نشانه ها و انواع وزوز گوش

mousavi
ارزیابی شنوایی و سمعک پاسارگاد (پایون): دو طبقه‌بندی کلی از وزوز گوش وجود دارد. اگرچه وزوز اختلالی است که عموما در بزرگسالان دیده می‌شود، اما افراد در تمام سنین می‌توانند آن را تجربه کنند.

رحمان بهرامی، ادیولوژیست:

وزوز گوش، احساس شنیدن مداوم سوت، زنگ زدن یا صدای هیس مانند در گوش‌ها برای مدت طولانی است. شدت آزاردهندگی و کیفیت آن می‌تواند طی زمان یا در افراد مختلف، متفاوت باشد. امکان رخ دادن وزوز در یک یا هر دو گوش وجود دارد و حتی ممکن است در فواصل منظم، قطع و وصل شود. گاهی بلندی وزوز آن‌قدر زیاد است که موجب تداخل در زندگی روزمره، تمرکز فرد یا شنیدن اصوات دیگر می‌شود.

دو طبقه‌بندی کلی از وزوز گوش وجود دارد. اگرچه وزوز اختلالی است که عموما در بزرگسالان دیده می‌شود، اما افراد در تمام سنین می‌توانند آن را تجربه کنند. اگر شنیدن این صدای کاذب همراه با کم‌شنوایی و سرگیجه باشد، امکان ابتلای فرد به بیماری منییر (‌نوعی بیماری گوش داخلی) وجود دارد. وزوز گوش به خودی خود یک بیماری محسوب نمی‌شود بلکه معمولا علامتی از یک بیماری زمینه‌ای است. آمارها نشان می‌دهد که تقریبا یک‌پنجم افراد در ایالات‌متحده به نوعی از وزوز گوش رنج می‌برند.

وزوز عینی

وزوز عینی شیوع نسبتا اندکی دارد و در آن، علاوه بر بیمار، پزشک نیز می‌تواند وزوز گوش را بشنود. این نوع نادر بیماری معمولا ناشی از مشکلات عروقی، انقباضات عضلانی یا اختلالات انتقال استخوانی گوش داخلی است. درصد بسیار کمی از مبتلایان، این نوع از وزوز مشاهده می‌شود. برخی افراد مبتلا گزارش می‌کنند که وزوز گوش‌شان با ضربان قلب هماهنگ است و به‌صورت وزوز ضربانی مداوم شنیده می‌شود. در این موارد، درمان‌های ویژه‌ای که ممکن است جراحی را نیز در‌بر بگیرد، به بیمار توصیه می‌شود.

وزوز ذهنی

وزوز ذهنی شایع‌ترین نوع این مشکل است و تقریبا در 50درصد مبتلایان روی می‌دهد که در آن فقط خود فرد قادر به شنیدن صدای وزوز است. معمولا تمام مشکلات گوش خارجی، میانی و داخلی منجر به وقوع این نوع وزوز می‌شود. در 50درصد کم‌شنوایی‌های حسی عصبی که آسیب عصب شنوایی یا سلول‌های مویی حلزون گوش روی می‌دهد، این نوع وزوز رخ می‌دهد. البته، کیفیت و ویژگی این نوع وزوز در افراد مختلف، گوناگون است و هر فرد به شکلی خاص به خود این مشکل را تجربه می‌کند.

احساس شما چگونه خواهد بود؟

قطعا شنیدن زنگ ممتد در گوش خوشایند نبوده و می‌تواند خواب یا تمرکز شما را مختل کند. ناراحتی مداوم، کم‌خوابی و ناتوانی در انجام امور روزمره‌ای که به آن عادت داشته‌اید حتی می‌تواند منجر به افسردگی و اضطراب شود. به‌طور ویژه، اگر وزوز هنگام کار یا دیگر شرایط استرس‌زا تشدید شود، می‌تواند اضطراب بیشتری را بر شما تحمیل کند. بسیاری از مبتلایان به وزوز بر این باورند که استرس موجب بدتر شدن وزوز گوش در آنها می‌شود. علاوه بر این، ممکن است نشانه‌های دیگری همچون کم‌شنوایی و سرگیجه را نیز همراه با وزوز تجربه کنید.

ارزیابی شنوایی و سمعک پاسارگاد(پایون):

ارزیابی شنوایی و سمعک پاسارگاد، ارائه دهنده جدیدترین تکنولوژی روز دنیا است. همچنین این مرکز ارائه دهنده سمعک های هوشمند، نامرئی فول دیجیتال و سمعک های پشت گوشی و داخل گوشی با دوسال گارانتی و خدمات رایگان است. به علاوه کلیه آزمایشات شنوایی در این مرکز صورت می گیرد و مجهز به لابراتوآر ساخت و تعمیر سمعک نیز است. همچنین امکان تعویض سمعک فعلی و قدیمی شما با مدل جدید و هوشمند مقدور است. مرکز پاسارگاد این خدمت را فراهم کرده است که مشتریان قبل از سفارش سمعک، آن را تست کنند. سمعک پاسارگاد دارای 4 شعبه در سطح شهرتهران است. همچنین طرف قرارداد با بیمه بانک تجارت است. 

آدرس و شماره های تماس جهت ارتباط با مرکز سنجش شنوایی و سمعک پاسارگاد (پایون):

 (دفتر مرکزی): سهرودی شمالی، پایین‌تر از عباس‌آباد، کوچه قدس (اندیشه2) پلاک 77، طبقه 2 

تلفن: 02188436361

شریعتی، پایین تر از میدان قدس، کوچه رفعت، پلاک 3 

تلفن: 02122745067

 شریعتی، پایین‌تر از سه راه طالقانی، بیمارستان پاسارگاد 

تلفن: 02177532447

 ابتدای بلوار کشاورز، بیمارستان ساسان 

تلفن: 02188968308

وب سایت: paion.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ