گوش که اغلب به‌عنوان زنگ زدن گوش از آن یاد می‌شود، اصطلاحی پزشکی است که به‌منظور توصیف درک صدا در یک یا هر دو گوش بدون وجود هیچ‌گونه صدای واقعی با منبع خارجی به‌کار می‌رود. طبق پژوهش‌های صورت گرفته، مشخص شده که تقریبا 50میلیون نفر در ایالات‌متحده به درجات مختلف از وزوز گوش رنج می‌برند و در تقریبا یک‌سوم این افراد، شدت وزوز به‌حدی آزاردهنده بوده که آنان را ناچار به مراجعه به پزشک کرده است. باوجود اینکه هنوز درمان قطعی برای وزوز گوش وجود ندارد، اما با فهم بهتر علائم، راهکارهای کاهش وزوز و همین‌طور بیماری‌های مرتبط با آن، می‌توان درمان‌هایی را به‌منظور کمک به سازگاری با وزوز یا برطرف کردن کامل آن پیشنهاد داد. اغلب افراد از زنگ زدن در گوش یا حس پری سر برای توصیف وزوز خود استفاده می‌کنند. این صدای آزاردهنده می‌تواند به اشکال مختلف مانند زنگ زدن، همهمه، صدای سوت مانند یا فش‌فش مانند درک شده و بم یا زیر به‌نظر برسد. علاوه بر این، وزوز می‌تواند در یک یا هر دو گوش و به‌صورت ممتد یا قطع و وصل شونده گزارش شود. در حالت شدید وزوز، بلندی آن می‌تواند در حدی باشد که در زندگی روزمره تداخل ایجاد کند. وزوز گوش اغلب در بزرگسالان دیده می‌شود اما امکان رخ دادن آن در تمام سنین وجود دارد. علاوه بر شنیدن صدایی که فاقد منشا بیرونی است، وزوز می‌تواند با ناراحتی، اختلال در خواب و علائم ناتوان‌کننده دیگر در زندگی فرد مبتلا باشد. همچنین، اضطراب نشانه رایج دیگری در افراد مبتلا به وزوز گوش است که می‌تواند بر شغل یا دیگر شرایط پراسترس زندگی فرد تاثیرات منفی بارزی بر جا گذارد. از دیگر نشانه‌های رایج در مبتلایان به وزوز گوش می‌توان به شنیدن صدای تق‌تق مانند یا صداهای تیز، یا اصوات ممتد بم اشاره کرد. علل ابتلا به وزوز باتوجه به شیوع بالای وزوز، ضروری است تا در‌مورد علل ابتلا به آن نیز بحث شود. باوجود اینکه در بسیاری از موارد ابتلا به وزوز، علت ناشناخته باقی می‌ماند، اما یقینا برخی علل شایع می‌توانند موجب تشدید شرایط شوند.

سنجش شنوایی و سمعک پاسارگاد(پایون):

سنجش شنوایی و سمعک پاسارگاد، ارائه دهنده جدیدترین تکنولوژی روز دنیا است. همچنین این مرکز ارائه دهنده سمعک های هوشمند، نامرئی فول دیجیتال و سمعک های پشت گوشی و داخل گوشی با دوسال گارانتی و خدمات رایگان است. به علاوه کلیه آزمایشات شنوایی در این مرکز صورت می گیرد و مجهز به لابراتوآر ساخت و تعمیر سمعک نیز است. همچنین امکان تعویض سمعک فعلی و قدیمی شما با مدل جدید و هوشمند مقدور است. مرکز پاسارگاد این خدمت را فراهم کرده است که مشتریان قبل از سفارش سمعک، آن را تست کنند. سمعک پاسارگاد دارای 4 شعبه در سطح شهرتهران است. همچنین طرف قرارداد با بیمه بانک تجارت است. 

آدرس و شماره های تماس جهت ارتباط با مرکز سنجش شنوایی و سمعک پاسارگاد (پایون):

 (دفتر مرکزی): سهرودی شمالی، پایین‌تر از عباس‌آباد، کوچه قدس (اندیشه2) پلاک 77، طبقه 2 

تلفن: 02188436361

شریعتی، پایین تر از میدان قدس، کوچه رفعت، پلاک 3 

تلفن: 02122745067

 شریعتی، پایین‌تر از سه راه طالقانی، بیمارستان پاسارگاد 

تلفن: 02177532447

 ابتدای بلوار کشاورز، بیمارستان ساسان 

تلفن: 02188968308

وب سایت: paion.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ