کاندیداهای کاشت مو هستید یا نه؟!

دکتر فرهاد هوشیدری؛ پزشک پوست و مو و زیبایی: متد‌های مختلف تابه‌حال جهت رفع مشکل ریزش مو انجام شده که در حال حاضر فقط کاشت موی طبیعی قابل‌قبول است. بهترین سن پیوند 25 تا 45سالگی بوده و در سنین بالاتر هم امکان‌پذیر است، ابتدا کاشت مو در ناحیه بالای پیشانی و در مراحل بعدی تا کامل شدن ریزش مو در نواحی شقیقه‌ها و سقف سر (vertex) باید انجام شود.

دکتر فرهاد هوشیدری؛ پزشک پوست و مو و زیبایی:

متد‌های مختلف تابه‌حال جهت رفع مشکل ریزش مو انجام شده که در حال حاضر فقط کاشت موی طبیعی قابل‌قبول است. بهترین سن پیوند 25 تا 45سالگی بوده و در سنین بالاتر هم امکان‌پذیر است، ابتدا کاشت مو در ناحیه بالای پیشانی و در مراحل بعدی تا کامل شدن ریزش مو در نواحی شقیقه‌ها و سقف سر (vertex) باید انجام شود.

– مردان مبتلا به ریزش موی هورمونی- ژنتیکی (Andogenetic alopecia‌) که دچار درجات مختلفی از کم‌پشتی یا طاسی سر هستند.

– خانم‌هایی که مبتلا به ریزش موی هورمونی‌‌ژنتیکی بوده و دارای موهای کم‌پشت یا نازک در مناطق جلوی سر و نواحی مرکزی سر هستند ولی از تراکم موی خوبی در قسمت پشت سر (ناحیه دهنده) برخوردار هستند.

– افرادی که به‌طور مادرزادی دارای ابروی  کم‌پشت یا فاقد آن هستند.

– افرادی که به‌دنبال بعضی بیماری‌های پوستی یا صدمات وارده به این ناحیه یا عمل جراحی یا سوختگی در پوست سر دچار طاسی شده‌اند.

– کسانی که به‌دنبال جراحی یا سوختگی یا صدمات دیگر در ناحیه سر یا صورت  یا ابروها و نیز به‌دنبال عمل لب شکری، ابرو، ریش یا سبیل آنها به‌صورت خطی یا منطقه‌ای دچار طاسی یا کچلی شده است.

– افرادی که به‌دنبال خالکوبی ابرو و چند سال بعد از آن دچار کم‌پشتی شدید یا طاسی ابرو می‌شوند.

– افرادی که قبلا برای بازسازی طاسی و کم‌پشتی از روش‌های کاشت مو استفاده کرده و از نمای غیر‌طبیعی آن نارضایتی دارند.

– کسانی که به‌دنبال دستکاری در ابروها یا برداشتن مکرر ابروها، دیگر ریشه‌های ابرو از‌بین می‌رود و رشد نمی‌کند.

– خانم‌هایی که موهای خود را به‌طرف پشت سر می‌کشند و می‌بندند تا چهره آنها بازتر دیده شود یا چشم‌های آنها کشیده‌تر دیده شود پس از مدتی بر اثر کشش مداوم ریشه موها در طرفین شقیقه تخریب شده دچار کچلی در طرفین سر می‌شوند.

– در موارد نادر نواحی سوختگی در دست‌ها یا پاها در کسانی که مودار هستند پس از بهبود دارای تفاوت رنگ با اطراف هستند و مو در این نواحی رشد نمی‌کند.

 روش‌های عمل:

– روش‌FUT (Follicular unit transplant) یا (Strip harvesting technique ) SHT  که در این روش نواری از پوست سر به طول 20 تا 30‌سانتی‌متر و عرض 10 تا 18میلی‌متر از ناحیه پس سری برداشته می‌شود که برحسب تعداد موی موجود در یک یونیت به انواع مختلف تقسیم می‌شود.

-روش (Follicular isolated transplant) FIT با پانچ‌های خاص مو از محل دهنده برداشته و در محل گیرنده کاشته می‌شود.

– روش FUE ‌ (Follicular unit extraction‌) مانند FIT بوده ولی در هر پانچ گرافت با تعداد بیشتری از مو را شامل می‌شود.

– روش BHT  (Body hair transplant) ‌در مواردی که بانک مو در ناحیه سر کم باشد مو را از سایر نقاط بدن که عمر طولانی داشته باشد بر می‌دارند.

– روش دیگری که اخیرا درمورد آن بحث می‌شود و به‌عنوان طبیعی‌ترین روش کاشت مطرح است، روشی است که چندین سال است در این مرکز با استفاده از تجارب طولانی به‌کار می‌رود و اخیرا نام  Mixed FMT‌‌را برای آن برگزیده‌اند، به این ترتیب که تمام گرافت‌ها به‌طور دقیق پیکرتراشی می‌شود و بسیار نازک و باریک شده و حین کاشت هم سوراخ‌ها با سوزن‌های بسیار ریز ایجاد می‌شود، لذا نمای موی کاشته شده بسیار طبیعی‌تر دیده شده و به این وسیله رضایت بیشتری برای شخص ایجاد می‌شود.

البته کاشت مو در نقاط دیگر غیر از سر مانند ابرو، ریش و سبیل و اسکارهای ناحیه سر و صورت ناشی از سوختگی و تصادفات هم مورد دارد.

دکتر فرهاد هوشیدری دانشآموخته دانشگاه علومپزشکی اصفهان و دکترای حرفه‌ای طب هستند و در سال1372 فارغ‌التحصیل شدند. وی دوره‌های آموزشی زیر را گذرانده است:

دوره‌های لیزر و اخذ گواهینامه مربوطه تحت‌نظر دکتر فرانچسکو مارانگونی از مراکز درمانی  معتبر ایتالیا، دوره‌های لیزر و اخذ گواهینامه‌های مربوطه از کلینیک و مرکز پزشکی مونیخ (آلمان) وابسته به دانشگاه پزشکی مونیخ زیرنظر پروفسور دروسنر، دوره‌های متعدد درمان‌های پوستی با استفاده از لیزر تحت‌نظر سازمان نظام پزشکی ایران، دوره‌های متعدد مراقبت‌های حرفه‌ای پوست و مو تحت‌نظر سازمان نظام پزشکی ایران، شرکت در سمینارهای برگزار شده توسط انجمن لیزر پزشکی ایران،‌ دوره‌های مختلف کاشت موی طبیعی در انجمن جراحان ایران، دوره تکمیلی کاشت موی طبیعی در واحدهای دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بیش از 22‌سال تجربه موفق طبابت است. 

شما می‌توانید برای ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188649133

02188659860

آدرس: تهران – بالاتر از میدان ونک -ابتدای بلوار میرداماد – جنب برج اسکان – پلاک 367 – طبقه منفی یک- کلینیک میرداماد

وب سایت:  

www.dr-houshidari.com

www.houshidari.com

clinicmirdamad

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ